Problem: xsl: value of select
Fra : Maximus

Dato : 13-04-02 11:38

Hej Alle!

Jeg er igang med et afleveringsprojekt i skolen, en simpel webbutik.
Ud fra xml og xsl får jeg dannet en html side med en masse forms. I disse
forms er noget data som jeg ønsker at få overført til min servlet. Problemet
er bare at de data som det drejer sig om er "skaffet" ved hjælpe af et xsl
udtryk, nemlig:

Tanken var så at jeg ville skrive nedenstående umiddelbart efter
<input type="hidden" name="navn" value=""/>

Således at det kommer til at se således ud:
<input type="hidden" name="navn" value=<xsl:value-of select/>/>

hvor "value-of select" så skulle være værdien der bliver overført til
servletten.
Egentlig synes jeg selv det er knald god idé, problemet for mig er bare at
value="et eller andet" skal angives i anførselstegn. Jeg kan derfor ikke
bruge mit xsl udtryk.

Nu er det så at jeg vil høre, om man kan lave en variabel, som man sætter
ind istedet for xsl udtrykket, men hvordan omgår jeg de sk... anførselstegn?
Måske noget jsp.
Det kræver dog at jeg f.eks kan skrive noget lign:
String vare = <xsl:value-of select = "varenavn"/>

Kan noget hjælpe
på forhånd tak.
M.v.h.
Torben Philippsen

Ps. herunder ses hele den xsl del, som giver alle formularerne i html siden:
<xsl:template match ="entry">
<form name="formular" action="">
<input type="hidden" name="navn" value=""/>
<input type="hidden" name="pris" value=""/>
</form>
</xsl:template>

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-04-02 12:41

"Maximus" <torbenph@worldonline.dk> wrote in message
> Således at det kommer til at se således ud:
> <input type="hidden" name="navn" value=<xsl:value-of select/>/>

Når du er inde i en attribut kan du hente værdier ved at bruge {værdi}

Altså sådan her:

<input type="hidden" name="navn" value="{varenavn}" />

--
Jakob Andersen

Fra : Maximus

Dato : 13-04-02 12:55

Sådan, det har jeg rodet med i to dage, puha.

Jeg siger tusind tak.

M.v.h.
Torben

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-04-02 13:38

> Sådan, det har jeg rodet med i to dage, puha.

Sådan kan det desværre gå, men derfor gælder om ikke at være bange for at
spørge her i gruppen. Det nytter jo ikke at vi alle sammen sidder og banker
hovedet ind i væggen over de samme problemstillinger

--
Jakob Andersen