Udskrivning på pc-tilkoblet printer
Fra : Zorilla

Dato : 14-04-02 18:52

Hej,

Jeg har desværre endnu et spørgsmål til gruppen :

Hvis jeg har min printer tilkoblet min pc og gerne vil udskrive til den fra
mac'en hvordan gør jeg så dette ?
Jeg arbejder i os x. Maskinerne er i forvejen på netværk via DAVE.

Peter

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-04-02 19:54

In article <B8DF8E66.34C9%Zorilla@mac.com>, Zorilla <Zorilla@mac.com>
wrote:

> [...]
> mac'en hvordan gør jeg så dette ?
> Jeg arbejder i os x. Maskinerne er i forvejen på netværk via DAVE.

hvilken printer?

Fra : Zorilla

Dato : 14-04-02 21:11

On 14/04/02 20:53, in article a9cj7r$sjv$1@sunsite.dk, "Morten Reippuert"
<spam@reippuert.dk> wrote:

> hvilken printer?

Lexmark Z33

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-04-02 21:18

In article <B8DFAEF0.34D5%Zorilla@mac.com>, Zorilla <Zorilla@mac.com>
wrote:

> Lexmark Z33

postscript eller PCL? netværk?

Fra : Zorilla

Dato : 14-04-02 23:51

On 14/04/02 22:18, in article a9co63$d4e$2@sunsite.dk, "Morten Reippuert"
<spam@reippuert.dk> wrote:

> postscript eller PCL? netværk?

Almindelig inkjet printer til hjemmebrug. Billig sag til 800 kr så der er
ikke netkort i. Den er koblet til pc'en via usb.

Selve netværket er tcp og en router hvis det betyder noget.

Peter

Fra : *nico*

Dato : 15-04-02 09:45

"Zorilla" <Zorilla@mac.com> wrote in message

> Almindelig inkjet printer til hjemmebrug. Billig sag til 800 kr så der er
> ikke netkort i. Den er koblet til pc'en via usb.
>
> Selve netværket er tcp og en router hvis det betyder noget.
>
> Peter

Jeg har et lille forslag. Hvis du kan finde en PPD til printeren, kan du med
held benytte PcMaclan til windows.
Her kan du oprette en printspooler som mac´en så vil se. Også er det bare at
sætte den op som alle andre printere.

mvh
Nicolai !

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-04-02 10:46

In article <B8DFD47B.34EB%Zorilla@mac.com>, Zorilla <Zorilla@mac.com>
wrote:

> Almindelig inkjet printer til hjemmebrug. Billig sag til 800 kr så der er
> ikke netkort i. Den er koblet til pc'en via usb.

Hvis der er en Mac OS X driver til den, er det lettest at sætte en lpr
printserver op. Enten i form af en hardware dims, eller en server på
mac'en eller PC'en

Fra : [5220]Maciek

Dato : 15-04-02 09:53

samme spørgsmål, ny bruger, ny printer: HP LaserJetIIIp ej PS, men PCL
(hvad det så end er...)
printeren sidder på en wintel2000 maskine, og jeg har en ibook med linux
hvorovenpå der kører macos9 via mac-on-linux.
Spændende cocktail, men printeren virker ikke via mac. Virker heller
ikke via os9 ren. Kører med dave på prøve. Må kunne lykkes med SMB eller
lign.
/maciek