Fik min nye GS 500E igår!
Fra : Morten Nielsen

Dato : 13-04-02 12:48

Hejsa alle!

Fik min brandnew GS 500E med fuldkåbe igår og har været ude på et par ture
og det er helt fint men:

Er det standard at min venstre hånd som man jo bruger til koblingen bliver
helt smadret og gør så ondt at man næsten ikke kan trække koblingen i bund
efter en lille køretur med en del gearskift? er det sådan i starten til
hånden har vænnet sig til det eller ?

Håber på nogle svar :)

Mvh
Morten -OFFender- Nielsen
GS 500E Rød med Fuldkåbe

Fra : Niels S.

Dato : 13-04-02 12:58

Morten Nielsen skrev

> Fik min brandnew GS 500E med fuldkåbe igår og har været ude på et par ture
> og det er helt fint men:

T'lyk' Herlig fornemmelse ik'?

> [...]
> efter en lille køretur med en del gearskift? er det sådan i starten til

Helt normalt! Sådan er det for de fleste på de første ture i starten af
sæsonen. Du skal bare ud og køre noget mere - så forsvinder det.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 13-04-02 13:23

"Morten Nielsen" <morten@reds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter en lille køretur med en del gearskift? er det sådan i starten til

Tillykke med den, det er en fin maskine

Du skal bare lige vænne dig til at bruge nogle muskler som du ikke plejer at
bruge , så kør noget mere

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-04-02 18:20

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bare lige vænne dig til at bruge nogle muskler som du ikke plejer
at
> bruge

Nemlig.
Når dine muskler er blevet vænnet til dne nye belastning og ikke bliver ømme
mere, så skift til kun at betjene koblingen med pege- og langfinger, det kan
man sagtens, men det giver selvfølgelig ømme fingre i starten. Til gengæld
har det meste af hånden fat i styret mens du betjener koblingen, og det
giver bedre kontrol over cyklen. Når det virker, så begynd også at betjene
forbremsen med kun to fingre.

Rittig
(Også GS500E)

Fra : Niels S.

Dato : 14-04-02 10:50

Claus Rittig skrev

> Når det virker, så begynd også at betjene
> forbremsen med kun to fingre.

Det er da ellers stik modsat det man lærer på feks. bronzekurserne, der får
man en over nallerne hvis man prøver at betjene grebene med mindre end fire
(4) fingre. Jo flere fingre jo bedre kontrol med bremsen lyder parolen.

--
Niels S. (Bronzekursist der hørte efter læreren

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-02 19:32

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fire
> (4) fingre. Jo flere fingre jo bedre kontrol med bremsen lyder parolen.

Øh, nå? Det tror jeg nu må være en misforståelse, for jeg har da klart bedre
styr over motorcyklen med to-finger betjening. Jeg laver stoppies med to
fingre på bremsen, så jeg har svært ved at se problemet.
Hvad er deres argument?

Rittig

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 15-04-02 07:54

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

> [...]
>styr over motorcyklen med to-finger betjening. Jeg laver stoppies med to
>fingre på bremsen, så jeg har svært ved at se problemet.

Teorien er, at når man pludselig får brug for at katastrofebremse for
alvor, så ryger alle fire fingre på bremsen i ren refleks - også selv
om man normalt kun bruger to fingre. Og så er det jo meget smart, hvis
man er vandt til at bruge fire fingre, og har øvet maksimal
nedbremsning sådan.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-04-02 15:53

"Kåre Nejmann" <post@kanFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om man normalt kun bruger to fingre. Og så er det jo meget smart, hvis
> man er vandt til at bruge fire fingre, og har øvet maksimal

Njah, det lyder jo meget fornuftigt - men jeg har nu været ude for
katastrofeopbremsninger mange gange efterhånden, og jeg bremser altså ganske
fremragende med to fingre.
Jeg tror det handler om vane. Jeg har vænnet mig til _altid_ at bruge to
fingre, derfor ryger der ikke pludselig fire fingre på grebet i en
paniksituation. I overgangsfasen tror jeg nok det kunne være sket.

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-04-02 16:18

On Mon, 15 Apr 2002 16:52:37 +0200, "Claus Rittig"
> [...]

>fingre, derfor ryger der ikke pludselig fire fingre på grebet i en
>paniksituation. I overgangsfasen tror jeg nok det kunne være sket.

