Forbøn
Fra : Live4Him

Dato : 13-04-02 13:56

Er der nogen der vil bede for min tinnitus. Den er desværre blevet meget
værre siden i går. Måske fordi jeg måtte spise en del idotyl i går aftes og
nat da jeg havde smerter. Jeg har selv bedt meget om Guds hjælp/helbredelse
for min tinnitus men det bliver bare værre og værre.

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-04-02 14:31

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hjælp/helbredelse
> for min tinnitus men det bliver bare værre og værre.

Jeg skal nok tage dig med i forbøn, men vi behøver undervisning om bøn til
Gud,

http://www.danmarkforjesus.dk/prd/michaelharry/vidnesbyrd og bøn efter Guds
vilje.mp3

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-04-02 14:40

> [...]
hjælp/helbredelse
> for min tinnitus men det bliver bare værre og værre.

http://www.danmarkforjesus.dk/prd/michaelharry/Vidnesbyrd%20og%20bøn%20efter
%20Guds%20vilje.mp3

Ole

Fra : Corax

Dato : 13-04-02 14:48

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hjælp/helbredelse
> for min tinnitus men det bliver bare værre og værre.

Er det ikke udtryk for manglende tiltro til Gud, når du samtidig tager
piller? Eller er det ud fra et synspunkt om, at "Gud hjælper den, der
hjælper sig selv?" Måske holder din tinnitus først op, når du helt holder
dig til at stole på Gud?

- Corax

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-04-02 15:12

"Corax" <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> writes:

> Er det ikke udtryk for manglende tiltro til Gud, når du samtidig tager
> piller?

Det er vigtigt at skelne mellem tro og overtro.

Alle, der har solid erfaring med guddommelige helbredelser siger, at
man skal blive ved med at tage sin medicin. Gud bruger også andre
mennesker til at hjælpe gennem.

Den opfattelse stammer tydeligvis helt tilbage til nytestamentlig tid,
hvor Paulus anbefaler Timoteus: "Drik ikke længere bare vand, men tag
lidt vin for din mave, og fordi du så tit er syg."

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Corax

Dato : 13-04-02 15:55

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vigtigt at skelne mellem tro og overtro.

Hvor går grænsen?

Folk har forskellige opfattelser af, hvordan og hvornår bøn virker. Jeg blev
bare nysgerrig, idet der både blev brugt piller og bøn til at løse samme
problem. Hvis man opfatter virkningen ved bøn som en placeboeffekt (hvilket
gør det muligt at se bønnen som potentiel virksom, lige meget om man tror på
Gud eller ej), så ville det formentlig påvirke bønnens virkning, at folk
ikke entydigt støtter sin lid til bønnen.

Angående tinnitus, så var jeg engang til et foredrag ved en tysker, som
tilhørte en frikirke i Aalborg. Han påstod, at tinnitus var en form for "
åndelig sygdom", som kom, hvis folk havde været udsat for okkultisme. Samme
mand påstod også, at Antikrist styrede FN.

- Corax

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-04-02 17:27

> [...]

> åndelig sygdom", som kom, hvis folk havde været udsat for okkultisme. Samme
> mand påstod også, at Antikrist styrede FN.

Den slags galninge findes der desværre mange af. Ude i "den virkelige
verden" bliver de hurtigt stoppet, men i religiøse sammenhænge er der
tit nogle, der mener, at det bare er "så enormt rigtigt", så ingen
skrider ind.
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : happy clapper

Dato : 14-04-02 01:00

Ja tinitus og andrer åndelige sygdomme skylles besettelse med urene
ånder og demoner
kun vis man lægger sit liv i Jesu Kristus hænner kan man bliver
heldbredt for den slags lissom Matæus skriver at Jesus heldbrede
blinne og stumme!

KH
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-04-02 07:52

"happy clapper" <jensbondejensen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun vis man lægger sit liv i Jesu Kristus hænner kan man
> bliver heldbredt for den slags lissom Matæus skriver at

Du glemte at medtage brækkede arme og ben m.fl. lignende ting!

