Kyro 2 eller GeForce 2 ?
Fra : wheeeeeeee

Dato : 12-04-02 21:52

Jeg havde tænkt mig at købe fx et GF2 mx400 til et nyt system m. XP1800+.

Men Kyro II chippen skulle være rimelig hurtig til nogle ting. Men den
mangler T&L (texture and lighting) som geforce har. Hvornår bliver det
udnyttet, og hvor meget langsommere blive Kyro så?

Er der nogle der har erfaringer med Kyro II ?

Jeg har tænkt på disse to kort:
Hercules 3D Prophet 4500 64MB TVout: 768 kr.
Abit Geforce 2 MX400-V TV out: 684 kr.

Krav/brug af grafikkortet:
2D skal være rimelig god. Desktop opløsning omkring 1280x960 på en 19".

3D: Counter Strike. FPS skal bare være god nok til at man kan spille, også
under vilde kampe og med smoke grenades. Det er der nok ingen problemer
med.C&C Renegade, men det kræver vist heller ikke så meget.
MS Flight Simulator 2002.

TV-out skal bruges til at se film. Jeg ved ikke om der er så stor forskel
med de forsk. kort og om det er så vigtigt. Jeg har en bærbar med et S3 kort
og der er TV-out udmærket til film.

Fra : Jakob M

Dato : 12-04-02 22:45

> Men Kyro II chippen skulle være rimelig hurtig til nogle ting. Men den
> mangler T&L (texture and lighting) som geforce har. Hvornår bliver det
> udnyttet, og hvor meget langsommere blive Kyro så?

Læs denne test med morgendagens grafikengine
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1580
Her ligger KyroII på niveau med GF2Pro, og det uden T&L.

> Er der nogle der har erfaringer med Kyro II ?

Ja, jeg er godt tilfreds. 2D er ret god, jeg har hørt på niveau med Matrox.
TV-out har jeg ikke selv, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Mvh
Jakob

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-04-02 06:20

wheeeeeeee wrote:

> Jeg har tænkt på disse to kort:
> Hercules 3D Prophet 4500 64MB TVout: 768 kr.
> Abit Geforce 2 MX400-V TV out: 684 kr.

Jeg købte et Hercules Prophet 4500 for næsten et år siden og er meget
glad for mit, det erstattede et GeForce256 (Nogle få procent langsommere
end et MX400) og KyroII kortet var en stor forbedring i fx. Unreal
Tournament som jeg nu spiller med 70 fps i gennemsnit ved 1600*1200.

> Krav/brug af grafikkortet:
> 2D skal være rimelig god. Desktop opløsning omkring 1280x960 på en 19".

2D er glimrende. En af mine venner og jeg har sammenlignet det med hans
Matrox G550 på min 21" i 1600*1200 og 19204*1440 og hvis man overhovedet
kunne tale om en forskel så var det til KyroII kortets fordel.

Bemærk forøvrigt at det faktisk er i stand til at køre med højere
opdateringsfrekvenser end Hercules skriver på deres hjemmeside og sågar
også en højere opløsning end hvad de angiver som max! (Se evt. min
hjemmeside for lidt mere info http://users.cybercity.dk/~dsl45720/)

> [...]
> under vilde kampe og med smoke grenades. Det er der nok ingen problemer
> med.C&C Renegade, men det kræver vist heller ikke så meget.

Jeg har ikke prøvet CS i lang tid og aldrig spillet FlightSim i de
senere versioner, så jeg kan ikke garantere noget - spørg evt. i gruppen
alt.games.powervr eller i forumet på www.paraknowya.com

> TV-out skal bruges til at se film. Jeg ved ikke om der er så stor forskel
> med de forsk. kort og om det er så vigtigt. Jeg har en bærbar med et S3 kort
> og der er TV-out udmærket til film.

Intet TV-Out på mit kort, men efter sigende skulle det være bedre end på
GeForce kort med mulig undtagelse af de nye Gf4. Det kan ihvertfald køre
1024*768.

