Navn/emailadresse misbrug
Fra : Henrik Lund Bjørnhau~

Dato : 14-04-02 08:55

Hej NG
Jeg har været med i arbejdet omkring opstarten af StofaNet User Group 2001
og også været med i bestyrelsen.

Det helt store liv kom der nu aldrig og nu har vores "samlingspunkt" Gert
Kingled erklæret foreningen for død og vil i stedet for bruge foreningen til
" noget mere professionelt" som han kalder det.

Han vil dog ikke slettet mit navn og emailadresse som stadigvæk står oplyst
på websitet og der er hellere ikke den store hjælp at hentet på
abuse@stofa.dk. (StofaNet er host for sitet)

Er der nogen som ved hvordan kan man få stoppet dette misbrug?

Henrik Lund Bjørnhaug

Fra : Carl Lorberg

Dato : 14-04-02 12:58

> Han vil dog ikke slettet mit navn og emailadresse som stadigvæk står
oplyst
> på websitet og der er hellere ikke den store hjælp at hentet på
> abuse@stofa.dk. (StofaNet er host for sitet)

Hvis han sender dig noget som kunne minde om SPAM, kan du skrive til
stofa.dk og fortælle dem at hvis de ikke stopper det nu, kontakter du deres
back bone povider, og denne trusel er real da disse så vil lukke for
stofanet.

m.v.h.
Carl

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-04-02 13:22

"Carl Lorberg" <lorberg@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis han sender dig noget som kunne minde om SPAM,

Det her har vist ikke noget med spam at gøre, hvis jeg forstår det
korrekt. Nok nærmere, at manden bliver "krediteret" for nogle
websider, som han ikke har lavet. Men hvis han havde gidet oplyse
adressen på siderne, havde vi haft noget mere at forholde os til.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Henrik Lund Bjørnhau~

Dato : 14-04-02 16:42

www.sug2001.dk

Henrik

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-04-02 17:34

"Henrik Lund Bjørnhaug" <tuc_dk@hotmail.com> wrote:

>www.sug2001.dk

OK. Den er jo fin. Du er ifølge siden medlem af en bestyrelse,
som konstitueres "her i januar".

Jeg forstår bare ikke helt det, du skriver om formandens
intentioner. Er det forenings navn, dens hjemmeside eller
noget helt tredje, han vil bruge til noget mere professionelt?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Henrik Lund Bjørnhau~

Dato : 14-04-02 18:35

> [...]
>

> --
> Allan Olesen, Lunderskov.
> Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Det er forenings navn og dens hjemmeside han vil bruge og da han ikke vil
slette mit navn og emailadresse, så er det jo også mit navn og emailadresse
som han bruger til noget som jeg gentagende gange har frabedt mig.

Henrik

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-04-02 20:41

> [...]

>slette mit navn og emailadresse, så er det jo også mit navn og emailadresse
>som han bruger til noget som jeg gentagende gange har frabedt mig.

OK. Det undrer mig lidt, at han kan bruge det navn i professionel
sammenhæng, men det er en helt anden sag.

Jeg kunne umiddelbart forestille mig - uden at have noget som helst
juridisk belæg for det - at du får svært ved at gøre noget mod
almindelig "sløvhed". Altså forstået sådan, at så længe foreningen
og hjemmesiden ligger død, vil der blive taget ret let på en
uopdateret hjemmeside. Hvis hjemmesiden derimod aktivt føres videre
og opdateres på andre punkter, uden at dit navn bliver slettet, har
du nok en bedre sag, naturligvis forudsat at du _er_ udtrådt af
bestyrelsen på korrekt vis.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 14-04-02 21:51

In <3cb9b06f$0$58741$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> [...]

Sjovt. Naar man skriver sug2001.dk istedet for www.sug2001.dk, kommer man ind paa stofas erhverskunde-side.

/Martin

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 14-04-02 13:27

"Carl Lorberg" <lorberg@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> til stofa.dk og fortælle dem at hvis de ikke stopper det nu,
> kontakter du deres back bone povider, og denne trusel er real da

Det er yderst usandsynligt, at det skulle ske.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : P.N.

Dato : 14-04-02 13:55

Henrik, har han udtrykkeligt udtalt at han ikke vil slette din adresse? Kan
du dokumentere dette, skulle du have et stærkt kort over for stofa.

Hvis du på websitet står til at være bestyrelsesmedlem i i forening der
stadig har et site kørende, skulle det jo være en smal sag at få dem til at
give dig password og login.

Ved ikke så meget om back bones, men tvivler nu på at de ønsker at gøre sig
uvenner med Stofa for sådan en "lille" sag. Men man kan jo altid hæve
stemmen over for Stofa.

Fra : jacob nielsen

Dato : 14-04-02 19:59

"P.N." <fake_mail@nej.dk> wrote in message
> Hvis du på websitet står til at være bestyrelsesmedlem i i forening der
> stadig har et site kørende, skulle det jo være en smal sag at få dem til
at
> give dig password og login.
Jeg håber nu, at der skal mere til før de udleverer l/p.

Mvh.
Jacob

Fra : Henrik Lund Bjørnhau~

Dato : 14-04-02 20:08

"jacob nielsen" <jacobnielsen@altavista.com> skrev i en meddelelse
> "P.N." <fake_mail@nej.dk> wrote in message
> at
> Jeg håber nu, at der skal mere til før de udleverer l/p.
>
> Mvh.
> Jacob

Hej Jacob

Du behøver ikke at håbe, det skal meget meget mere til, så det er ikke en
mulighed

Henrik

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 14-04-02 20:24

"Henrik Lund Bjørnhaug" wrote:

> Jeg har været med i arbejdet omkring opstarten af StofaNet User Group 2001
> og også været med i bestyrelsen.

Har du skriftligt meldt dig ud af foreningen / bestyrelsen
med øjeblikkelig virkning ?

En snailmail vil nok være bedst.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Henrik Lund Bjørnhau~

Dato : 15-04-02 11:30

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du skriftligt meldt dig ud af foreningen / bestyrelsen
> med øjeblikkelig virkning ?
>
> En snailmail vil nok være bedst.
>
> --
> Regards Erik G. Christensen
> Ikke ansvarlig for en ski'
> ICQ # 59294864

Hej Erik

Det er vil lidt svært at melde sig ud af en forning som er nedlagt.

Det ser nu ud til at Gert Kingled efter den meget omtale her i gruppen, i en
intern teliagruppe, de mange email og et par email til abuse@stofa langt om
længe har haft virkning.

Henrik