tv-out.. se film på fjernsynet???
Fra : Michaelbs

Dato : 13-04-02 23:25

hej NG

jeg sidder og se en film på puteren vha mediaplayer8. Jeg vil gerne se den
på fjernsynet og har købt et kabel med phonstik i den ene ende, som passer i
mit geforce mx200 m. tv-out (der er både phono stik og rundt stik med
xantal ben på grafikkortet) og scartstik i den anden, som jeg har sat i
fjernsynet. skærmen er sort, når filmen afspilles på fjernsynet (ikke på
computeren) men lyden er der i fjernsynet...så der er altså hul
igennem....hvad er problemet?? Skal min Windows XP indstilles til tv-out??
Mangler jeg noget software?? Er det et driverproblem?? pl hjælp....
mvh Michaelbs

Fra : Frowner

Dato : 14-04-02 12:29

Lyder vil aldtid gå igennem, fordi lyden kommer ud af lydkortet, men der
kommer ikke noget billede ud af graffik kortet, før du slår det til, det
skal gøres med noget software, som jeg vil gætte på følger med kortet...
Muligvis virker det ikke i xp, men det burde det....

Fra : wheeeeeeee

Dato : 14-04-02 13:07

> [...]
> igennem....hvad er problemet?? Skal min Windows XP indstilles til tv-out??
> Mangler jeg noget software?? Er det et driverproblem?? pl hjælp....

Lyden er uafhængig af TV-out.

Højreklik på skrivebordet, Properties og gå ind i Settings for grafikkortet.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-04-02 11:27

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev:
> Skal min Windows XP indstilles til tv-out?

På sin vis, ja:
---
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Skærm ->
Indstillinger -> Avanceret -> *Valg af enhed -> TV og
tryk så "Anvend" eller "OK".

> Mangler jeg noget software?

Du kan evt. bruge TVtools,
<http://www.tvtool.de/index_e.htm>