Morsø 1410 DS godkendt?
Fra : Brian Skaarup

Dato : 14-04-02 16:07

Davs!

Jeg overvejer at købe en brugt Morsø 1410 brændeovn og er kommet i
tvivl om den altid har været DS godkendt.
Hvis jeg ser på morsoe.com står der at den er, men der er et eller
andet der siger mig at den ikke var det for år tilbage.

Har den altid været DS godkendt?

Fra : Malmolin & Velschow

Dato : 15-04-02 19:17

Hej Brian

Jeg kan se 2 oplagte muligheder for at få afklaret tvivlen:
(1) Ring til Morsø; jeg har selv haft en lang snak med dem om en model 2140
i sin tid. De er ganske flinke, de nordjyder De bør kunne oplyse dig
året for DS-godkendelsen.
(2) Spørg sælger, om der sidder en plade med DS-godkendelsen på
undersiden/bagsiden af ovnen.

Venlig hilsen

Bo Velschow (Lynge)
dr-bo@post2.tele.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-04-02 20:30

On Mon, 15 Apr 2002 20:16:31 +0200, "Malmolin & Velschow"
<dr-bo@post2.tele.dk> wrote:

>i sin tid. De er ganske flinke, de nordjyder

Tak

(Nej, undskyld altså, den var bare så oplagt

http://www.gartneriet.dk

Fra : Brian Skaarup

Dato : 15-04-02 20:40

<dr-bo@post2.tele.dk> wrote:

>Jeg kan se 2 oplagte muligheder for at få afklaret tvivlen:
Jeg skrev til dem og der er allerede kommet svar:
"Før 1996 kunne 1410 fås som både DS-godkendt og ikke DS-godkendt. Er
ovnen købt efter 1996 er den DS-godkendt.
Hvis ovnen er DS-godkendt, sidder der et lille sløvfarvet skilt på
bagsiden."

Jeg formoder at "sløvfarvet " er sølvfarvet...

Fra : Bo Velschow

Dato : 18-04-02 19:59

Ja, vores ovn har netop sådan en sløvfarvet(!) plade på bagsiden. I øvrigt
behøver ovnen da ikke være DS-godkendt for at kunne bruges; det har så vidt
vides kun noget at gøre med afstande foran/bagved/ved siden af ovnen??
DS-godkendte ovne har ekstra skjold bl.a. bagpå, så de kan placeres tættere
på væggen..

Fra : Brian Skaarup

Dato : 18-04-02 21:08

On Thu, 18 Apr 2002 20:58:47 +0200, "Bo Velschow"
<dr-bo@post2.tele.dk> wrote:

>DS-godkendte ovne har ekstra skjold bl.a. bagpå, så de kan placeres tættere
>på væggen..
Netop derfor skal den være DS godkendt, da den skal stå et sted hvor
der ikke er så meget plads.