På nakken af et par 600'ere
Fra : Armand

Dato : 14-04-02 18:14

I påsken forrige år blev jeg under et åbenthus-arrangement hos Fa.
Mogens Pedersen i Odense, glædelig overrasket over Fazer 600'erens evner
som legetøj; men havde dog kun lejlighed til at prøve den droslede 34
HK's version. Sidenhen har jeg måtte have fornøjelsen af at prøve den
fuldtydende version tilgode.
Efter at Jes Vestervang så købte sig én i vinters så jeg lys forude; men
vejrguderne og senest dækpriserne skulle afholde ham fra at bringe den
her
til byen Og alligevel skulle det vise sig at jeg her på gruppen fik
ham
mobbet til at investere i et bagdæk til akutmontage mens han afventede
ankomsten af sit billigkøb fra syd for grænsen, hvorved jeg idag fik
lejlighed lejlighed til at teste hans fuldtydende Fazer imens Jes
sundede sig ovenpå H-dagen

Fazeren vinder overfor mig primært ved sin ganske fornuftige
kørestilling og styreegenskaber som kan føles som deciderede nervøse,
hvis man kommer fra en større/ældre/tung motorcykel.
Kørestillingen, bl.a. skabt af det relativt høje styr, sammenholdt med
Yamaha's genkendelige og yderst effektive blå-anodiserede
firepot-calibre, gør at man med lethed kan omforme enhver opbremsning
til en elegant stoppie => rent legetøj .
Så grundig er Fazeren i sin letkørthed og letbetjenthed at jeg
oprindelig ikke savnede den fulde ydelse, da jeg istedet blot kunne lege
med de kvaliteter der var tilovers; men som sagt opbygger man jo en
naturlig nysgerighed for hvorledes at de 95 Hk virker på dyret.
Hertil kan kun siges kort: Forrygende!
Motoren trækker lydefrit og jævnt fra lige over 2.000 rpm, og
kørestillingen gør at man mærker accelerationen hårdere end som
foroverlænet på en sportsmaskine. Således tog jeg mig selv i at tendere
til "automatiske" gearskifts ud fra en "nu topper den da"-fornemmelse,
længe før at rpm-meteret løb ud ved 12½ tusinde (allerede ved 9.000*
faktisk!).
Alle de der her i gruppen jævnligt undervurderer(!) 600'erklassen evner
udi daglig hhv. touring -duelighed p.g.a. motorens manglende(?)
accelerationsevne i højgear, burde prøve accelerationen ud fra en mere
ordinær kørestilling (á Fazerens!), hvorved de vil opdage hvad der
egentlig sker på så'en en 600'er

Efter at have prøvet Fazeren, opfordrede Michael Grewy ud fra egen
ejerglæde til at jeg også tog en tur på hans CBR 600 F4'er - Og således
gjort:
Blandt den bredde af modeller jeg prøvede under førnævnte
påske-arrangement, har Yamaha's "Tordenes" stået som den for mig mest
sporsikre og tilidsvækkende model, som hvad deciderede køreegenskaber
angik fejede resten af de prøvede (deriblandt et par italienske mærker
og SV 650S) af bordet; men efter at have været oplandet rundt på Grewy's
F4'er; må jeg som gammel Honda-hader grædende indrømme at "Esset" ikke
længere er alene på toppen af min køreegenskabs-liste:
F4'eren indgød tillid og præcision i alle påvirkninger allerede fra jeg
kørte ud af indkørslen til klublokalerne.
I modsætnig til denne fornemmelse kan jeg trække en lørdagstur ned over
sydfyn på en ZX6'er frem: Jeg blev under dé 200 km aldrig så dus med
ZX'eren, som jeg allerede var tidligt under seancen mad Grewy's F4
Uagtet at dette også skulle gælde ZX6'eren, ér det åbenbart ikke
ubegrundet at man kalder den mere fremadlænede kørestilling (som end
ikke er særlig ekstrem på F4'eren) for "sportslig: I modsætning til den
letkørte; men også næsten for styrevillige(?) Fazer, lod Honda'en sig
dirrigere lydhør igennem alle former for kurver undervejs. "mand &
maskine" -kørestillingen giver tilsyneladende en bedre fornemmelse af
hvad der foregår og jeg er sikker på at de fleste kurver undevejs blev
gennemkørt med aprox. 20 Km/t højere fart end Fazeren havde lagt op til.
I modsætning til Fazeren opfordrede F4'eren også til at hele det
forhåndenværende omdrejningsspekter blev udnyttet: 13½ tusinde RPM ud
igennem en Scorpion carbon er atlså ikke til at holde sig fra