Mvh

Bruno

Fra : Martin K

Dato : 14-04-02 10:40

iddqd@worldonline.dk wrote:
....Matrox G550 på min 21" i 1600*1200 og 19204*1440 og hvis man...

19204*1440 er da godt nok noget af en opløsning hva'

--
Martin K

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-04-02 11:13

Martin K <kirschmeyer@hotmail.com> wrote:
> iddqd@worldonline.dk wrote:
> ...Matrox G550 på min 21" i 1600*1200 og 19204*1440 og hvis man...
>
> 19204*1440 er da godt nok noget af en opløsning hva'

Ja, der er da helt sikker tale om widescreen

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oblivion

Fra : Martin K

Dato : 14-04-02 11:27

Lars Jørgensen wrote:

> Ja, der er da helt sikker tale om widescreen

*LOL*

> Få mere styr på OutlookExpress
> OE-QuoteFix - http://jump.to/oblivion

Jeps... bruger den også selv. Det burde alle...

--
Martin K

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-04-02 12:03

Martin K wrote:

> 19204*1440 er da godt nok noget af en opløsning hva'
>
> --
> Martin K

Det er fedt. Desværre kan jeg kun fa ca. 30 fps i snit i den opløsning.

I 2D bruger jeg faktisk jævnligt 2048*1536, men så bliver tingene en
anelse små

Mvh

Bruno

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 17-04-02 15:03

Er der nogen der kan anbefale en god skærm til denne opløsning?

/Stig

Fra : wheeeeeeee

Dato : 14-04-02 13:03

> [...]
> end et MX400) og KyroII kortet var en stor forbedring i fx. Unreal
> Tournament som jeg nu spiller med 70 fps i gennemsnit ved 1600*1200.

Jeg har fået fat i et Geforce 2 mx400, til en fordelagtig pris. Jeg har ikke
prøvet det endnu.

Mht. flight simulator 2002, læste jeg om nogle der havde haft problemer med
deres Kyro II kort.

Hvis jeg skulle vælge mellem Kyro 2 og et GF2mx400, så ville jeg måske vælge
Kyro 2, men nu fik jeg et billigt GF2. Når Radeon 8500 kommer ned under 1000
kr. engang, kan det være jeg køber det. Men GF2 må være nok indtil da.

Fra : Frank J. Andersen

Dato : 15-04-02 22:47

On Fri, 12 Apr 2002 22:52:24 +0200, "wheeeeeeee"
<uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> wrote:

>Er der nogle der har erfaringer med Kyro II ?

....snip

>TV-out skal bruges til at se film. Jeg ved ikke om der er så stor forskel
>med de forsk. kort og om det er så vigtigt. Jeg har en bærbar med et S3 kort
>og der er TV-out udmærket til film.

Jeg har lige forsøgt tv-out på Kyro - og det er ikke godt!!!!
Maks opløsnig på pc-skærmen er 800x600 for at aktivere tv-out, og ved
mig (måske defekt kort) skulle der køres 'underscan' før billedet
passede på tv'et - men så blev hele billedet på pc-skærmen komprimeret
og rykket....

....desværre - for grafikken som rent pc-skærm kort er god og hurtig...

mvh Frank
Frank J. Andersen
Måløv, Denmark

Fra : Kelloggs

Dato : 04-05-02 20:13

"Frank J. Andersen" <frank.j.a@nameplanet.com> wrote in message

> [...]
> og rykket....
>
> ...desværre - for grafikken som rent pc-skærm kort er god og hurtig...

Der er vist tale om Fejl 40 eller et defekt kort, for hos mig kører tv-out
bare der ud af i 1024*768.

Fra : Morten

Dato : 30-04-02 11:25

Har oppgradert Counter Strike (CS) til versjon 1.4.
Bruker Hercules Prophet 4500 Kyro 2.
CS hoved-skjermbilde 'fryser' (freeze) uansett når jeg klikker (evt
trykker Enter) på uansett hvilken meny-linje.
Programmet 'henger' og svarer ikke.
Er det noen som opplever det samme?
Har du forslag til løsning?