Hvilken fugl
Fra : Finn

Dato : 14-04-02 17:44

Hej NG

Jeg har en "kvækerfinke" i haven, men
jeg kan ikke få den til at passe med beskrivelsen
i min fuglebog. Farverne passer nogenlunde på
en kvækerfinke.
Hovedet er ikke helt mørk men med mørke striber
Striberne er meget markerede og det kan jeg
ikke se i min bog.
På hovedet rejser der sig en top som dog
lægges ned igen (så vidt jeg kan se)
Er der nogen her i gruppen som vil komme med
et bud på hvad det kan være for en fugl

Mvh Finn Autzen

Fra : Niels J Larsen

Dato : 15-04-02 09:47

Finn wrote:

> [...]
> På hovedet rejser der sig en top som dog
> lægges ned igen (så vidt jeg kan se)
> Er der nogen her i gruppen som vil komme med

Kvækerfinke som er ved at skifte til sommerdragt? Så vidt
jeg husker skal hannen have stribet hoved i vinterdragt, og
helt sort i sommerdragt.

--

Niels Jørgen

Fra : Hans Höiby

Dato : 15-04-02 12:22

Det er sikkert en kvækerfink i vinterdrakt, de forekommer rett ofte på vårtrekket.

mvh Hans i Norge