Mos/alger på fliser
Fra : RacingBabe

Dato : 02-02-01 13:19

Halløjsa!

Vi har et stort problem i vores ejendoms gård. Et stort stykke er belagt med
små fliser og sikke moset/algerne gror der. Der bliver rigtig glat, og selv
om sommeren må man strø med salt for ikke at skvatte på rø... Det er
specielt et problem da jeg har min MC til at stå der og der er så glat at
jeg måske taber MCén en dag

Kan må få et middel man kan sprøjte på eller skal jeg igang med
højtryksrenseren igen (Meeeeget kedeligt, tidsvarende og hårdt)

Har du et godt råd?

Jeanne Maria Fjorback
SV650S

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-02-01 13:49

On Fri, 2 Feb 2001 13:19:22 +0100, "RacingBabe" <jeanne@fjorback.dk>
wrote:

>Kan må få et middel man kan sprøjte på eller skal jeg igang med
>højtryksrenseren igen (Meeeeget kedeligt, tidsvarende og hårdt)
>
>Har du et godt råd?

Hold højtryksrenseren meget langt væk fra fliserne! Spuler man fliser
med sådan en, så bliver overfladen mere ru, når den bliver mere ru får
den en større overflade, og det vil bare give endnu bedre grobund for
alger.

algerne kommer sikkert fordi der er fugtigt, f.eks hvis store træer
skygger eller det er på nordsiden af et hus.

Jeg har hørt at man kan strø sand ud og feje det lidt frem og tilbage.
Det vil kradse algerne af. Men er der tit fugtigt/mørkt, så kommer de
hurtigt igen.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : villyskov@my-deja.co~

Dato : 04-02-01 10:04

Man kan også sjaske noget algemiddel ud, det man bruger til at
hælde ned i vandsenge. Men det er vist lidt giftigt. Hunden skal ikke
rende rundt lige bagefter.

/villy

In article <95e8g9$hle$1@news.inet.tele.dk>,

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Jan Møller Pedersen

Dato : 04-02-01 11:58

Prøv noget algemiddel fås på trælasten, det er ikke giftig og er endda
billigt

Mvh. Jan