Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Død pixel tolerance hos Samsung?
Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 13-04-02 11:25

Hej,

Jeg købte i sidste uge en Samsung 151B i sølv (15" TFT). Det er en
rigtig dejlig skærm - både billedkvaliteten samt designet af skærmen!

Den har dog en enkelt pixel (næsten midt på skærmen), som konstant er
rød. Jeg kan sagtens leve med "fejlen", da jeg godt er klar over at
det er en af risikofaktorerne ved TFT skærme.... Men hvis Samsung har
en "nul-fejl" tolerance, så vil jeg da gerne bytte skærmen :)

I den medfølgende manual står der blot: "TFT LCD skærmen er
fremstillet ved hjæp af avanceret halvleder-teknologi med 99,999%
nøjagtighed. De RØDE, GRØNNE, BLÅ og HVIDE pixels kan undertiden
forekomme lyse, eller der kan forekomme sorte pixels. Det er
imidlertid ikke ensbetydende med dårlig kvalitet og du kan have fuld
tillid til produktet."

Er der nogen, som har noget dokumentation på Samsungs politik - der
står ikke et ord på f.eks. samsung.se
--
Rasmus Waehrens

Fra : Ole & Christina

Dato : 13-04-02 16:35

"Rasmus Waehrens" <rw@_NOSPAM_hestefest.dk> skrev i en meddelelse news:3cb805c7.4868360@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> det er en af risikofaktorerne ved TFT skærme.... Men hvis Samsung har
> en "nul-fejl" tolerance, så vil jeg da gerne bytte skærmen :)

Har du prøvet at maile til supporten og spørge?

--
Ole S

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 14-04-02 15:23

Ole & Christina wrote:

[KLIP - Samsungs politik om døde pixels?]
>Har du prøvet at maile til supporten og spørge?

Nope, men det vil jeg da lige gøre.
--
Rasmus Waehrens

Fra : Lars

Dato : 26-04-02 08:53

On Sun, 14 Apr 2002 14:23:03 GMT, rw@_NOSPAM_hestefest.dk (Rasmus
Waehrens) wrote:

>[KLIP - Samsungs politik om døde pixels?]
>
>Nope, men det vil jeg da lige gøre.

Har de svaret?

vh
--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 27-04-02 16:32

Lars wrote:

>Har de svaret?

Jeg har skrevet til Samsung.dk, som fortalte, at de ikke forhandler
Samsung IT-produkter... Jeg blev derfor henvist til SMG, som jeg lige
har mailet til. - Tak fordi du mindede mig om det :)

PS: Jeg poster svaret når SMG har reageret.
--
Rasmus Waehrens

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 29-04-02 15:45

Rasmus Waehrens wrote:

>Jeg har skrevet til Samsung.dk, som fortalte, at de ikke forhandler
>Samsung IT-produkter... Jeg blev derfor henvist til SMG, som jeg lige
>har mailet til. - Tak fordi du mindede mig om det :)

SMG henviste mig så igen til Anovo, som svarede med følgende:

"Der skal være over 3 pixelfejl før at den kan blive ombyttet, så det
er desværre ikke nok."
--
Rasmus Waehrens

Fra : Peter T.

Dato : 13-04-02 17:30

rw@_NOSPAM_hestefest.dk (Rasmus Waehrens) wrote in news:3cb805c7.4868360
@dtext.news.tele.dk:

> [...]
> tillid til produktet."
>
> Er der nogen, som har noget dokumentation på Samsungs politik - der

Gå ned og byt den, da du har fået en defekt skærm. De fabrikanter, der
laver TFT-skærme har som regel en varierende tolerancetærskel og underlige
regler ang. døde pixels, som du ikke behøves at hænge dig i, da du skulle
være dækket ind under den danske lovgivning på det område. I mine øjne
svarer det til at du skulle acceptere en lakering med fejl på en nyindkøbt
bil.

Men der har været mange debatter om døde pixels i tidens løb her i gruppen,
og der er vist aldrig opnået enighed om man skal acceptere det eller ej.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 14-04-02 10:25

Peter T. wrote:

<snip>
> [...]
> være dækket ind under den danske lovgivning på det område. I
> mine øjne svarer det til at du skulle acceptere en lakering med
<snip>

Tjaaeh, mig bekendt er der endnu ikke nogen der har vundet en sag
på døde pixels, så skal vi ikke gå ud fra at fabrikanternes
retningslinier er gældende indtil det sker ...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Peter T.

Dato : 14-04-02 19:55

Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in news:3cb94ade
$0$58769$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Tjaaeh, mig bekendt er der endnu ikke nogen der har vundet en sag
> på døde pixels, så skal vi ikke gå ud fra at fabrikanternes
> retningslinier er gældende indtil det sker ...

Har der overhovedet været nogen sager? Jeg har en vag mistanke om at folk
indretter sig for meget efter fabrikanternes retningslinier om døde pixels.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 16-04-02 09:23

Peter T. wrote:

> [...]
>
> Har der overhovedet været nogen sager? Jeg har en vag mistanke
> om at folk indretter sig for meget efter fabrikanternes

Der er mindst to mennesker der har henvendt sig til
forbrugerklagenævnet i den tid jeg var i skyttegravene ... Så
vidt jeg ved fik de ikke noget ud af det.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-04-02 17:34

"Rasmus Waehrens" <rw@_NOSPAM_hestefest.dk> wrote in message
> [...]
> rigtig dejlig skærm - både billedkvaliteten samt designet af skærmen!
>
> Den har dog en enkelt pixel (næsten midt på skærmen), som konstant er

Det er sjovt, dette problem er en af grundene til jeg overvejer når jeg skal
investerer i TFT skærm at købe den på postordre, selvom jeg bor under 1 km.
fra Falconer Alle.

Nogen der har kendskab til butikker der godkender at man åbner skidtet i
butikken, kører et slærmtestprogram, og man derefter køber?.

Go weekend

Kim