Summa summarum:
Fuldt ud positiv oplevelse af CBR 600 F4; men for min brug, der vil være
mere sporadisk, vil jeg tro at den mere konservative kørestilling på
Fazeren vil være afgørende.
Selvom at kørestillingen giver accelerationen et oplevelsemæssigt plus,
er det jo heller ikke kræfter at den udroslede Fazer mangler,

Just my two cents, 'bout two 600'ers!

--
Armand.

Fra : Peter J

Dato : 14-04-02 19:26

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

--------
-
> Summa summarum:
> Fuldt ud positiv oplevelse af CBR 600 F4; > --
> Armand.

Endelig er du kommet til fornuft
Hvornår skal du teste CBR 1000 og Blackbird ??

Peter
CBR 1000 F SC21

Fra : Jørgen Winther

Dato : 14-04-02 20:46

"Peter J" <Peter_Laila@Get2net.dk> wrote in message
> Endelig er du kommet til fornuft
> Hvornår skal du teste CBR 1000 og Blackbird ??

Og hvad med Fireblade? Som jeg læser anmeldelserne skulle den vel nærmest
bare være en CBR 600 F med mere bundtræk?

--
Jørgen
CB(-R) 750 F

Fra : Armand

Dato : 14-04-02 21:55

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> Og hvad med Fireblade? Som jeg læser anmeldelserne skulle den vel
> nærmest bare være en CBR 600 F med mere bundtræk?

Skaf mig én og jeg skal sige dig det

'Bladen er forøvrigt med markant bredere dæk hviklet ikke nødvendigvis
giver bedre køreegenskaber :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 14-04-02 20:52

Peter J <Peter_Laila@Get2net.dk> skrev i en

> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Endelig er du kommet til fornuft
> Hvornår skal du teste CBR 1000 og Blackbird ??
> Peter
> CBR 1000 F SC21

Let nok!

Gør blot som Michael Grewy!

--
Armand.

Fra : m.grewy

Dato : 14-04-02 20:41

> [...]
> F4'eren indgød tillid og præcision i alle påvirkninger allerede fra jeg
> kørte ud af indkørslen til klublokalerne.

Ja det tog squ også lang tid om at overbevise dig om at Honda`en er en lille
god maskine.
Og så bare at du vil indrømme det, hatten af for det :)

Michael (som er ved at være ædru igen)

Fra : Morten Dahl

Dato : 15-04-02 07:28

"m.grewy" <grewy@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det tog squ også lang tid om at overbevise dig om at Honda`en er en
lille
> god maskine.
> Og så bare at du vil indrømme det, hatten af for det :)

Jeg takker og bukker også mange gange for mine 20min.. Og ja den cykkel
fejler intet, kanon allround maskine.

> Michael (som er ved at være ædru igen)

Jahh right.. Men ok nu var du heller ikke den der var værst, den pris tog
Lau godtnok, nøj hvor var han træls. Var det ikke for mig, så havde Tommy
pandet ham i gulvet og så havde han tilbagelagt turen Fredericia - Vejle i
bagagerummet på min bil.

Men fra pålidelige kilder ved jeg at han også har været i koma siden han
lukkede øjnene nede i fredericia..

Damn han har det forhåbentlig elendigt idag

-
Morten Dahl

Fra : m.grewy

Dato : 15-04-02 13:24

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message

> [...]
> lukkede øjnene nede i fredericia..
>
> Damn han har det forhåbentlig elendigt idag

Så fuld var han da heller ikke :)
Men ja Tommy var klar til at smide Lau i dit bagagerum.
Hils ham når han vågner om ca 10 dage :)

Michael

Fra : Morten Dahl

Dato : 15-04-02 13:30

> Så fuld var han da heller ikke :)
> Men ja Tommy var klar til at smide Lau i dit bagagerum.
> Hils ham når han vågner om ca 10 dage :)

har snakket med ham, og han var en anelse flov idag.

