hot 50 sluger for meget benzin
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 13-04-02 11:07

Jeg har lige købe en hot 50. Den har gået 25000. Den kører udemærket og
alle delene er stadig lovlige. Den bruger bare for meget benzin. Den kan
køre ca. 50 km på en tankfuld. Karburatoren skulle være indstillet
rigtigt. Nu går jeg bare og tænker på om der skulle være kommet skidt i
karburatoren, da jeg læste om det i en anden post. Hvordan får jeg skildt
karburatoren af så jeg kan se efter?

hilsen Esben

Fra : Tim Sørensen

Dato : 13-04-02 11:25

"Esben Skov Pedersen" <hr_skov@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> rigtigt. Nu går jeg bare og tænker på om der skulle være kommet skidt i
> karburatoren, da jeg læste om det i en anden post. Hvordan får jeg skildt

Da jeg fik min Hot-50 fra ny, brugte den lige så meget som din.
Der er ikke noget i vejen, men den skal jo have noget at leve af.

Bare accepter det :)

--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Bendt Grunge

Dato : 13-04-02 12:21

> [...]
> rigtigt. Nu går jeg bare og tænker på om der skulle være kommet skidt i
> karburatoren, da jeg læste om det i en anden post. Hvordan får jeg skildt

tja, det er jo det som har været omtalt mange gange, en "lovlig" bruger
meget bensin, og det er fordi den køre med et kunstigt højt omd. tal da den
jo skal kore "langsomt" pga. loven, den vil køre længere og svine mindre
hvis den var ulovlig og kunne geare op så omd. faldt og den ville svine
mindre da den ikke ville bruge så meget bensin, så hvis du vil have god
bensin øko. skal du afdrosle den og køre langsomt og montere en omd.
begrænser i stedet for. og det er faktisk lovligt så ænge den ikke køre
hurtigere end den er bestemt til.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-04-02 12:47

"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> skrev i en meddelelse

> begrænser i stedet for. og det er faktisk lovligt så ænge den ikke køre
> hurtigere end den er bestemt til.

No Way putte
det er en konstruktiv ændring, og det er ulovligt!
reelt kan du få en bøde for at bruge uoriginale dæk :(

Ellers er loven lavet om?? link?

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Bendt Grunge

Dato : 13-04-02 13:10

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> No Way putte
> det er en konstruktiv ændring, og det er ulovligt!
> reelt kan du få en bøde for at bruge uoriginale dæk :(

jeg har ikke lige et link, men det har være oppe flere gange og du kan j
lige ringe til trafikstyrelsen og få bekræftet at man godt kan skifte dele
ud med "uorginale" bare man sørger for at den stadig kun køre det lovlige,
henholdsvis 30 el. 45Km/t, efter de nye retnings linjer for kontrol SKAL de
kun kontrolere at farten ikke kan overstige det tillladte, men jeg regnede
godt med at mange ville spørge og hvis man surfer lidt rundt på nettet og på
scootersider ville man også have stødt på den oplysning, jeg har skrevet
hurinde og flere har bekræftet at reglen er korrekt, fra både synssagkyndige
og trafikstyrelsen.

Reglen er at kommer en scooter i synshallen er det kun en fartafprøvning der
skal foretages, og køre den ikke over det tilladte skal der ikke gøres mere
og den er lovlig, såfremt den ikke umidelbart kan laves om så den kan køre
hurtigere, Dvs. uden brug af værktøj, ikke noget med en kontakt på styret
som man lige kan slå over.

Selvfølgelig er der ingen undskylning hvis man er taget med for høl fart da
den jo så ikke har været lovlig, men de må(skal) ikke længere ligge og
skille scooteren ad, men give en bøde og den skal stille til kontrol for en
ny fartmåling, og det er den måde som der er foreskrevet fra styrelsen..

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-04-02 13:47

> [...]

> scootersider ville man også have stødt på den oplysning, jeg har skrevet
> hurinde og flere har bekræftet at reglen er korrekt, fra både

Hmm jeg stiller mig skeptisk indtil jeg finder et link.. må lige se om
jegkan finde noget på en offentlig hjemmeside!

