HOMM4 - Bugs
Fra : Jannick Depoilly

Dato : 14-04-02 10:49

Er det bare mig der har oplevet problemer i en bane til Heroes of
might and magic 4 i den første campaign? I bane skal man bl.a. finde
Proetho så man kan komme ind til et rødt telt (er gjort) men når jeg
forsøger at komme ind til den røde spiller nederst i højrehjørne kan
det ikke lade sig gøre. Jeg har ikke selv spillet den campaign endnu
men to af mine venner har uafhængigt af hinanden oplevet dette
problem.

Desuden er det da for latterligt at udgive et spil inden det er
færdigt - her tænker jeg på den endnu manglende multiplayerfunktion.
Dette er specielt ringe da dette er en 4'er og det har været muligt i
de foregående.

Og hvad laver hvide tigre i dette spil? Hvad magisk er der ved dem?
Enhjørninge, drager, minotaurer, vampyrer og ... hvide tigre!!!!! Så
hellere pegasi som i 3'eren.

Ellers et ok spil
Ged

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-04-02 12:01

Jannick Depoilly wrote:

> [...]
> det ikke lade sig gøre. Jeg har ikke selv spillet den campaign endnu
> men to af mine venner har uafhængigt af hinanden oplevet dette

Jeg havde også problemer i den bane, du skal kort sagt løse alle quests
for at komme videre. Hvis du kigger ca. en uge tilbage til en tråd jeg
startede om samme emne finder du mere hjælp.

> [...]
> færdigt - her tænker jeg på den endnu manglende multiplayerfunktion.
> Dette er specielt ringe da dette er en 4'er og det har været muligt i

Der er da HotSeat og når nu det er gratis så kan jeg ikke se problemet.
Hellere det end et bjerg af fejl.

> Og hvad laver hvide tigre i dette spil? Hvad magisk er der ved dem?
> Enhjørninge, drager, minotaurer, vampyrer og ... hvide tigre!!!!! Så
> hellere pegasi som i 3'eren.

Der er masser af hvide tigere, og elefanter for den sags skyld, i
mythologi blot ikke på disse bredegrader. Læs lidt fra fx. Indien så
skal du bare se.

> Ellers et ok spil

Enig.

> Ged

Mvh

Bruno

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-04-02 22:31

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Der er da HotSeat og når nu det er gratis så kan jeg ikke se problemet.
> Hellere det end et bjerg af fejl.

Rettelse!

På en eller anden måde så havde jeg bildt mig selv ind at der var
HotSeat, måske fordi det virkede som om man kunne vælge om det skulle
være computerspillere eller mennesker når man valgte et map. Desværre
har det vist sig at der intet multiplayer er og forøvrigt så har jeg
opdaget at spillet taber kontrollen med sit ram forbrug hvis man spiller
mere end et par timer

Jeg har lige lukket et 4+ timer spil, som til sidst kørte totalt
langsomt og da jeg checkde var der allokeret mere end 512 MB til spillet
hvilket fik min PC til at swappe hukommelse ind og ud konstant.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-04-02 22:51

iddqd@worldonline.dk skrev:

> På en eller anden måde så havde jeg bildt mig selv ind at
> der var HotSeat,

Det er der også.

> måske fordi det virkede som om man kunne vælge om det
> skulle være computerspillere eller mennesker når man valgte et
> map.

Det kan man også. Det er bare ikke alle maps, der understøtter det.

> Desværre har det vist sig at der intet multiplayer er

Jo, der er.

> og forøvrigt så har jeg opdaget at spillet taber kontrollen med sit
ram
> forbrug hvis man spiller mere end et par timer

Det har du sikkert ret i. Jeg synes, at spillet virker utrolig
ufærdigt - som om udgivelsesdatoen er blevet fremskyndet inden
ordentlige tester. Derudover er der masser af irritationsmomenter, fx
klik-frekvensen, som også har været omtalt her i gruppen.

--
Mvh. Peter

Fra : Cag

Dato : 14-04-02 23:25

[8<----]

| Jo, der er.

hvor har du set dette??

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-04-02 23:39

Cag skrev:

> hvor har du set dette??

Jeg har skam spillet adskillige multiplayerbaner.

1. Åbn Heroes.
2. Klik på 'New game'.
3. Vælg 'Scenarios'.
4. Klik på 'Details' og sæt kryds i 'Human players'. Så er det nemt at
se, hvilke baner man kan være flere i.
5. Vælg fx banen "Boring's Mountain".
6. Klik i boksen ved siden af computernavnet.
7. Nu er der pludselig to menneskespillere med i banen.

--
Mvh. Peter

Fra : Cag

Dato : 15-04-02 14:15

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message news:a9d0ed$7o7$1@sunsite.dk...