Og så må du gerne læse og bruge disse gode råd:

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-04-02 15:09

"happy clapper" <jensbondejensen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Ja tinitus og andrer åndelige sygdomme skylles besettelse med urene
> ånder og demoner

Hvad er det for noget vrøvl??? Jeg fik tinitus efter at have savet en
faldstamme over uden at bruge høreværn. Så skulle disse dæmoner have gemt
mit høreværn den dag???? :)

Thomas

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-04-02 15:11

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hvad er det for noget vrøvl??? Jeg fik tinitus efter at have savet
> en faldstamme over uden at bruge høreværn. Så skulle disse
> dæmoner have gemt mit høreværn den dag???? :)

Nej nej, det har du helt misforstået. Disse dæmoner havde ikke gemt
dit høreværn den dag, de befandt sig i faldstammen, og da du savede
den over blev de frigjort og besatte dine ører hvorved du fik tinitus

Fra : happy clapper

Dato : 15-04-02 20:26

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message news:<a9c2i9$1ped$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>
> Hvad er det for noget vrøvl??? Jeg fik tinitus efter at have savet en
> faldstamme over uden at bruge høreværn. Så skulle disse dæmoner have gemt

Monske demonerne benyttede muliheden da du var svækket af ikke ha
hørerværn på. jeg det ved jeg ikke! Det vegtigste er at modtage Jesu
Kristus som din personlige fralser. og lægger dit liv ovre på hans
skulder
For Guds ord er sant og det han lovet står han ved

KH
Jens

Fra : IChThYS

Dato : 15-04-02 21:33

Jeg tror, man skal passe på med at se dæmoner overalt. Ja, nogle sygdomme
skyldes dæmoner, men noget er også bare, fordi vi er af en falden natur.
Hvis jeg går rundt midt om vinteren uden tøj på bliver jeg altså forkølet
(eller det, der er værre) fordi jeg fryser.

Det forhindrer dog ikke Gud i at helbrede!

Glory
IChThYS

Fra : Corax

Dato : 16-04-02 18:55

> [...]
> skulder
> For Guds ord er sant og det han lovet står han ved

Hvilket bibelcitat underbygger efter din mening bedst opfattelsen af
Tinnitus, som en form for dæmonbesættelse? Hvis er person har tinnitus, er
det så udelukket, at personen har modtaget Jesus som sin personlige frelser,
eller er det muligt, at besættelsen vedbliver, selv om dette er sket? Og
hvad gør man i så fald?

- Corax

Fra : happy clapper

Dato : 17-04-02 13:52

"Corax" <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> wrote in message news:<3cbc6580$0$11951$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> eller er det muligt, at besættelsen vedbliver, selv om dette er sket? Og

Markus skriver i kapittel 7 at Jesus. han for både de døve til at
hører og de stomme til at tale
Monske kan der en der har tinitus godt ha modtager JEsus som fralser.
men det er ikke sansynlit vel? Andrer som er demonbesat som homofille
eller røver eller drukenbolde kommer ikke til at arver Guds rige
heller!

KH
Jens

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-04-02 16:08

> [...]
> piller? Eller er det ud fra et synspunkt om, at "Gud hjælper den, der
> hjælper sig selv?" Måske holder din tinnitus først op, når du helt holder

Det du skriver er mere manglende tro på hyrdesindelag

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 13-04-02 16:34

"Corax" <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> wrote in message

> Er det ikke udtryk for manglende tiltro til Gud, når du samtidig tager
> piller?

De piller jeg omtalte, Idotyl, er ikke piller mod tinnitus men mod led og
tandsmerter. Der findes ikke nogen piller mod tinnitus, og hvis der gjorde
ville jeg selvfølgelig tage dem, og takke Gud for at de fandtes. Medicin mod
sygdomme og smerter er en del af Guds nåde som vi skal modtage med tak.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-04-02 18:08

> [...]
> hvis der gjorde ville jeg selvfølgelig tage dem, og takke Gud for
> at de fandtes. Medicin mod sygdomme og smerter er en del af

Helt rigtigt Jørgen. Gud helbreder også gennem medicin og anden form
for behandling. Nogle gange helbreder han også gennem det vi kan kalde
rendyrket mirakkel, men ikke altid.

Jeg lider selv af en meget kraftig tinitus, blandt flere andre ting!

Gud har givet os en forstand for at vi skal bruge den, og en af
resultaterne af denne forstand er at bruge medicin som medicin skal
bruges. Men jeg tror også at bønnen er et af de "medicinske"
virkemidler Gud gør brug af!

Jeg har dig altid med i mine forbønner, - og vær selv udholdende i
bønnen, som Paulus skriver.

Må Gud fortsat rigt velsigne dig.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 13-04-02 16:06

> [...]
hjælp/helbredelse
> for min tinnitus men det bliver bare værre og værre.

Ikke for at forstyrre bøn'en, men jeg har selv tinnitus og ved hvor slemt
det kan være. I perioder spiser jeg Gingo Biloba og det hjælper faktisk. Så
prøv at kombinere med det ;)

Fortsat go dag

Mvh Thomas

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-04-02 16:27

> [...]
hjælp/helbredelse
> for min tinnitus men det bliver bare værre og værre.

Tilmeld dig på min forbøns side

Ole