Erfaring søges
Fra : Familien Grundsted

Dato : 13-04-02 20:52

Da jeg sidste år mødte en lastbil på vej på arbejde er vinteren gået med at
renovere katanaen nu er den næsten færdig og klar, men nu kommer forgaflen
cyklen er en suzuki katana 650 fra 85 så der er både luft og olie tryk i
gaflen, så hvis der er nogle der har erfaring med at adskille og samle en
sådan vil jeg gerne have lidt HJÆLP.

Mvh. Flemming

Suzuki katana "Næsten køreklar igen"

Fra : Peter J

Dato : 14-04-02 11:04

Familien Grundsted <grundstedgaard@privat.dk> skrev i en
> [...]
> gaflen, så hvis der er nogle der har erfaring med at adskille og samle en

Hvor i landet er vi henne ?

Peter
Rønde
CBR 1000 F

Fra : Armand

Dato : 14-04-02 18:05

> [...]
adskille og
> samle en sådan vil jeg gerne have lidt HJÆLP.

Enhver værkstedshåndbog er nærmest universel omkring beskrivelsen af
forgaffel-adskillesen, så søg evt. støtte deri hvorved det er "lige
efter bogen" i dobbelt forstand

Jeg kreerede sidste vinter et sæt "store lange unbrako-nøgler" til
modhold indvendig i teleskopets oliedæmper, når bundskruen skal
ud/i -skrues.
Fremstillingen var tænkt som værende et kollektivt D.F.M. -værktøj, som
kunne cirkulere blandt de der måtte have brug derfor (á: seneste bruger
gemmer og videresender for egen regning til næstkommende bruger!)
Sættet ligger p.t. ved Mads Kristiansen i Middelfart, og du er måske den
næste aftager deraf???

--
Armand.
(der hár tænkt på at forfatte en simpel vejledning til at vedlægge

Fra : Peter J

Dato : 14-04-02 19:31

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> [...]
> Armand.
> (der hár tænkt på at forfatte en simpel vejledning til at vedlægge
> værktøjet; men endnu ikke har nået det )

Kan man ikke bare skrue bundproppen ud/i med resten samlet, så fjederen
holder igen ??
Det virkede fint for mig ved i-skruening !

Peter
CBR 1000 F

Fra : Armand

Dato : 14-04-02 21:02

Peter J <Peter_Laila@Get2net.dk> skrev i en

> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Kan man ikke bare skrue bundproppen ud/i med resten samlet, så
> fjederen holder igen ??

Joeh - Måske :-/
Men D.F.M.-værktøjet er ikke ubegrundet blevet fremstillet: Det skete
efter at en stakkel på gruppen havde uløselige problemer med et
bundstykke der kørte med rundt!

Hvis ikke det behager mekanikken at flaske sig, så kan det blive et
længerevarende job inden man bliver færdig - Med ordentligt værktøj ved
hånden fra starten sikrer man sig at blive færdig til formodet tid!

--
Armand.