> [...]
> hurtigere, Dvs. uden brug af værktøj, ikke noget med en kontakt på styret

hehe.. "jamen hr synsmand, kontakten sidder under frontskjoldet og det skal
skrues af"

Fra : Bendt Grunge

Dato : 13-04-02 14:50

> Hmm jeg stiller mig skeptisk indtil jeg finder et link.. må lige se om
> jegkan finde noget på en offentlig hjemmeside!

tja, hvad skal man med et link når man får oplyst det hod Trafikstyrelsen og
af synshallen, jeg har selv kontaktet den lokale synshal og fået det
bekræftet at de har den fremgangsmåde og det er sådan de gør.(og skal gøre,
det kan være at "dit" sted har "glemt" der er kommet nye retnings linjer,
man så man man jo være hjælpsom og huske dem på dem.

> der
> mere
>
> hehe.. "jamen hr synsmand, kontakten sidder under frontskjoldet og det
skal
> skrues af"

jep, det er også godt nok, det samme gælder jo for dem som er monteret fra
fabrikken på eks, dem hvor den sidder under sædet og bare skal "klippes" el.
monteres en kontakt på såfrem den ofte bruges på bane.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 15-04-02 20:50

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse >
No Way putte
> det er en konstruktiv ændring, og det er ulovligt!
> reelt kan du få en bøde for at bruge uoriginale dæk :(

Fik i en hornlygte ! Konstruktive ændringer på motor eller anden mekanik har
ikke noget med dækket at gøre, så længe det bare passer i målene !

/Thomas

Fra : Bendt Grunge

Dato : 15-04-02 22:55

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message

> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> No Way putte

ja og mange gange fås de "org." dæk ikke til eftermontering i DK.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-04-02 21:54

"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> skrev i en meddelelse news:3cbb4c0a$0$208
Hvorfor sitere du mig for at skrive nedestående? Jeg påstår sq ik at man ik
må skifte dæk, for det VED jeg man må, så længe de overholder kravene om
mønster og mål !

Fra : Bendt Grunge

Dato : 17-04-02 23:45

> [...]
ik
> må skifte dæk, for det VED jeg man må, så længe de overholder kravene om

Ja det må du sQ undskyldet, der var noget teknik der er smuttet, min fejl,
jeg ville give dig ret, men det gik da galt kan jeg se.

SORRY.

BG.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 13-04-02 14:18

On Sat, 13 Apr 2002 13:21:24 +0200, Bendt Grunge wrote:

> [...]
> den jo skal kore "langsomt" pga. loven, den vil køre længere og svine
> mindre hvis den var ulovlig og kunne geare op så omd. faldt og den ville

Ok. Kan du forklare mig hvordan det lader sig gøre, eller evt. linke til
noget information. Er det noget der kan gøres uden at ofre de helt store
summer?

hilsen Esben

Fra : Bendt Grunge

Dato : 13-04-02 16:44

> Ok. Kan du forklare mig hvordan det lader sig gøre, eller evt. linke til
> noget information. Er det noget der kan gøres uden at ofre de helt store
> summer?
>
> hilsen Esben

Du kan kikke forbi hos nogen af de scooter links du kan finde på
www.Jubii.dk eks. http://www.scooter-tuning.dk/ som har et afdroslings
info. og meget mere. og den kommer til at køre meget bedre når den bliver
afdroslet selvom man køre som man må(skal).

Fra : Bendt Grunge

Dato : 13-04-02 16:47

> [...]
> info. og meget mere. og den kommer til at køre meget bedre når den bliver
> afdroslet selvom man køre som man må(skal).

og du kan lave det meget billigt, det med variatoren koster ikke noget, det
er en ring der skal fjernes, at lave udstøningen "tilbage" til org. koster
det som du kan få svejset CO2 for, det er kun at lukke den blintarm som er
monteret på forrøret.

BG.