Næste gang der skal være fest skal vi sku ha en spændetrøje med til ham

-
Morten Dahl

Fra : m.grewy

Dato : 15-04-02 13:30

> har snakket med ham, og han var en anelse flov idag.
>
> Næste gang der skal være fest skal vi sku ha en spændetrøje med til ham
>
> -
Ja og fjerne alle gryder og skeer :)

Michael

Fra : Morten Dahl

Dato : 15-04-02 13:35

> "Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message

> Ja og fjerne alle gryder og skeer :)

Nej, men korrektion, 2spændetrøjer, hvad størrelse bruger du??

-
Morten

Fra : m.grewy

Dato : 15-04-02 13:40

> Nej, men korrektion, 2spændetrøjer, hvad størrelse bruger du??
>
> -

Det var jo ikke sjovt det var så vidt jeg husker Lau vi snakkede om :)

Michael

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 16:50

Morten Dahl wrote:

> Jahh right.. Men ok nu var du heller ikke den der var værst, den pris tog
> Lau godtnok, nøj hvor var han træls.

Ja, folk der bare drikker sig ubehersket fulde, dem kan man jo ikke
respektere
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 14-04-02 21:39

[...]

Uagtet at det også skulle gælde ZX6'eren, ér det åbenbart ikke

(med tak for lån til Jes og Grewy)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-02 22:02

Armand wrote:

> og alligevel skulle det vise sig at jeg her på gruppen fik ham
> mobbet til at investere i et bagdæk til akutmontage mens han afventede
> ankomsten af sit billigkøb fra syd for grænsen

Jeps, jeg var nu også ved at gå i hundene over ikke at kunne køre på
Fazeren :-/ Sløve tyskere :-/

>, hvorved jeg idag fik
> lejlighed lejlighed til at teste hans fuldtydende Fazer imens Jes
> sundede sig ovenpå H-dagen

Ja, det blev lidt sent

> Fazeren vinder overfor mig primært ved sin ganske fornuftige
> kørestilling og styreegenskaber som kan føles som deciderede nervøse,
> hvis man kommer fra en større/ældre/tung motorcykel.

Well, selvom de måske virker nervøse, så har jeg aldrig oplevet at den har
slået med styret eller lignende. Jeg presser den nu heller ikke i svingene,
men rimeligt kraftige accelerationer på halvdårligt underlag er nu næsten
hverdagskost

> [...]
> firepot-calibre, gør at man med lethed kan omforme enhver opbremsning
> til en elegant stoppie => rent legetøj .

Jeps, de bremser sparker røv

> men som sagt opbygger man jo en naturlig nysgerighed for hvorledes at de
> 95 Hk virker på dyret.
> Hertil kan kun siges kort: Forrygende!

Jeps

> Motoren trækker lydefrit og jævnt fra lige over 2.000 rpm, og
> kørestillingen gør at man mærker accelerationen hårdere end som
> foroverlænet på en sportsmaskine.

Jeps, og det er egentlig ganske sjovt

> Således tog jeg mig selv i at tendere
> til "automatiske" gearskifts ud fra en "nu topper den da"-fornemmelse,
> længe før at rpm-meteret løb ud ved 12½ tusinde (allerede ved 9.000*
> faktisk!).

Det kan jeg godt genkende, men det er jo bare en vanesag Derudover er
det jo heller ikke hver gang man skal op og snuse til redline

> [...]
> accelerationsevne i højgear, burde prøve accelerationen ud fra en mere
> ordinær kørestilling (á Fazerens!), hvorved de vil opdage hvad der

Ja, der sker egentlig en hel del Jeg kan ihvertfald ikke se det
nødvendige i 600cc slagvolumen ekstra rent fornuftsmæssigt. Selvfølglig er
det da sjovere med 50 heste og 500cc mere, men absolut hverken nødvendigt
eller noget der minder om det.

> I modsætning til den letkørte; men også næsten for styrevillige(?) Fazer,
> lod Honda'en sig dirrigere lydhør igennem alle former for kurver
> undervejs.