Jeg bruger altid kun 2 - for mig personlig ville det give mindre
kontrol hvis jeg skulle bruge flere ...

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-04-02 22:11

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger altid kun 2 - for mig personlig ville det give mindre
> kontrol hvis jeg skulle bruge flere ...

Jah, det er også det jeg prøver at udtrykke. Jeg ville være meget utryg ved
at skulle lave katastrofeopbremsning med 4 fingre.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-04-02 13:25

Tillykke med den.

Din hånd skal bare have noget træning

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anet

Dato : 13-04-02 15:08

Tillykke med mc´en. Det er da dejligt at få sådan en ny maskine.
Jeg har det på samme måde hvert år når sæsonen starter op eller hvis jeg har
kørt ekstraordinært langt.

hilsen

Anet
xj600S

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 13-04-02 15:45

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Tillykke med den.
>
> Din hånd skal bare have noget træning

hehe, ja det er jo også den venstre.. Var det den højre, gik det jo nok

ahh, den var lidt dårlig, men den var der *GG*

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-04-02 15:54

Den var i hvert fald OT

Fra : Skyrider #1

Dato : 13-04-02 16:05

On Sat, 13 Apr 2002 16:54:22 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Den var i hvert fald OT
Men kan heller ik lade værd LoL
Synes ik man høre damerne sige det Hmm Why kunne man så sige
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88'

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-04-02 07:26

Hej Poul

Håber snart du får fixet den CBX'er.

Fra : Skyrider #1

Dato : 14-04-02 14:55

On Sun, 14 Apr 2002 08:26:02 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Hej Poul
>
>Håber snart du får fixet den CBX'er.
Heya Mester
M2 for vil gerne lige ud og sige hej til jer Øgler
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88'
Ps.Tillllllykke Fik jeg vist ikke med før

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-04-02 15:27

Du skal være mere end velkommen.

Men det var du vel heller ikke i tvivl om

Fra : Gundersen

Dato : 13-04-02 22:36

Hejsa

> Din hånd skal bare have noget træning

Det sagde hun også igår......... da hun vente ryggen til, og begyndte at sove!

Kunne ikke lade være! =)

Mvh Emil

Fra : Jacob Knudsen

Dato : 13-04-02 17:01

Du behøver jo heller ikke trække koblingen helt i bund, det skulle være nok
med et par cm på en ny maskine.

tillykke med den.

/jacob

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-04-02 18:21

"Jacob Knudsen" <Jacob@paahlman.dk> skrev i en meddelelse
> Du behøver jo heller ikke trække koblingen helt i bund, det skulle være
nok
> med et par cm på en ny maskine.

Øh, hvad?
Hvorfor skal man ikke koble helt ud på en ny motorcykel? Har du en insider
viden i hvordan hans kobling er justeret som jeg ikke har?

Rittig

Fra : Armand

Dato : 14-04-02 01:14

Jacob Knudsen <Jacob@paahlman.dk> skrev i en
> Du behøver jo heller ikke trække koblingen helt i bund, det skulle
være > nok med et par cm på en ny maskine.

Kommer i høj grad an på om man fra kørelærerens side har lært manden at
skifte gear korrekt! :-/

--
Armand.

Fra : Allan Wisborg

Dato : 14-04-02 03:18

> [...]
> efter en lille køretur med en del gearskift? er det sådan i starten til

Bare vent til du skal køre en bakkeåbning. Starten af sæsonen, dårlig
træning og filen på koblingen hele tiden.
Så får man ondt i venstre arm.
Jeg har tit overvejet at det må være surt at køre italiener - de har ofte
væsentligt strammere koblinger...

Allan
TRX 850

Fra : Familien Grundsted

Dato : 13-04-02 20:45

Tillykke med maskinen

Mvh Flemming
GS 650 Katana

Fra : Morten Nielsen

Dato : 13-04-02 23:34

Hej!

Takker for de mange svar :) godt det er normalt i starten.. troede lige jeg
var blevet overfølsom overfor MC'er ;)

Mvh
Morten
GS 500 E 2002

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 14-04-02 11:42

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> wrote in message

> Bare vent til du skal køre en bakkeåbning. Starten af sæsonen, dårlig
> træning og filen på koblingen hele tiden.
> Så får man ondt i venstre arm.

Ja, det var en prøvelse! :)

Casper
RF600R