Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Advarsel om Europæiske teknikforsikring
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 14-04-02 15:17

Hej

I forlængelse af den snak der har været om forsikring af f.eks digital
kameraer og Europæiske teknikforsikirng til "kun 6% af forsikrings
summen", har jeg undersøgt sagen, og der er en MINIMUMS årlig præmie
på 1000DKR.

Dvs. at forsikringssummer under 16.000 bliver dyrere end 6%.

Mvh

JJ

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 19-04-02 12:34

jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen) wrote in

> [...]
> på 1000DKR.
>
> Dvs. at forsikringssummer under 16.000 bliver dyrere end 6%.

Jeg lovede at vende tilbage med mine erfaringer angående priser på
forsikring og her er de. Jeg havde grej for 11.000 kr jeg gerne ville have
forsikring. 1 hus, 4 obj. samt blitz.

Europæiske er ganske rigtigt gået fra en minimumspræmie på 300 kr om året
til 1000 kr om året for deres årsforsikring. Der er såvidt jeg huske ingen
selvrisiko på denne forsikring.

De har også en kort-tidsforsikring der dækker op til 12 måneder. Her er
prisen 7 eller 8 % af forsikringssummen med en selvrisiko på 500,- kr pr
skadestilfælde. Billigere end årsforsikringen og hvad der afholder een fra
at tegne en korttidsforsikringen på 12 måneder hvert år ved jeg ikke -
måske er det netop meningen? (Jeg sidder ikke lige med Europæiskes papirer
foran mig, så I må ikke holde mig op 100% på tallene her..)

Max Levig (http://www.underholdningsnettet.dk/maxlevig.htm) blev også
anbefalet og jeg ringede til dem. De har ingen fast pris men man indsender
et skema med oplysninger om udstyr og forsikringssum og får oplyst en pris.
De skulle have 1100 kr om året med 500 kr i selvrisiko.

Jeg er pt. i gang med at snakke forsikring med Fair forsikring og faldt
over en tillægsforsikring der kan købes i forbindelse med indboforsikring.
Den hedder "Pludselig skade" og dækker umiddelbart det samme som Europæiske
og Max Levig, dvs. uventet og uforsætlig skade som du selv forvolder på dit
udstyr. Forskellen er blot at Fair dækker alt dit indbo, dvs. PC, TV,
video, kamera osv. Der skal heller ikke indsendes skema over hvilke ting du
ønsker dækket med mindre værdien af den enkeklte genstand er over 50.000
kr. Tillægsprisen var sammen med andre forsikringer var i mit tilfælde 625
kr. om året, uden selvrisiko. Prisen for indboforsikringen var lige under
1800 om året uden selvrisiko.

--
Hilsen
Kenneth