???fliser på trægulv
Fra : polle

Dato : 13-04-02 16:58

Hjælp.....

Kan det lade sig gøre at lægge fliser på et træ gulv?
der er i forevejen vinyl på gulvet (på første sal)
men jeg vil gerne have det skiftet ud med fliser.
Vil fliserne ikke knække når / hvis gulvet giver sig som trægulve jo gør.

Gode råd?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-04-02 07:51

> [...]
> men jeg vil gerne have det skiftet ud med fliser.
> Vil fliserne ikke knække når / hvis gulvet giver sig som trægulve jo gør.

Jo de vil. Naboen har en 10 cm tykt betonlag oven på træ, men mange af
fliserne er knækket og der er vand i konstruktionen = hele gulvet skal op og
laves om.

Mvh Maria

Fra : H. Johansen

Dato : 14-04-02 23:29

Hvis du VIL lægge fliser, skal du starte med at lægge en 22. mm gulvspånpl.
og skrue denne godt og grndigt fast.

Her efter kan du bruge alfix normalfix med betoflex iblandet

Fliserne lægger du med min 10-15 mm afstand.

Fugen ml. fliserne skal være alfix cerafil 20 (den groveste) da denne bedst
kan tåle bevægelser ml. fliserne.

Det skal dog lige nævnes hvis der er tale om badeværelser eller lign. kan du
ikke bruge denne fremgangsmåde, da det ikke er en vandtæt gulvflade man
laver.....

Jeg har selv brugt ovenstående under min brændeovn i vores stue, og det
holder nu på 3. år.

Fremgangsmåden er i øvrigt foreslået af alfix....

God fornøjelse

henrik

Fra : polle

Dato : 15-04-02 07:39