Remtræk
Fra : Bo S.

Dato : 13-04-02 01:24

Hejsa
Jeg undrede mig her til aften, da jeg stod og beundrede min nabos Fatboy,
over, at remtrækket ikke er mere udbredt end det er.

Min nabo sagde, at remmen er garanteret til at holde 100.000 km (og så skal
den jo tilmed aldrig smøres).

Hvad er grunden til at der ikke er flere japanere der bruger remtræk? Er det
for "slasket", hvis der er mange heste i maskinen, eller hvad er grunden???

Armand, kom på banen!

Mvh
BoS
VTR, der i øvrigt har lokket mig på baghjulet flere gange uden at jeg havde
bedt den om det, jf. den meget underholdende SV650-diskussion

Fra : Allan Wisborg

Dato : 13-04-02 17:21

> Hvad er grunden til at der ikke er flere japanere der bruger remtræk? Er
det
> for "slasket", hvis der er mange heste i maskinen, eller hvad er
grunden???

Det er ikke så længe siden der var en større diskussion om remtræk herinde.
Ang. mange heste blev Boss Hoss med 502 heste nævnt som en af
remtrækkerne....

Allan
TRX 850

Fra : Bo S.

Dato : 13-04-02 15:48

OK. Tak for svarene...

Fra : stange

Dato : 13-04-02 09:03

"Bo S." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> VTR, der i øvrigt har lokket mig på baghjulet flere gange

Hej Bo

Hvad med en gang remtræk på din VTR?

http://www.vh-motorradtechnik.de

Knud

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 13-04-02 09:11

> Hvad er grunden til at der ikke er flere japanere der bruger remtræk? Er
det
> for "slasket", hvis der er mange heste i maskinen, eller hvad er
grunden???

Der er et mellemstort krafttab på remtræk. Det er mindst ved brug af kæde og
størst ved kardan.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-04-02 08:58

"Bo S." <elskak@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> over, at remtrækket ikke er mere udbredt end det er.
>
> Min nabo sagde, at remmen er garanteret til at holde 100.000 km (og så

hvis man ikke giver remmene teflon eller harpiks så piver de, men man
behøves ikke hvis man elelr kan holde piveriet ud

Lasse

Fra : Sporty

Dato : 16-04-02 09:55

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvis man ikke giver remmene teflon eller harpiks så piver de, men man
> behøves ikke hvis man elelr kan holde piveriet ud

Jeg har kørt HD med remtræk i 7 år, uden brug af hverken teflon eller
harpiks og har ikke oplevet noget piven.

Johnny

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 17-04-02 19:28

Jeg har en Suzuki Savage, også med remtræk, og den PEV!!

Nu har den fået en solid gang harpix, og hyleriet er tilsyneladende
overstået, men jeg må sige at remtrækket er nemt og behageligt at omgås.

Edvard