Lejligheds lejestigning
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-04-02 22:08

Hej igen*

Jeg bor på et kollegie og nu har de bestemts sig for at husleje skal stige
igen.
Jeg mener at kunne huske noget om at der er begrænsninger på hvormeget
huslejen må stige.
Er der en der kan hjælpe mig med noget dokumentation på det (www el.l.)
Huslejen er steget fra:
01.06.98 var den 1706 kr
01.04.02 er den 2160 kr
Og nu vil der blive varslet en stigning på ca. 130 kr med virkning fra
01.08.02 går jeg ud fra.

mvh,
Henrik

* Udfaldet af sidst gangs debat om håndværkeres frie angang til værelserne
blev at: Vi får nu besked om hvornår de kommer og hvad de skal udføre,
mindst en uge før#. De er enda gået med til at kontaktes os kort tid inden
de går ind( banke på eller ringe).
Mange tak for hjælpen.

# Det kan jeg godt leve med, selvom det ikke er efter reglerne.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-04-02 08:11

On Sat, 13 Apr 2002 23:08:18 +0200,
Henrik Nielsen <h@ostenfeld.fjern-mig.dk> wrote:
> [...]
> igen.
> Jeg mener at kunne huske noget om at der er begrænsninger på hvormeget

Hvis udlejer kører med omkostningsbestemt husleje, så kan han hæve
juslejen i takt med de omkostninger der er til vedligehold etc.

I modsat fald er der begrænsninger. Dog kan man ved udlejning til
nye lejere hæve prisen mere end ellers, og opnå en markedspris.
Man kan klage til det lokale huslejenævn såfremt man mener at prisen
i dette tilfælde er for langt over markedsprisen.

Vedr. den omkostningsbestemte husleje, så boede jeg et sted hvor udlejer
lavede en ny parkeringsplads og indkørsel ved de til ejendommen knyttede
festlokaler.

Dette blev ikke anset som noget han kunne bruge penge på fra
vedligeholdelseskontoen, da han jo selv scorede penege fra udlejning
af disse lokaler. Så her måtte han tilbageføre de 100.000+ kr til
vedligeholdelseskontoen.

> [...]
> blev at: Vi får nu besked om hvornår de kommer og hvad de skal udføre,
> mindst en uge før#. De er enda gået med til at kontaktes os kort tid inden

Jeg vil stadig anbefale, at du bruger de 80 kroner en ny cylinder med
2 nøgler koster, og dermed sikrer at de ikke kan komme uretmæssigt ind
uden en låsesmed.

Derudover ser det ud til, at der er engod chance for at der er
omkostningsbestemt husleje. Har selv siddet i kollegianerrådet
i et kollegie på et tidspunkt hvor vi var nødt til at foretage
et større arbejde, og tog så noget ekstra med som alligevel snart
skulle laves, idet vi så fik et bedre smalet tilbud.

Resultatet her var også relativt høje huslejestigniner.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.