Mulholland Drive (spoiler)
Fra : Windom Earle

Dato : 14-04-02 00:41

Ok, det er endnu en god Lynch-film, men for fanden hvor blev jeg forvirret.
Der er nogle lesbiskescener og det er jo altid godt, men jeg har ikke rigtig
gennemskuet så meget af resten af filmen, efter at have set den én gang. Er
der nogen som kan henvise til en analyse/forklaring på nettet af denne film?

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 14-04-02 10:12

"Windom Earle" <not_giving_away_my_@ddress.com> wrote in message
> [...]
Er
> der nogen som kan henvise til en analyse/forklaring på nettet af denne

Jada! Værsgo:
http://www.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland_drive_analysis
/

....Men pas på med at læse for meget, den kan godt komme til at ødelægge
filmen lidt synes jeg - den udpensler lidt nogen steder.

Nu har jeg efterhånden set 4 ud af de 5 film der var nomineret til "Bedste
Instruktør" ved Oscars (alle undtagen Black Hawk Down), og jeg er mere end
forundret over at Oscaren gik til den noget middelmådige film uden store
(som jeg ser det) instruktørmæssige udfordringer, 'A Beautiful Mind'.
Lynch's film er en symfoni i ord, billeder symbolik og historien vender
rundt på hidtil usete måder (man kan vel næsten sige at den looper)...
I forhold til de øvrige nominerede film er 'A beautiful Mind' en daggammel
flødeskumskage der har ligger i et varmt bagervindue....

....Nå det var lige et sidespor - men min forundring over den i den grad
overvurding af den film vokser og vokser....

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Windom Earle

Dato : 14-04-02 12:44

> Jada! Værsgo:

http://www.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland_drive_analysis
> /

Tak ska du ha

> [...]
> I forhold til de øvrige nominerede film er 'A beautiful Mind' en daggammel
> flødeskumskage der har ligger i et varmt bagervindue....

Sjovt nok du siger det. Jeg så A Beautiful Mind (også for første gang) lige
efter Mulholland Dr. Den er helt vild dårlig. Jeg havde da forventet en hel
del mere, efter at have set Oscar-uddelingen (selvom jeg er fuldt ud klar
over at Oscars og kvalitet går hånd i hånd... but still!). Det er så kliche
at hans "sjove" roommate skal være den spøjse british fellow & helt ærligt,
virker han overhovedet klog ham Johnny-drengen? Det er ret dårligt
formidligt af instruktøren; jeg mener, han står og kigger på en masse tal på
væggen for fanden!!! "Nå der var vist lige en kode der og så er det vist og
tid til at gå hjem".
Et stort PLING PLONKtil Et smukt sind.

Fra : Lise

Dato : 15-04-02 23:13

Windom Earle <not_giving_away_my_@ddress.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a9aflr$2ejf$1@news.cybercity.dk...
> [...]
Er
> der nogen som kan henvise til en analyse/forklaring på nettet af denne

Der er en del at hente her:

http://www.aboutlynch.com/english/articles/mulhollandrive/index.shtml

Hilsen Lise
--