Blink Blink
Fra : t g jensen

Dato : 13-04-02 16:03

Husk nu og slå det blinklys fra. Jeg så ikke mindre end 3 mc idag i byen,
Aalborg, der kørte og blinkede til højre lang tid efter de var drejet,
hvilket i det ene tilfælde resulterede i en temmelig vild manøvre for at
undgå en billist der kørte ud foran, i god tro, kan man sige...

--

Med Venlig Hilsen
Jens Jensen

Fra : "H;P

Dato : 13-04-02 16:34

Hejsa´

Nå ja, det er først på sæsonen og folket skal vil lige ind i de gamle vaner
igen ! .

Hilsen

H;p<Med tomlen på knappen ! :) >

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-04-02 21:00

Altså, kan man ikke bare købe en 'cykel, hvor blinket slår fra af sig selv

Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : bwl

Dato : 16-04-02 05:37

> Altså, kan man ikke bare købe en 'cykel, hvor blinket slår fra af sig
> selv

Jo den hedder Harley Davidson. Bl.a Softtail og Superglide( mon ikke de
resterende modeeler ikke oxo bruger det???) bruger det system hvor
blinklyset selv slår fra når man har rundet hjørnet......Jeg husker det da
jeg for første gang skulle prøve en harley og sad og rodede med at slå det
fra, ind til jeg fik at vide at det selv slog fra.... *lool*. sikke en dag.

BrianW:

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-04-02 08:33

> Jo den hedder Harley Davidson.

Ja, eller XS400 Seca.

> Bl.a Softtail og Superglide( mon ikke de
> resterende modeeler ikke oxo bruger det???) bruger det system hvor
> blinklyset selv slår fra når man har rundet hjørnet......

Virker det ikke nærmere ved at den måler tid+distance og slukker derefter?
Min slår fra efter 10sek + (ca.)100m.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 16-04-02 21:52

bwl <dustyman41@hotmail.com> skrev i en

> Jo den hedder Harley Davidson. Bl.a Softtail og Superglide( mon ikke
> de resterende modeeler ikke oxo bruger det???) bruger det system hvor
> blinklyset selv slår fra når man har rundet hjørnet......

Sad da også på min første Yamaha i '77 (Yamaha var forøvrigt dermed dem
der introducerede manuel ("utidig") afbrydelse igennen pres på kontakten
i modsætning til at "fiske" efter midterstillingen!)!

--
Armand.

Fra : noname

Dato : 15-04-02 11:58

Bare til orientering så er bilisten IKKE I GOD TRO.

Jeg var ude for det samme med omvendt fortegn, en bilist blinkede til højre,
så jeg kørte frem fra sidevejen, men han fortsatte ligeud og ind i mig.

Jeg fik skylden for uheldet, for selvom han blinkede til højre, må jeg ikke
køre frem før han er drejet, sådan udlægges det af politiets jurist.

Så bilisten vil få skylden hvis du glemmer at slå blinklyset fra på mc'en,
men det har man måske ikke så megen glæde af når man ligger på intensiv

Så husk alligevel blinklyset.

mvh NN