Børne mailprogram?
Fra : Henning Lund

Dato : 12-04-02 22:56

Nogen her der kender et mailprogram som jeg kan bruge til min 12 årige søn,
den skal gerne kunne søge efter mail i et forudvalgt tidsinterval, og så
poppe op på skærmen eller kunne give lyd af sig med en lydfil vi stopper i
dyret.
OE kan det men den har han smadret, nok ved en opdatering af windows

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 19:50

"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen her der kender et mailprogram som jeg kan bruge til min 12 årige
søn,

Hvad tænker du i retning af. Store knapper, Lego udseende, Fischer-Price
agtigt
Der er masser af emailprogrammer på Tucows:
http://tucows.worldonline.dk/mail95.html

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Henning Lund

Dato : 14-04-02 11:08

Leony skrev:

> Hvad tænker du i retning af. Store knapper, Lego udseende, Fischer-
> Price agtigt
> Der er masser af emailprogrammer på Tucows:
> http://tucows.worldonline.dk/mail95.html

Nej uden alt for meget diller daller, bare det er stabilt .
Jeg ved godt der ligger masser på div down sider, men søger et som folk har
erfaring med som et stabilt/godt program.

Fra : Leony

Dato : 14-04-02 11:25

> Jeg ved godt der ligger masser på div down sider, men søger et som folk
har
> erfaring med som et stabilt/godt program.

Jeg fandt et par stykker i Tucows børnesektion, men hvor fede de er for en
12 årig skal jeg ikke kunne sige.
http://tucows.worldonline.dk/kids/browser.html
Hvorfor ikke prøve at reparere Outlook Expressen, dette kunne gøres med en
forsidecd-rom til et computerblad eller måske en genindstallering via
nettet.

Fra : Henning Lund

Dato : 14-04-02 14:33

Leony skrev:

> Jeg fandt et par stykker i Tucows børnesektion, men hvor fede de er
> for en 12 årig skal jeg ikke kunne sige.
> http://tucows.worldonline.dk/kids/browser.html

Tak jeg prøver at lure om nogen kommer med en testbeskrivelse af nogle
programmer.

> Hvorfor ikke prøve at reparere Outlook Expressen, dette kunne gøres
> med en forsidecd-rom til et computerblad eller måske en
> genindstallering via nettet.

Standard svar hehe "har prøvet"

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-04-02 14:46

Henning Lund skrev:

>Nej uden alt for meget diller daller, bare det er stabilt .
>Jeg ved godt der ligger masser på div down sider, men søger et som folk har
>erfaring med som et stabilt/godt program.

Jeg kan ikke helt gennemskue dine ønsker, men hvad er der i vejen med
Agent?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Henning Lund

Dato : 14-04-02 16:23

Kaj Svenningsen skrev:

> Jeg kan ikke helt gennemskue dine ønsker, men hvad er der i vejen med
> Agent?
> En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
> http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Til en 12 årig knægt??

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-04-02 17:23

Henning Lund skrev:

>Til en 12 årig knægt??

Ja.
Tryk på en ikon, så kommer posten fisende.

Fra : Per Riber

Dato : 14-04-02 17:27

Sun, 14 Apr 2002 18:23:21 +0200 skrev Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk>:

>Ja.
>Tryk på en ikon, så kommer posten fisende.

.... og et let tryk på Options, så er der masser af muligheder for at
lave kage i den

--
mvh Per

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-04-02 18:02

Per Riber skrev:

>... og et let tryk på Options, så er der masser af muligheder for at
>lave kage i den

Er der noget mailprogram, der ikke kan ændres indstillinger på, så der
er kage i den.
Jeg regner ikke med knægten er dum.

Fra : Henning Lund

Dato : 14-04-02 18:20

Kaj Svenningsen skrev:

> Ja.
> Tryk på en ikon, så kommer posten fisende.
> En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
> http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Kaj, knægte på 12 roder rundt inde i opsætningen på alle programmer, mine
har tivertilfald gjort det, den store er så blevet så fornuftig, at han
noterer ned hvad det er han flytter rundt med, så han kan gå tilbage til den
oprindelige konfiguration igen.
Agent er lidt vanskeligere at sætte på plads igen, efter et angreb af
pilfingre, det vil kræve at jeg rejser mig fra stolen og går ind og kigger
hvad der er galt

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-04-02 18:47

Henning Lund skrev:

>Kaj, knægte på 12 roder rundt inde i opsætningen på alle programmer, mine

Og derved bliver de klogere.

>har tivertilfald gjort det, den store er så blevet så fornuftig, at han
>noterer ned hvad det er han flytter rundt med, så han kan gå tilbage til den
>oprindelige konfiguration igen.

Ja, efter at være kommet i knibe flere gange.

>Agent er lidt vanskeligere at sætte på plads igen, efter et angreb af
>pilfingre, det vil kræve at jeg rejser mig fra stolen og går ind og kigger
>hvad der er galt

Mon ikke det hele kan klares ved at lave en kopi af .ini som så lægges
tilbage, når det er gået helt galt?

Fra : Henning Lund

Dato : 14-04-02 19:47

Kaj Svenningsen skrev:

> Og derved bliver de klogere.

Jeg gør.

> Ja, efter at være kommet i knibe flere gange.

Ja.

> Mon ikke det hele kan klares ved at lave en kopi af .ini som så lægges
> tilbage, når det er gået helt galt?

Joe en løsning der kunne bruges.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 14-04-02 16:53

Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev:

> Jeg kan ikke helt gennemskue dine ønsker, men hvad er der i vejen med
> Agent?

At det ikke er et brugervenligt stykke software?

Personligt bruger jeg Eudora fra http://www.eudora.com til Email.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Henning Lund

Dato : 14-04-02 17:12

Morten Bjergstrøm skrev:

> At det ikke er et brugervenligt stykke software?

Jow jow men den kræver mere indsigt end bla OE , jeg vil klasificere den som
"voksen mailværktøj"

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-04-02 18:03

Henning Lund skrev:

>Jow jow men den kræver mere indsigt end bla OE , jeg vil klasificere den som
>"voksen mailværktøj"

Du mener, det er ret svært at ramme knappen?

Fra : Henning Lund

Dato : 14-04-02 18:22

Kaj Svenningsen skrev:

> Du mener, det er ret svært at ramme knappen?

Nej men en vanskeligere brugerflade end et enkelt mailprogram

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-04-02 18:47

Henning Lund skrev:

>Nej men en vanskeligere brugerflade end et enkelt mailprogram

Det lærer en kvik knægt hurtigere end vi to.

Fra : Henning Petersen

Dato : 15-04-02 11:18

On Sun, 14 Apr 2002 19:21:54 +0200, "Henning Lund"
<Fjerndettehla@tdcspace.dk> wrote:

> Nej men en vanskeligere brugerflade end et enkelt mailprogram

Den er da ikke mere besværlig end diverse webmails som åbenbart er
meget populære - jeg vil endda sige tværtimod.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Henning Petersen

Dato : 14-04-02 18:19

On Sun, 14 Apr 2002 15:52:39 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> At det ikke er et brugervenligt stykke software?

Tjaaa jeg har ikke fundet et bedre et endnu.

> Personligt bruger jeg Eudora fra http://www.eudora.com til Email.

Den holdt en uges tid inden den ryg ud igen

Men nu er definitionen på brugervenligt jo mildest talt ikke entydigt.
Der er jo endog nogen som kan Outlook for et godt og brugervenligt
program - noget som jeg ikke just er enig i