> [...]
| 5. Vælg fx banen "Boring's Mountain".
| 6. Klik i boksen ved siden af computernavnet.
| 7. Nu er der pludselig to menneskespillere med i banen.

Når jeg snakker multiplayer mener jeg _ikke_ "hotseat", men via lan eler internet.
Men iøvrigt burde "hotseat" alligevel være at finde under "multiplayer" og ikke en skjult funktion
under "scenario" som jo egentlig er singleplayermode

mvh
Cag

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-04-02 14:21

Cag skrev:

> Når jeg snakker multiplayer mener jeg _ikke_ "hotseat", men via
> lan eler internet.

Ja, okay, men iddqd@worldonline.dk (kanont nick) talte altså om hotseat.
Og det er der. Jeg har aldrig brudt mig om at spille over LAN eller
nettet, fordi man keder sig i 50% af tiden.

> Men iøvrigt burde "hotseat" alligevel være at finde under
"multiplayer" og
> ikke en skjult funktion under "scenario" som jo egentlig er
singleplayermode

Helt enig - det virker underligt. Og sådan er det adskillige steder i
spillet. Forskellige features og valgfriheder, der fungerede perfekt i
Heroes 3, er umotiveret blevet ændret og gjort mere besværlige. Meget
irriterende.

--
Mvh. Peter

Fra : Cag

Dato : 15-04-02 15:31

[8<---]|
| Ja, okay, men iddqd@worldonline.dk (kanont nick) talte altså om hotseat.
| Og det er der. Jeg har aldrig brudt mig om at spille over LAN eller
| nettet, fordi man keder sig i 50% af tiden.

Hvis du nu læste videre, så retter han sig selv mht. "hotseat" (14-04-02 23:30)
så nej, der er ikke endgang med.

Og hvad er forskellen på om din med-/modspiller sidder ved den samme pc som dig eller ved en anden
pc via LAN, du skal vente den samme tid på at det bliver din tur igen.

[8<---]|
| spillet. Forskellige features og valgfriheder, der fungerede perfekt i
| Heroes 3, er umotiveret blevet ændret og gjort mere besværlige. Meget
| irriterende.

Enig, der mangler f.eks. muligheden for at slå autosave fra (min kæreste's pc er gået nej et utal af
gange pga. autosave)

jeg selv mangler det hexagonale layout i combat-mode, jeg synes det er meget svært at få mine
styrker til at angribe i den vinkel jeg vil have.
Og i HOMM3 gik man automatisk til den næste helt, når den man er i gang med har brugt alle sine
movepoints.

mvh
Cag

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-04-02 16:34

Cag skrev:

> Hvis du nu læste videre, så retter han sig selv mht. "hotseat"
> (14-04-02 23:30) så nej, der er ikke endgang med.

Nej, hov, det er sørme dig, der læser galt. Først påstod iddqd, at der
var Hotseat med, hvilket der også er. Derefter retter han sig selv og
mener, at det alligevel ikke er med. Men det er det - jeg gav opskriften
på, hvor det var, og jeg har selv spillet adskillige multiplayerspil med
Heroes 4. Og jo, det hedder også multiplayer, selvom det ikke foregår
over LAN og internet. Sidstnævnte er endnu ikke implementeret, og som
iddqd skriver i et andet indlæg, har det desværre lange udsigter.
Irriterende, at 3DO's interne problemer skal gå ud over kunderne.

> [...]
pc
> som dig eller ved en anden pc via LAN, du skal vente den samme tid på

Forskellen er, at man med hotseat er direkte involveret i hinandens spil
og kan pjatte samtidig. Heroes som LAN-spil er en ensom affære, hvor man
halvdelen af tiden højst kan more sig med at sende chatbeskeder til
hinanden.

> Enig, der mangler f.eks. muligheden for at slå autosave fra (min
kæreste's
> pc er gået nej et utal af gange pga. autosave)

Ja, det er drønirriterende, at man ikke kan konfigurere spillet efter
eget behov.

> jeg selv mangler det hexagonale layout i combat-mode, jeg synes det er
> meget svært at få mine styrker til at angribe i den vinkel jeg vil
have.

Enig - det gamle layout var bedre. Jeg savner også skyggefunktionen, så
man umiddelbart kunne se, hvor man kunne bevæge sine tropper hen, i
stedet for at man skal lege blind-mand-med-stok.

> Og i HOMM3 gik man automatisk til den næste helt, når den man er i
gang
> med har brugt alle sine movepoints.

Det skete vel ikke automatisk, gjorde det? Skulle man ikke trykke på en
Next-hero-knap?

--
Mvh. Peter