Hvad mener du fazeren gør galt? Synes du styringen er for nervøs til at
holde nogle pæne linjer i svingene, eller hvordan?
Det er da ikke et problem for mig, men det drejer sig nok nærmest bare om
tilvænning. Til sammenligning synes jeg faktisk at cbr'en næsten føles træg
i styringen ifht. fazeren Men du har nu ret i at der ikke rigtigt er
noget som helst negativt at sige om F4'eren, den gør alt perfekt
Hvilket måske netop kunne være det eneste negative at sige om den
Men Fazeren virker nu også ret perfekt i mine øjne

> [...]
> hvad der foregår og jeg er sikker på at de fleste kurver undevejs blev
> gennemkørt med aprox. 20 Km/t højere fart end Fazeren havde lagt op til.

Det er jo ellers ikke fordi fazern ikke har evnerne til frisk kørsel, men
stilen er jo ikke så sportslig som cbr'en, hvorfor det nok egentlig skal
være som det er.
Derudover har jeg nu valgt at se det som en positiv ting, at fazeren ikke
opfordrer til ræs i samme grad som en decideret sports-mc, da jeg nok har
lidt tendenser til at lade mig friste

> I modsætning til Fazeren opfordrede F4'eren også til at hele det
> forhåndenværende omdrejningsspekter blev udnyttet: 13½ tusinde RPM ud
> igennem en Scorpion carbon er atlså ikke til at holde sig fra

Ohh, ja, den lyd, den lyd Det kunne dælme være rart med et råberør på
Fazeren, men der er nok mere fornuftige ting der skal investeres i først :-/

> Summa summarum:
> Fuldt ud positiv oplevelse af CBR 600 F4; men for min brug, der vil være
> mere sporadisk, vil jeg tro at den mere konservative kørestilling på
> Fazeren vil være afgørende.

Du kan sgu selv være konservativ
Well, jeg synes også at fazerens kørestilling fungerer rigtig godt

> Selvom at kørestillingen giver accelerationen et oplevelsemæssigt plus,
> er det jo heller ikke kræfter at den udroslede Fazer mangler,

Bestemt ikke

Det var egentlig rart at prøve Michaels f4'er, for nu ved jeg nemlig at
fazeren er en bedre cykel til mig pga. kørestillingen og den bedre plads
der er på den I første omgang blev fazeren jo valgt pga. den lave pris
ifht. de mere sportslige mc'er, men nu kan jeg egentlig godt se at dens
andre kvaliteter er et stort plus for mig

Forresten: Tak for benzinen, Armand

Fra : Armand

Dato : 15-04-02 16:02

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Well, selvom de måske virker nervøse, så har jeg aldrig oplevet
> at......

Kan(!) virke nervøse, for den der er vant til "noget gammelt tungt
lort"!
Fazeren drillede heller ikke mig med slappers eller andet nervøst stuff;
men derimod er den så levende og styrevillig at man tror det er løgn -
Derfor den malende beskrivelse!

> Hvad mener du fazeren gør galt? Synes du styringen er for nervøs til
> at holde nogle pæne linjer i svingene, eller hvordan?

Svært at definere; men F4'eren kørte lige efter min næser, hvor Fazeren
næsten overreagerede på mine retningsskifts :-/

> Det er da ikke et problem for mig, men det drejer sig nok nærmest bare
> om tilvænning. Til sammenligning synes jeg faktisk at cbr'en næsten
> føles træg i styringen ifht. fazeren

Jup! tilvænning gør meget ved sagen; men for mig som neutral(*) tester
af begge modeller, er det F4'eren der umiddelbart kører lige efter
snuden.
Som sagt tidligere, så er det kun tordenesset jeg har oplevet det på
fornylig (Min tidligere 900'er Ninja blev forøvrigt købt på nøjagtig
samme oplevelse!)!
Så levende som Fazeren er, vil F4'eren klart føles træg af dig, som jo
er vant til "scooter-reaktioner"

> [...]
> Derudover har jeg nu valgt at se det som en positiv ting, at fazeren
> ikke opfordrer til ræs i samme grad som en decideret sports-mc,

Jup!

> Ohh, ja, den lyd, den lyd Det kunne dælme være rart med et råberør

Jeg hilste kort på en kollega i "hullet" vest for Bredstrup kirke, og
han
kommenterede i dag min acceleration ude på landevejen - Der var nok mere
end 800 meter med blandet skov imellem os dér! ))

> Forresten: Tak for benzinen, Armand

Nåh, ja - Tak for lån!

