Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Speedlite 550 EX vs. Metz MB 54 MZ-3~
Fra : STEFAN RASMUSSEN

Dato : 14-04-02 15:02

Hej igen igen.

Jeg er ved at købe en ny blits til mit Canon EOS 50E og valget skal stå
mellem 550' eren eller Metz's MB 54 MZ-3, er der nogen, som kan hjælpe mig
med fordele/ulemper etc.

På forhånd tak

Fra Stefanovic

Fra : John

Dato : 14-04-02 15:59

Øh, måske lidt uden for dit spørgsmål, så vil jeg dog mene at 550EX er
"overkill" til dit iøvrigt udemærkede kamera (har selv haft et). Uden at
være helt sikker, så mener jeg at nogle af de avancerede muligheder i 550EX
ikke udnyttes med 50E'ren? Måske andre i gruppen vil hjælpe mig her?
Bortset fra et lidt mindre ledetal, så må 380EX som blev udviklet som makker
til 50E'eren vel være et oplagt valg?

--
MVH
John K Hansen

Fra : Brian Østergaard

Dato : 14-04-02 18:22

"John" <hansenj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke udnyttes med 50E'ren? Måske andre i gruppen vil hjælpe mig her?
> Bortset fra et lidt mindre ledetal, så må 380EX som blev udviklet som

Jeg har en 550EX som jeg tidligere har brugt sammen med en EOS50, det kører
rigtigt godt, og jeg ved ikke hvilke funktioner det skulle være som
EOS50éren ikke kan udnytte ved 550EXéren.
Personligt ville jeg ikke "nøjes" med en EX380.

Jeg bruger nu blitzen sammen med min D30, og også her kører den helt
perfekt.

Brian Ø

Fra : John

Dato : 14-04-02 19:02

Tjae der er i hvert fald "modeling flash"...det understøttes kun på EOS'er
med Depth-of-field udført med knap. Og det er det da vist ikke på
50E'eren?--

Fra : Martin Franch

Dato : 14-04-02 16:57

Hej - du kan tjekke hvilke features der er understøttet på Metzén på metz
hjemmeside www.metz.de
Mvh Martin Franch

Fra : Garbis H. Sarafian

Dato : 14-04-02 20:20

Hej.

Jag använder en Metz 54 till EOS 1n och EOS 5 med mkt bra resultat.
För det priset är den oslagbar.
Om du tänker satsa vidare på Canon och använda flera olika digitalkameror,
(ex vis G1, G2 osv) samt arbeta mycket med E-TTL och flera olika slavblixtar

är nog 550 bäst.
Jag är dock osäker på om 50E har möjlightet till E-TTL.
Mina hus har det ej.

Mvh:

Garbis H. Sarafian, Aneby, Sverige

Fra : Stageway

Dato : 15-04-02 22:32

Jeg kan på det varmeste anbefale 550EX. Jeg bruger en sammen med mit EOS 50E
og har gjort det i over et år nu. Det fungerer upåklageligt og jeg har
aldrig haft et kikset blitz-billede. Personligt ville jeg heller ikke nøjes
med en 380'er. 550EX er den bedste investering jeg har lavet mht.
fotoudstyr!

Mvh.
Anders

Fra : STEFAN RASMUSSEN

Dato : 18-04-02 11:50

Hejsa..

Jeg takker for svarene, er dog stadig i overvejelsesfasen pga. økonomien

mvh Stefan

Fra : STEFAN RASMUSSEN

Dato : 19-04-02 10:47

Fungerer Metzen trådløst ved hjælp af canonadapteren eller skal man købe
noget mere til ??

Mvh Stefan

STEFAN RASMUSSEN <stefanovic@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Txxv8.61$qD3.2060@news.get2net.dk...