Ja så kom jeg sgu alligevel helskindet til~
Fra : Søren Jim

Dato : 14-04-02 10:04

Ja så kom jeg sgu alligevel helskindet til Dk
Nu sku Cbr'en ud på sin første tur med undertegnet som ejer...)
Startet hjemmefra (Belfast, NordIrland)
Tirsdag morgen med ret så store sommerfugle i Goretexen,,
Kørte derefter op til Larne som er på den nordøstlige del af NordIrland for
at tage færgen til Skotland (Carinrye) og da jeg var i god tid
valgte jeg lige at tage en smut over det skotske Højland til Glasgow,,,
fangede derefter M1' ren og kørte derefter til Newcastle hvor jeg havde
aftalt at mødes med en færge til Holland (Amsterdam) på dette stykke vej
havde jeg kun
mødt 5 Mc'er....hmmmm

Man lære virkeligt at sætte pris på en Laptop der kan afspille DivX + DVD så
færge overfarten gik hurtigt og nemt med 3 film og 8 timers Søvn......
ankom til Amsterdam farede vild et par gange (sådan går det jo når man køre
uden kort eller noget) åh hva pokker det blev til små 125 km omvej.....;-(
men langt om længe fandt jeg da den rigtige Motorvej og afsted over stok og
sten gik det......fandt et godt tempo omkring 160 km/t.....
Meeen jeg måtte jo også lige prøve lidt højhastighed hermed blev min
debut over de
225 km/t en realitet......
afsted imod Hamborg og vidre til Puttgarden hjem med færgen og lige pludsli'
var man i Ballerup og havde kørt
700 mil = 1120 km kan næsten ikke for grinet af mit ansigt.....
og glæder mig allerede til hjemturen d. 29/4
Behøver jeg at nævne at med undtagelse af lidt vind var vejret
perfekt.......

Og her smider jeg så lige et par spørgsmål :
da jeg skulle ind og tanke efter at have kørt småstærkt
opdaget jeg små stykker Gummie fnulder på mit bagdæk.... hvad skyldes det er
den normalt ved høj fart...?

Jeg kan ikke rigtig beslutte mig for hvilket dæk jeg skal have på,
men et nyt inden jeg køre hjem igen skal der til
har et bt20 lige nu hvad med de der avon dæk dur det til noget ?

Mvh Søren CBR1000F sc24
(Der skal køre en hel masse mens han er i Danmark)

Fra : Peter J

Dato : 14-04-02 10:59

Søren Jim <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en

Stort klip.

> [...]
>
> Mvh Søren CBR1000F sc24
> (Der skal køre en hel masse mens han er i Danmark)

Jeg har kørt med et Avon bagdæk på min CBR 1000 F, og vil ikke anbefale dig
det, da det ikke kan stå fast i regnvejr
(Tilgengæld er der mange km i dækket.)
Jeg har lavet hjulspin ved at give gas for hurtigt i 4. gear ved ca 6k
o/min.
Bagenden begyndte at ryste og o/min tællen steg og steg uden at
speedometeret gjorde ligeså.
Kører nu med et Dunlup D 205 som jeg er meget tilfreds med.

MVH Peter CBR 1000 F sc21
(Der kører en hel masse i Danmark.)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-04-02 10:59

> Jeg kan ikke rigtig beslutte mig for hvilket dæk jeg skal have på,
> men et nyt inden jeg køre hjem igen skal der til
> har et bt20 lige nu hvad med de der avon dæk dur det til noget ?

Hej Søren

Du har mange at vælge imellem. Dunlop D205. Metzeler Z4, Brigestone BT020.
Michelin Macadam 100. Pirelli GTS

Jeg ville nok vælge et sæt BT020.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-04-02 08:04

jeg har for det meste kørt macadam på min cbr1k da jeg havde den.....masser
af km i dem..og de står rimelig godt fast..også i regnevejr.

mht fnuller...har jeg kun set fnuller efter en trackday...er dit dæktryk ok
(husk at måle når dækkene er kolde) ?

Lasse

Fra : H. P. Holm

Dato : 15-04-02 10:48

Lasse Lundberg skrev:

> mht fnuller...har jeg kun set fnuller efter en trackday...er dit dæktryk ok
> (husk at måle når dækkene er kolde) ?

Det er normalt at BT20 bagdækket fnuldrer efter lang tid ligud på
tysk Autobahn, og at BT20 fordækket får en lakridsagtig overflade.
Det er uden praktisk betydning for vedhæftning eller holdbarhed og
jeg har ikke oplevet fænomenet på danske veje.

BT20 er min favorit på Zephyr'en, selv om bagdækket har en smule
vrikken ved langsom kørsel ligeud de første par tusinde kilometer,
og fordækket er tilbøjelig til at blive slidt hæl/tå. Et sæt holder
omkring 20.000 km for mig, og de kan køres helt ud til kanten på
tør asfalt og hænger godt og forudsigeligt ved på våd vej. Indtil
videre, i hvert fald.

--
Hans

Fra : Steven

Dato : 15-04-02 23:54

On Sun, 14 Apr 2002 11:03:37 +0200, in dk.fritid.motorcykel you wrote:

>Ja så kom jeg sgu alligevel helskindet til Dk
-klip-

Velkommen tilbage til DK.

Lige et spørgsmål, er der ikke en rute hvor der er mindre sejltid og
mere kørsel?

Hvad med tunnellen nede i syd England? Men det kræver måske en
overnatning på grund af den længere distance.

Mvh
Steven
FZR 600

Fra : Søren Jim

Dato : 16-04-02 00:54

"Steven" <1234abcd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> mere kørsel?
>
> Hvad med tunnellen nede i syd England? Men det kræver måske en
> overnatning på grund af den længere distance.

Hej Steven

Jeg har stortset prøvet alle veje med undtagelse af den tur over gøteborg
Sidste sommer tog jeg via Belfast- Dublin - Holyhead - Harwich - Hamborg -
KBH ca 22 timers færge og ca. 1000 km og hjemturen foregik med meget kørsel
den hed noget i retning af Kbh - Brûgge (Belgien) - Dover - Stranaar
(Skotland) - Larne- Belfast
5 timers færge og ca 1600 km....

jeg har ikke noget problem med at køre en 10 timers tid uden at hvile
men man skal ikke gøre det to dage i træk....
jeg prøver at planlægge mine færger så det passer med mad og så sove....
hvis du vil vide noget mere har jeg lavet rutebeskrivelser af alle de
forskellige router
så drop mig en mail så skal jeg sende dem til dig....

Mvh Søren Jim CBR1000F