--
Armand.

*): Nårh ja, helt neutral var jeg gamle Honda-hader vel ikke

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 16:47

Armand wrote:

> Kan(!) virke nervøse, for den der er vant til "noget gammelt tungt
> lort"!

Hæhæ

> Fazeren drillede heller ikke mig med slappers eller andet nervøst stuff;
> men derimod er den så levende og styrevillig at man tror det er løgn -
> Derfor den malende beskrivelse!

Fint Men det at den er styrevillig, deet kan jeg da kun betragte som
værende godt, ikke?

> Svært at definere; men F4'eren kørte lige efter min næser, hvor Fazeren
> næsten overreagerede på mine retningsskifts :-/

Mon ikke det er dig der bare er vant til "noget gammelt tungt lort"?

> Jup! tilvænning gør meget ved sagen; men for mig som neutral(*) tester
> af begge modeller, er det F4'eren der umiddelbart kører lige efter
> snuden.

Hm. Hm. Jow, det kan da godt være

> Så levende som Fazeren er, vil F4'eren klart føles træg af dig, som jo
> er vant til "scooter-reaktioner"

Hov, kan du så tale pænt!

> Jeg hilste kort på en kollega i "hullet" vest for Bredstrup kirke, og
> han kommenterede i dag min acceleration ude på landevejen - Der var nok
> mere end 800 meter med blandet skov imellem os dér! ))

Ja, det er sgu lidt afslørende med sådan et råberør ...men Fazeren kan
nu også høres ganske langt væk, når den får noget øre

> Nåh, ja - Tak for lån!

Det var da så lidt

> *): Nårh ja, helt neutral var jeg gamle Honda-hader vel ikke

*lol*

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-04-02 16:58

On Mon, 15 Apr 2002 17:47:14 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Fint Men det at den er styrevillig, deet kan jeg da kun betragte som
>værende godt, ikke?

Det kan du da godt,men det afhænger i høj grad af hvad man bruger den
til og hvad ens forventninger er....I mine øjne er F4'eren længder
bedre som sportscykel at betragte med langt bedre køreegenskaber til
sportslig kørsel.Fazeren føles faktisk ikke ret præcis ved hurtig
svingkørsel,sammenlignet med en CBR .....

Til sportstouring er den måske okay,men til sportlig kørsel finder jeg
kørestillingen meget underlig og kunne bestemt ikke forliges med den
under en prøvetur for et par år siden.Bremse kunne den og motoren var
so-so okay,resten var (undskyld mig) ikke noget at råbe hurra for
).

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 17:24

Michael K. S. wrote:

> Det kan du da godt,men det afhænger i høj grad af hvad man bruger den
> til og hvad ens forventninger er....

S'føli

> I mine øjne er F4'eren længder
> bedre som sportscykel at betragte med langt bedre køreegenskaber til
> sportslig kørsel.

Nåja, alting er jo relativt Selvfølgelig har cbr'en væsentligt bedre
køreegenskaber, det _er_ jo en race'sk mc

> Fazeren føles faktisk ikke ret præcis ved hurtig
> svingkørsel,sammenlignet med en CBR .....

*mumle-mumle*

> Til sportstouring er den måske okay

Det _er_ den!

>,men til sportlig kørsel finder jeg
> kørestillingen meget underlig

Det kan du selv være Til Fazerens stil er den sgu meget passende, og
komfortene er god

> og kunne bestemt ikke forliges med den
> under en prøvetur for et par år siden.Bremse kunne den og motoren var
> so-so okay,

Jaaah!

> resten var (undskyld mig) ikke noget at råbe hurra for ).

Du er modig!

Gad nok vide hvor meget hurtigere CBR'en ville være end fazeren på en bane.
Du siger jo at den styrer upræcist osv., men mon ikke den alligevel ville
være næsten lige så hurtig som cbr'en, når det kommer til stykket?

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-04-02 17:41

On Mon, 15 Apr 2002 18:24:24 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Gad nok vide hvor meget hurtigere CBR'en ville være end fazeren på en bane.
>Du siger jo at den styrer upræcist osv., men mon ikke den alligevel ville
>være næsten lige så hurtig som cbr'en, når det kommer til stykket?

