125 scooter uden kørekort?
Fra : Kim

Dato : 12-04-02 22:17

Hvad vil der egentlig ske, hvis man bliver stoppet af Le' politia på en 125
ccm Scooter med et alm. bil kørerkort??
Tager de kortet? Bøde? hvor stor? Nogen der ved det?

/Kim
--
Gamebookers. Den ultimative odds site. Med Livebetting og betting via WAP på
mobilen.

Fra : Kenneth T

Dato : 12-04-02 22:45

> Hvad vil der egentlig ske, hvis man bliver stoppet af Le' politia på en
125
> ccm Scooter med et alm. bil kørerkort??

Samme som at køre bil uden kørekort dertil.
(hint: det er en MC)

> Tager de kortet? Bøde? hvor stor? Nogen der ved det?

5000kr første gang.
...mere næste gang.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Michael Kristensen

Dato : 12-04-02 22:53

Ved for "lille" kørekort (d.v.s. har b men ikke a) koster det kun kr. 3000

Fra : Thomas

Dato : 13-04-02 00:04

"Kim" <mailbox@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvad vil der egentlig ske, hvis man bliver stoppet af Le' politia på en
125
> ccm Scooter med et alm. bil kørerkort??
> Tager de kortet? Bøde? hvor stor? Nogen der ved det?

Da det er en mc scooter og du kun har bil kørekort koster det 5000 kr.
første gang. 6000 anden gang. 7500 tredie gang. 10000 fjerde gang.
frihedsstraf femte gang.

Jeg har kørt rundt på en leonardo 125'er i 3 måneder nu er blevet stoppet 2
gange indtil nu. har ellers haft kørekort i 10 år uden at blive stoppet en
eneste gang.
Så jeg vil mene at det ville være meget dumt at køre rundt på en mc scooter
uden kørekort til motorcykel.

mvh. Thomas

Fra : Pwh

Dato : 13-04-02 09:41

> [...]
2
> gange indtil nu. har ellers haft kørekort i 10 år uden at blive stoppet en

Ligger du og kører som en sindsyg >
Jeg har kørt på min 125 scooter i 2 år (kbh. området)
og jeg er ikke blevet stoppet en eneste gang.
Dengang jeg kørte mc blev jeg stort set kun stoppet
hvis jeg havde kørt for stærkt. Og jeg har altid sluppet
med en advarsel. I bil er jeg aldrig blevet stoppet.
Jeg har kørt bil/mc i 20 år.

Mvh Jens

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 13-04-02 09:53

> 2

> Ligger du og kører som en sindsyg >
> Jeg har kørt på min 125 scooter i 2 år (kbh. området)
> og jeg er ikke blevet stoppet en eneste gang.

Man behøver ikke at køre som en sindsyg for at blive stoppet. Faktisk tror
jeg risikoen for at blivet stoppet er større når man overholder
hastighedsgrænserne til kanten, i modsætning til at køre 10-20 km/t for
stærkt (..som jeg selv har vane for).

(For ligesom at tage det i opløbet: Ovenstående gælder naturligvis ikke i en
decideret fart-razzia)

/Kenneth

Fra : Pwh

Dato : 13-04-02 12:04

> [...]
> stærkt (..som jeg selv har vane for).
>
> (For ligesom at tage det i opløbet: Ovenstående gælder naturligvis ikke i

Nu satte jeg jo ikke lighedstegn mellem at kører stærkere
end man må og at kører sindsygt.
Jeg kører selv nogelunde ligesom dig 10-30 km/t
over grænsen. Og har jeg mc bliver den tændt helt af
ind imellem hvis forholdene er til det.
Men hvis man har en provokerende kørsel
med slalom og den slags er der nok en god chance for
at blive stoppet. Men hvorfor tror du at der er større chance
for at blive stoppet hvis man overholder hastighedsgrænserne ??.
Skulle policen så tro at man var fuld eller hva.
Den er jeg ikke enig i.

Mvh Jens

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 13-04-02 16:27

> [...]
> for at blive stoppet hvis man overholder hastighedsgrænserne ??.
> Skulle policen så tro at man var fuld eller hva.

Hmm. det er bare en fornemmelse jeg har, jeg har intet statistisk belæg for
udtalelsen

...men hvis man kører eksakt hastighedsgrænsen, kører man de facto
langsommere end den øvrige trafik, og det kan måske forlede politiet til at
tro man ikke ønsker at blive stoppet.

Det politiet nok bruger mest i deres udvælgelseskriterier er nok hvor sikker
du virker i trafikken, om du kører selvsikkert, placerer dig rigtigt, og i
øvrigt ikke virker nervøs. --men som sagt det er ikke noget jeg ved noget
om, det er lutter gisninger

PS. Ja, jeg bliver også kun stoppet, når staten vil have mine penge. Hvis
statskassen ikke rigtig kan lukkes, så er det min skyld

/Kenneth

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-04-02 18:25

> [...]
2
> gange indtil nu. har ellers haft kørekort i 10 år uden at blive stoppet en

Måske de i aalborg ikke ser så mange scootere med "rigtig afgiftsplade" ?
Jeg kører også leonardo (siden 98) men mest i og omkring hovedstaden. Det
første 2 år blev jeg indimellem også stoppet bare fordi de havde løst til at
snakke (Dvs. kontrol af at pladen hørte til stelnummeret og mit styrepap var
gyldigt) Men siden har jeg ikke haft problemer.

--
Anders Majland - Aprilia Leonardo 150, 98', 39Mm

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-02 19:33

"Kim" <mailbox@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad vil der egentlig ske, hvis man bliver stoppet af Le' politia på en
125
> ccm Scooter med et alm. bil kørerkort??
> Tager de kortet? Bøde? hvor stor? Nogen der ved det?

Jeg citerer lige fra mine nye forsikringsbetingelser (Fair, ved ikke om
andre har samme klausuler, men det tror jeg).
"Dækker ikke: Hvis føreren ikke er i besiddelse af kørekort til køretøjet".

Rittig