Selvbygger sommerhus
Fra : kim014

Dato : 13-04-02 09:33

Jeg fik bygget sommerhus i 1998 det rå hus fik jeg et tømrerfirma til at
stille op,og det indvendige lavede jeg selv, jeg tror jeg har lavet et par
fejl og er derfor bange for at jeg er gift med huset.Til Isoleringen i
loftet har jeg brugt rockwool flexibatts som selv blev siddende når de var
sat op og de samme batts i skillevægge, men jeg har ikke ståltråd under dem,
var det en krav i 98 ?? vådrumstætning gjorde jeg så godt jeg kunne i
badeværelset , men der er ingen varmerør i gulvet der kan tæres , men jeg
lavede det. Jeg kunne frygte at hvis jeg solgte huset ,kunne der kræves
ståltråd under isoleringen, men jeg ved som sagt heller ikke om det var
nogen krav. Mvh. Kim

Fra : BeeJay

Dato : 13-04-02 09:44

"kim014" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Hej.

> [...]
> lavede det. Jeg kunne frygte at hvis jeg solgte huset ,kunne der kræves
> ståltråd under isoleringen, men jeg ved som sagt heller ikke om det var

Du har vel lavet/udført dit arbejde i henhold til Bygningsreglement for
småhuse som trådte i kraft 15. september 1998.

BFS 98 kan købes i enhver større boghandel.

Hr. Bjørn

Fra : Henning

Dato : 13-04-02 10:15

>dem,
>
>Du har vel lavet/udført dit arbejde i henhold til Bygningsreglement for
>småhuse som trådte i kraft 15. september 1998.

Hvis arbejdet er udført før denne dato, gælder den vel ikke?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : BeeJay

Dato : 13-04-02 11:55

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis arbejdet er udført før denne dato, gælder den vel ikke?

Tror du så ikke et andet BFS gælder....?...prøv selv om du kan finde ud af
det.

PS: Sikke dog et tåbeligt konstaterende indlæg.....i stedet skulle du komme
med et konstruktivt.

Hr. Bjørn

Fra : Henning

Dato : 13-04-02 15:42

On Sat, 13 Apr 2002 12:54:38 +0200, "BeeJay"
<ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> wrote:

> [...]
>det.
>
>PS: Sikke dog et tåbeligt konstaterende indlæg.....i stedet skulle du komme

??? Du refererer til et bygningsreglement, som er trådt i kraft en
given dato. Er arbejdet udført før denne dato, kan du for faen da ikke
hænges op på det, da det ikke fandtes på det tidspunkt??
Der har måske været et andet før dette tidspunkt, men det er ikke det
du referer til

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : BeeJay

Dato : 13-04-02 17:23

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ??? Du refererer til et bygningsreglement, som er trådt i kraft en
> given dato. Er arbejdet udført før denne dato, kan du for faen da ikke
> hænges op på det, da det ikke fandtes på det tidspunkt??

Det kan da for faen være, de samme forhold er gældende i det nyeste
reglement også...?????

> Der har måske været et andet før dette tidspunkt, men det er ikke det
> du referer til

Rigtigt ... men ved du hvornår vor ven har påbegyndt samt færdigmeldt sit
byggeri.........?

Hr. Bjørn

Fra : GINGE

Dato : 13-04-02 10:45

> BFS 98 kan købes i enhver større boghandel.
>
> --
> Mvh
> Hr. Bjørn

Den kan også hentes gratis her.
http://www.arkinfo.dk/love/brs98.pdf

Og tillæget her.
http://www.arkinfo.dk/love/brs98_t1.pdf

Per

Fra : ab

Dato : 13-04-02 11:26

Kravet om BD-30 for loftskonstruktioner blev gentaget i 1998, men det var
også et krav forinden.

ab

Fra : BeeJay

Dato : 13-04-02 11:53

"GINGE nospam" <GINGE@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Per

Pokkers også...jeg har købt og betalt mit eksemplar....

Hr. Bjørn

Fra : GINGE

Dato : 13-04-02 12:25

"BeeJay" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> KLIP

> Pokkers også...jeg har købt og betalt mit eksemplar....

Google kan spare dig for mange penge.

Per )

Fra : BeeJay

Dato : 13-04-02 12:30

"GINGE nospam" <GINGE@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Google kan spare dig for mange penge.

Lige i dette tilfælde slog Google Copernic.

Ellers synes jeg at Copernic giver flere hits end Google.

Jeg har skam søgt på nettet, inden jeg ofrende den "uhyrlige" sum af 100 kr.
på papirversionen...

Hr. Bjørn

Fra : kim014

Dato : 13-04-02 15:46

Det er færdigmeldt i maj 1998. Men jeg må så se om jeg kan finde ud af om
det var et krav dengang og i et sommerhus??? Mvh. Kim

Fra : BeeJay

Dato : 13-04-02 17:24

> Det er færdigmeldt i maj 1998. Men jeg må så se om jeg kan finde ud af om
> det var et krav dengang og i et sommerhus??? Mvh. Kim

Så ville jeg kigge i det BFS fra 95....

Hr. Bjørn

Fra : BeeJay

Dato : 13-04-02 17:32

"BeeJay" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så ville jeg kigge i det BFS fra 95....

Af hensyn til Henning, må jeg hellere give dig et link:

http://www.arkinfo.dk/love.asp

....med behørig tak til GINGE....

Hr. Bjørn

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-04-02 08:04

>Til Isoleringen i
> loftet har jeg brugt rockwool flexibatts som selv blev siddende når de var
> sat op

Hvis du har lagt dem på forskallingsbrædder med en max-afstand på 30 cm,
eller efterfølgende sat Forskallingsbrædder op til at sætte loftet fast på,
så erstatter det ståltråden. Ståltråd er i øvrigt i denne sammenhæng ikke
bare ståltråd, men en bestemt slag - hundedyr, i øvrigt. Og det afhænger
altså ikke af om det er lavet i 1997, '98 eller '99. Det har været krav i
mange år.

Mvh Maria