Ork jow,det kommer jo helt an på piloten,men tager man ham/hende ud af
kalkulationen så kommer den nok til kort der,ikke noget underligt i
det heller.Fazeren har mange glade ejere så den er da fin nok,men at
sammenligne den med en CBR som der gøres her i tråden er IMO lidt
dødfødt fra starten

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 19:57

Michael K. S. wrote:

> Ork jow,det kommer jo helt an på piloten,men tager man ham/hende ud af
> kalkulationen så kommer den nok til kort der,ikke noget underligt i
> det heller.

Men forskellen er nu nok ikke så stor, som handa-ejerne kunne håbe på

> Fazeren har mange glade ejere så den er da fin nok,men at
> sammenligne den med en CBR som der gøres her i tråden er IMO lidt
> dødfødt fra starten

Ja, hvis man snakker race-duelighed, men det er vel mere
hverdagsdueligheden der er sagens kerne her... Det var det da ihvertfald
engang
Det virker til at du har det bedst med at tro at fazeren er en bovlam
touringmaskine ifht. cbr'en, men det er altså ikke rigtigt!
Forgaffel og motor kommer jo fra tordenmissen, så det er altså lidt mere
end en vandkølet xj600
Well, pyt, jeg er ligeglad, hvis jeg skulle have haft en cbr istedet for
fazeren, til samme pris, så skulle jeg den have været mindst 5 år ældre end
At jeg så har opdaget at fazeren vistnok passer bedre til mig er bare
heldigt

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - cbr-killer

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-04-02 20:17

On Mon, 15 Apr 2002 20:56:40 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Men forskellen er nu nok ikke så stor, som handa-ejerne kunne håbe på

Det ved jeg ikke noget om, jeg har ingen Honda

>Ja, hvis man snakker race-duelighed, men det er vel mere
>hverdagsdueligheden der er sagens kerne her... Det var det da ihvertfald
>engang

Nope,det passer heller ikke engang for CBR'eren er faktisk meget
hverdagsduelig også,forbløffende nok, faktisk den mest allround jeg
har prøves kan alt,til ren race på bane ville jeg måske foretrække en
R6,som gadecykel er CBR'eren bedre.

>Det virker til at du har det bedst med at tro at fazeren er en bovlam
>touringmaskine ifht. cbr'en, men det er altså ikke rigtigt!

Nej, ikke det jeg siger bare at køreegenskaber er bedst til
sportstouring og at den sammenligning med CBR'eren når man taler
sportslige egenskaber måske ikke er så meningsfyldt,men det er
naturligvis kun min mening.

>Forgaffel og motor kommer jo fra tordenmissen, så det er altså lidt mere
>end en vandkølet xj600

Forgaflen fra Thundercatten er bestemt heller ikke faldet så heldigt
ud (til sport),stort set alle strammer den op hvis de vil ud at køre
lidt mere frisk.

>Well, pyt, jeg er ligeglad, hvis jeg skulle have haft en cbr istedet for
>fazeren, til samme pris, så skulle jeg den have været mindst 5 år ældre end

Jamen det er jo lige netop _det.Jeg siger også bare at sammenligningen
måske ikke giver så meget mening,til det er de for forskellige ).

> At jeg så har opdaget at fazeren vistnok passer bedre til mig er bare
>heldigt

Det passer jo perfekt ja.

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 20:38

Michael K. S. wrote:

> Det ved jeg ikke noget om, jeg har ingen Honda

Well, du har da haft nogle stykker

> Nope,det passer heller ikke engang for CBR'eren er faktisk meget
> hverdagsduelig også,forbløffende nok, faktisk den mest allround jeg
> har prøves kan alt

Jeg er egentlig helt enig Dog er den sporty kørestilling ikke et plus
på de danke veje, men selvfølgelig heller ikke et minus. Det er sgu også
ligemeget

>,til ren race på bane ville jeg måske foretrække en
> R6,som gadecykel er CBR'eren bedre.

Det passer jo meget godt med hvad der siges rundt omkring.

> Nej, ikke det jeg siger bare at køreegenskaber er bedst til
> sportstouring og at den sammenligning med CBR'eren når man taler
> sportslige egenskaber måske ikke er så meningsfyldt,

Nej, det vil jeg så give dig helt ret i. Målet med dee to cykler er jo
rimeligt forskellige.

