Total Newbie
Fra : Bill Clinton

Dato : 14-04-02 14:35

Hej Gruppe
Jeg har ingen ide om hvordan jeg får det bedte resultat så jeg kan se film
fra PC'en på Fjernsynet (DivX, Avi o.lign) hvorfor jeg her vil spørge jer
flinke mennesker, hvilken hardware/software konfiguration jeg skal "vælge"

Min konfiguration pt. er flg.

AMD Athlon 800 mhz
Creative 52X
Matrox Millinium G450 Dualhead
256 mb ram
WindowsXP professionel

Fjernsynet er et Grundig 28" St 70 - 700 (2 scartstik)

Håber der er nogen der vil hjælpe

på forhånd tak

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-04-02 18:27

"Bill Clinton" <snipermode@ofir.dk> skrev:
> [...]
> o.lign) hvorfor jeg her vil spørge jer flinke mennesker,
> hvilken hardware/software konfiguration jeg skal

Hvis det er med TV-out er det et af de bedste kort til
DivX, altså bedst kvalitet.

> 256 mb ram

Mere end rigeligt.

> WindowsXP professionel
>
> Fjernsynet er et Grundig 28" St 70 - 700 (2 scartstik)

Ser ganske fint ud, er der ikke SVHS indgang?
Hvis ikke, så skal du bruge denne:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=2>
Det er en speciel adapter, til fjernsyn der ikke understøtter
SVHS signalet.

For at få lyden med over, skal du købe dette kabel, som
skal gå fra lydkortet til en indgang på fx. TV eller anlæg.
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=4>

Software, der ved jeg ikke rigtig med Matrox.
TVTools virker kun med Nvidia baserede kort,
findes der et alternativ?

Ellers bruger du bare windows, det er fint nok, dog lidt
mange tastetryk ;)

Med Windows:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Skærm ->
Indstillinger -> Avanceret -> *Valg af enhed -> TV og
tryk så "Anvend" eller "OK".

*Det er muligt det hedder noget andet på din PC, men
prøv selv ad.

> Håber der er nogen der vil hjælpe

Jeg har prøvet.

Venligst
Mikael

Fra : Bill Clinton

Dato : 14-04-02 22:39

Hej Mikael

tak for hjælpen :0)....lydkablet er (næsten) købt ....Det med indstilling af
skærmkort er oxe klaret... :0)

Men mit grafikkort har kun 2 "normale" skærmudgange stik.

Så billedekablet skal så vidt jeg kan "se" være et med almindelig Skærmstik
i den ene ende og et scartstik i den anden.??

> Ser ganske fint ud, er der ikke SVHS indgang?

nej ikke så vidt jeg ved ...kan kun se 2 scartstik + antennestik....... men
dette kabel:
http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=2

har runde ender....:0(

Så jeg skal vel også have den der SVHS til composit konverter?:
http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10

takker for hjælpen endnu engang:0)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-04-02 20:54

> [...]
> stik.
>
> Så billedekablet skal så vidt jeg kan "se" være et med
> almindelig Skærmstik i den ene ende og et scartstik i

Er du helt sikker på det er med TV-out og ikke twin-view
eller hvad det hedder - altså så der kan sættes 2 skærme
til og ikke et TV!?!

> nej ikke så vidt jeg ved ...kan kun se 2 scartstik +
> antennestik....... men dette kabel:
> http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=2
> har runde ender....:0(

Nemlig, det bruges til TV-out, hvis ikke man har
composite udgang:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=1>
Man kan desværre ikke rigtigt se composite-stikket,
men det er et stik der passer ind i det gule stik på
composite på composite-converteren.

> Så jeg skal vel også have den der SVHS til composit
> konverter?:
> http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10

Ja, jeg tror bare ikke dit grafikkort har TV-out!

Venligst
Mikael

Fra : Bill Clinton

Dato : 15-04-02 21:55

Hej Michael
> Er du helt sikker på det er med TV-out og ikke twin-view
> eller hvad det hedder - altså så der kan sættes 2 skærme
> til og ikke et TV!?!

under skærmindstillinger har jeg flg. under fanebladet DualHead:
+ Features
Dualhead MultiDisplay
DualHead Clone
DualHeadZoom
DualHead DVDMax
+ Advanced Settings
Secondary monitor settings

Hvis jeg vælger DVDMax og trykker på change settings står der øverst: "Play
Digital video in a window on your main display and at det same time, view
that video full screen on your secondary display" ...og så er der tv aspect
ratio 4:3 eller 16:9

> Ja, jeg tror bare ikke dit grafikkort har TV-out!
hehe... så må jeg jo købe et der har .... har du nogen anbefalinger ?

Tak fordi du gider hjælpe.....:0)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-04-02 22:10

> hehe... så må jeg jo købe et der har ....

Det er nok nemmest ;)

> har du nogen anbefalinger ?

Ja, et Gf4 eller et ATI Radeon.

Gf4 er bedre end Radeon i 3D, men har ca. samme
kvalitet i Tv-out.

Se evt. priser her:
<http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort.asp>

Venligst
Mikael

Fra : Bill Clinton

Dato : 16-04-02 10:05

>har du nogen anbefalinger ?
>
> Ja, et Gf4 eller et ATI Radeon.
>
> Gf4 er bedre end Radeon i 3D, men har ca. samme
> kvalitet i Tv-out.

Det bliver så et Gf4 ....tusind tak for din hjælp :0)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-04-02 11:18

"Bill Clinton" <snipermode@ofir.dk> skrev:
> Det bliver så et Gf4 ....tusind tak for din hjælp :0)

Det var skam så lidt ;)

/Mikael