Frames ???
Fra : JIR

Dato : 14-04-02 17:12

Hejsa !

Er der nogen der har en løsning til følgende: Jeg er ved at lave en
hjemmeside med frames, hvor man kan se billeder o.a. Jeg har lavet en
frameside, hvor der en højre- og en venstre-frame. I venstre frame er der
thumbnails af mine billeder. Klikker man på et thumbnail, så vises billedet
i stor størrelse i venstre frame (vindue). Jeg har lavet et hyperlink ved
hvert thumbnail og defineret, at det skal vises i venstre rude. Problemet er
så, hvordan får jeg det store billede, i venstre rude, til at være centreret
og hvordan får man en enden baggrundsfarve end hvid ? Disse ting kan jo ikke
defineres under "Hyperlink" ?

Mvh.

Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-04-02 17:22

Sun, 14 Apr 2002 18:11:38 +0200, skrev "JIR" <jir@sol.dk>:

>Problemet er
>så, hvordan får jeg det store billede, i venstre rude, til at være centreret
>og hvordan får man en enden baggrundsfarve end hvid ?

Smid billederne ind på hver sin htmlside.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : JIR

Dato : 14-04-02 18:25

Tak, men det tager jo en hulens tid. Kan det ikke gøres smartere ?

Henrik

Fra : JIR

Dato : 14-04-02 18:45

Findes der et program, der kan lave html-filen for dig ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-04-02 22:32

Sun, 14 Apr 2002 19:44:55 +0200, skrev "JIR" <jir@sol.dk>:

>Findes der et program, der kan lave html-filen for dig ?

Du bruger vel Frontpage, det skulle da vel være relativ nemt.

Lav en side, placer billedet centreret med den ønskede
baggrundsfarve.

Gem.

Slet billedet, smid et nyt ind og gem under det nye filnavn.

Har du adgang til noget serverside, asp/php kan det gøres
nemmere.
Ellers kan man bruge javascript, men det vil kræve et relativ
langt script til hver link, så det vil være langt nemmere at
smide det ind på en side.

PS. Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
og min signatur - tak.