Kobber/Jernrør?
Fra : Brian Andersen

Dato : 13-04-02 20:16

Hejsa.

Jeg skal ha' indstalleret en opvaskemaskine men er vist nok løbet ind i et
lille problem.

Vandrøret der går op til min vandhane i køkenbordet er i kobberrør men en
kugleventil der adskiller "hoved"-røret og den stump der kommer fra
vandhanen. Begge rør er i kobber.

Kan jeg uden problemer sætte et T-stykke osv. på efter kugleventilen? Det er
jo normalt ikke godt med jernrør efter kobber. Har hørt noget om en
ion-fælde til montage mellem kobber og jern. Hvad koster sådan en og er det
nødvendigt?

Mvh. Brian.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-02 22:54

"Brian Andersen" <b@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo normalt ikke godt med jernrør efter kobber. Har hørt noget om en
> ion-fælde til montage mellem kobber og jern. Hvad koster sådan en og er

Du skal bruge et T stykke af messing eller bronze, det koster ikke meget
mere end jern

Hilsen Aksel

Fra : kim rasmussen

Dato : 14-04-02 12:19

> [...]
> jo normalt ikke godt med jernrør efter kobber. Har hørt noget om en
> ion-fælde til montage mellem kobber og jern. Hvad koster sådan en og er

Det korrekte er at montere et Galvaniseret tee stykke ,hvor røret slutter
dernæst enkuglehane(ballofix) og så korte af dit kobberrør op til
bl.batteri.Derefter en kuglehane mere på den vandrette studs, hvorpå du kan
tilslutte din opvaskemaskine. Man kan også bruge et klemringstee ,som kan
købes i byggemarkederne,men det er ikke den korrekte måde

mvh Kim Bliktud