linieskift efter </form>???
Fra : Jesper Skriver

Dato : 02-02-01 13:01

Jeg har et problem med at der kommer et automatisk linieskift
efter en drop-down menu på min site. Det rykker resten af
layoutet, men det sker kun på PC - ikke Mac.

Jeg har prøvet mig lidt frem med et nowrap tag, og kan ikke få
det til at virke.

Er der nogen derude der kan løse det?

Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 02-02-01 14:26

Hej Jesper. Problemet med det ekstra linieskift ved /form er et mange har
haft. En nem måde at klare det på er ved at "gemme" </form> inden i nogle
andre tags. Sådan her kan det laves:

<form>
... (formfelter)
</form>

Denne metode vil give det ekstra linieskift. er du lidt fif laver du det på
følgende måde i stedet:

<form>
... (formfelter)
</form>

Vupti. Mellemrummet er væk. Måden at opbygge det på gør selvfølgelig siden
mindre overskuelig, men hva ...

Med venlig hilsen
Thomas Ardal Simonsen
http://www.ardal.dk

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 02-02-01 20:18

Thomas Ardal Simonsen <thomas@ardal.dk> wrote:
> Denne metode vil give det ekstra linieskift. er du lidt fif laver du det på
> [...]
Ja, men så ryger understøttelsen af standarden. En TABLE må ikke
indeholde FORM. TABLE må kun indeholde CAPTION, TR, TD, TH, COL og
COLGROUP. Det er kun TD der må indeholde FORM. Dette følger af HTML
4.01.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 02-02-01 22:07

Hej Gunnar

Jeg er udemærket over at det ikke er et særligt godt alternativ, men det er
en måde at løse problemet på og det virker

Med venlig hilsen
Thomas Ardal Simonsen
http://www.ardal.dkk

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-01 14:41

Jesper Skriver <jskriver@mail.tele.dk> skrev:

> Er der nogen derude der kan løse det?

Prøv at putte hele din form ind i en tabel

<form.......>
Indhold i din form
</form>

Du kan eventuelt bruge flere celler til at styre layoutet.

Hvis det allerede ligger i en tabel, så læg <form ....> ind efter første

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 02-02-01 15:47

Hej Allan. Som jeg skrev i mit tidligere svar, så virker tricket med form
inden i en tabel IKKE. Måden at gøre det på er at smide form-tags udenfor
td-tags.

Med venlig hilsen
Thomas Ardal Simonsen
http://www.ardal.dk

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 02-02-01 20:20

> [...]

> inden i en tabel IKKE. Måden at gøre det på er at smide form-tags udenfor
Nej, nej, nej. Gør det ikke. Som jeg har skrevet i et andet indlæg i
denne tråd, så er det at bryde hvad standarden specificerer (HTML 4)
--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-01 23:35

Thomas Ardal Simonsen <thomas@ardal.dk> skrev:
> Hej Allan. Som jeg skrev i mit tidligere svar, så virker tricket med form
> inden i en tabel IKKE. Måden at gøre det på er at smide form-tags udenfor
> td-tags.

Det kan godt være at Gunnar skriger, med det fungerer og løser det som
Jesper efterlyser

Så længe vi har NN4 på banen skal det jo også fungere her - og det gør det.

--
Allan