> men det er naturligvis kun min mening.

Den haqr du lov til at have... fordi jeg er enig )

> Forgaflen fra Thundercatten er bestemt heller ikke faldet så heldigt
> ud (til sport),stort set alle strammer den op hvis de vil ud at køre
> lidt mere frisk.

Det vidste jeg så ikke, men jeg har heller ikke endnu set noget grund til
at rode med affjedringen på fazeren. Men det kommer jo nok, efterhånden som
jeg får lidt mere erfaring, men som det er nu ved jeg for lidt om det, til
at jeg vil begynde at rode med det.

> Jamen det er jo lige netop _det.Jeg siger også bare at sammenligningen
> måske ikke giver så meget mening,til det er de for forskellige ).
> men at

Jeg læste nemlig bare dette: "sammenligne den med en CBR som der gøres her
i tråden er IMO lidt dødfødt fra starten "
...som om at du mente det teksnisk set, ikke princippet i om det giver
mening at sammenligne de to ret forskellige modeller Og så startede du
jo også med at provokere ved at sige at alt andet end motoren og bremserne
var noget skidt!
½

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-04-02 20:53

On Mon, 15 Apr 2002 21:38:22 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Well, du har da haft nogle stykker

Og havde Honda ikke i deres uendelige visdom valgt at drosle
NSR250'eren durk ned i helvede så havde jeg stadig en
Det er meget-meget trist ja det er så....

>Jeg er egentlig helt enig Dog er den sporty kørestilling ikke et plus
>på de danke veje, men selvfølgelig heller ikke et minus. Det er sgu også
>ligemeget

Det er en sjov ting,jeg kunne køre på min F2'er i et par timer uden
det store problem.Jeg låner en GS450'er i øjeblikket - kørestilling
ret op og ned og min ryg er kvæstet efter en ½ time.Men selvfølgelig
kan alt overdrives,du skulle prøve min RS250'er - så kan vi tale
racingcrouch .

>Nej, det vil jeg så give dig helt ret i. Målet med dee to cykler er jo
>rimeligt forskellige.

Og derfor er det også lidt en sjov ting at sammenligne )

>Og så startede du
>jo også med at provokere ved at sige at alt andet end motoren og bremserne
>var noget skidt!

Sagde jeg ikke - bare at det ikke lige er min kop te,iøvrigt synes jeg
også der er lidt for meget her i d.f.m med at folk springer op af
stolene når deres model får lidt kritik,som om det var dem og ikke
cyklen der blev kritiseret ,du har valgt og er glad for dit valg,så
er andres mening jo rimelig bedøvende...Men accepter også at andre
måske ikke lige mener det er det syvende vidunder .

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 22:36

Michael K. S. wrote:

> Og havde Honda ikke i deres uendelige visdom

*fniiiis*

> valgt at drosle
> NSR250'eren durk ned i helvede så havde jeg stadig en
> Det er meget-meget trist ja det er så....

Jeg føler mewd dig Det må være hårdt at være til Honda'er

> Det er en sjov ting,jeg kunne køre på min F2'er i et par timer uden
> det store problem.Jeg låner en GS450'er i øjeblikket - kørestilling
> ret op og ned og min ryg er kvæstet efter en ½ time.

Ja, det er egentlig ret pudsigt. Det kommer jo jo også meget an på hvad man
er vant til.

> Sagde jeg ikke - bare at det ikke lige er min kop te

Det var ikke hvad du skrev!

>,iøvrigt synes jeg
> også der er lidt for meget her i d.f.m med at folk springer op af
> stolene når deres model får lidt kritik,som om det var dem og ikke
> cyklen der blev kritiseret

Ja, det sker ret tit. Det jeg her skiver er nu ikke ment som noget sådant,
men derimod hvordan jeg selv oplever de to cykler. Honda'en føles for mig
træg, men præcis, Yamaha'en hurtig og måske nok en smule mindre præcis. Jeg
kan ikke uddybe det, da jeg ikke rigtig presser Fazeren nogensinde. Kun
sådan en smule, men ikke noget a la knæet i asfalten med 150+

Hvad angår mærkeffanatismen der ellers præger denne tråd, så er det fra min
side ren spøg, da jeg så absolut _ikke_ er mærkefanatist
De har hver deres andel af gode og dårlige sider (men nogle flere end andre
:).

>,du har valgt og er glad for dit valg,så
> er andres mening jo rimelig bedøvende...

Præcis

> Men accepter også at andre
> måske ikke lige mener det er det syvende vidunder .

Selvfølgelig. Men man må jo godt presse dem lidt, hvis de selv virker en
smule fanatiske, ikke?

Fra : Jonas Holt

Dato : 15-04-02 17:44

> [...]
> Du siger jo at den styrer upræcist osv., men mon ikke den alligevel ville
> være næsten lige så hurtig som cbr'en, når det kommer til stykket?

Intet stikker en HONDA!

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 20:35

Jonas Holt wrote:

> bane.
>

> Intet stikker en HONDA!

Jo! En Yamaha!

Det her hører sgu hjemme over en bar og nogle bajere

Fra : Jørgen Winther

Dato : 15-04-02 21:01

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> Det her hører sgu hjemme over en bar og nogle bajere

Hmmm... Som jeg læser tråden, så var det vist i den stil, der startede hele
miséren?!

--
Jørgen
CB 750 F (jo, det ér en Honda)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 22:04

Jørgen Winther wrote:

> Hmmm... Som jeg læser tråden, så var det vist i den stil, der startede
> hele miséren?!

Hmm, god pointe

> Jørgen
> CB 750 F (jo, det ér en Honda)

Honda, tsk-tsk

Fra : Jørgen Winther

Dato : 15-04-02 22:09

> Honda, tsk-tsk

Ja, hån den bare, men det får den ingen nervøse tendenser af

--
Jørgen
CB 750 F (solidt plantet - også i svingene)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 22:37

Jørgen Winther wrote:

> Ja, hån den bare, men det får den ingen nervøse tendenser af

Møhø

> Jørgen
> CB 750 F (solidt plantet - også i svingene)

Jaja

Fra : m.grewy

Dato : 15-04-02 21:12

> Det her hører sgu hjemme over en bar og nogle bajere
> --
Det kan vi da godt finde ud af :)

Michael

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 22:03

m.grewy wrote:

> Det kan vi da godt finde ud af :)

Jeps, til k-1-dagen

Fra : Armand

Dato : 15-04-02 21:36

> [...]
> Du siger jo at den styrer upræcist osv., men mon ikke den alligevel
> ville være næsten lige så hurtig som cbr'en, når det kommer til

For at vurdere dette skal vi lige på nakken af en Hornet først!

Finn Villadsen ligger og tæsker alle 600'er rookies på sin Hornet, så
hvis Fazeren blot nærmer sig Hornet'en i køreegenskaber, så kan den
også, og så får du ret!

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-04-02 21:39

On Mon, 15 Apr 2002 22:35:44 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Finn Villadsen ligger og tæsker alle 600'er rookies på sin Hornet, så
>hvis Fazeren blot nærmer sig Hornet'en i køreegenskaber, så kan den
>også, og så får du ret!

Det ved jeg nu ikke om han gør mere - Men han kører da ikke Hornet
længere hva' ? Sidst kørte han i hvert fald KTM...iøvrigt er det vel
heller ikke rimeligt at sammenligne en A-kører gennem x-antal sæsoner
og så en rookiekører.

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 22:02

Armand wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> stykket?
>
> For at vurdere dette skal vi lige på nakken af en Hornet først!

Div. test siger at Fazeren styrer en del bedre end Hornet'en, delvist pga.
den smallere dæk.

> Finn Villadsen ligger og tæsker alle 600'er rookies på sin Hornet, så
> hvis Fazeren blot nærmer sig Hornet'en i køreegenskaber, så kan den
> også, og så får du ret!

Hæhæ! Det kan jeg lide!

Fra : Armand

Dato : 15-04-02 21:35

> Fint Men det at den er styrevillig, deet kan jeg da kun betragte
> som værende godt, ikke?

Det vil jo være synd at laste den for at være styrevillig; men måske
netop dér har F4'eren måske ramt et bedre kompromis!?

> Mon ikke det er dig der bare er vant til "noget gammelt tungt lort"?

"Vant til" er vist så meget sagt om mit kørselsmønster!

--
Armand.