Kan ikke starte :-(
Fra : Niels Thomsen

Dato : 12-04-02 20:13

Hej allesammen
Så skete det, næsten det værste der kunne ske, jeg kan ikke starte min Honda
cx 500 c fra 1982, er der nogen har i gruppen der evt. kan fortælle mig hvad
der kan være galt ?
Til orietering kan jeg oplyse at jeg den 9 -4 -02 fik nyt batteri, pga. at
jeg fik problemer med at starte, der skete det at batteriet døjede med at
trække starteren rundt, men den kom dog i gang, men efter en uges tid kunne
den ikke mere, så jeg invisterede i et nyt batteri, men nu har jeg samme
problem igen, er der nogen der har noget bud på hvad det kan være ?

Mvh.
Niels

Fra : Pwh

Dato : 12-04-02 20:28

Det lyder som om at den ikke lader
og nu har tømt det nye batteri for strøm.
Jeg har selv prøvet det på en Z1000J i tidernes morgen.
Det var generatoren der var brændt sammen. Få den hellere
Målt ordentligt igennem så du ikke skifter de forkerte dele.

Mvh Jens

Fra : Brian Lænø

Dato : 12-04-02 21:15

"Niels Thomsen" skrev
> [...]
> den ikke mere, så jeg invisterede i et nyt batteri, men nu har jeg samme
> problem igen, er der nogen der har noget bud på hvad det kan være ?

Er der strøm nok på batteriet?
Prøv at tjekke med det lange lys.
Hvis der mangler strøm så er det dit lade system det er galt med.
Hvis der er strøm på, så tjek starter relæet og stel ledning til starter.
Det kan også være fordi at kullene i starteren er slidt ned.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Troels Lund

Dato : 13-04-02 01:28

Absolut ikke urealistisk at kullene i startermotoren er nedslidte, eller at
startermotoren ellers bare er så slidt eller beskidt at effekttabet bliver
så stort at den ikke kan trække batteriet rundt selv med et fuldt opladet
batteri.
Jeg oplevede det samme som dig, blot på en Honda CB400F '76, hvor
kontaktfladerne i startermotoren var meget tilsmudsede. Efter at have renset
alle fladerne startede den fuldstændigt fejlfrit igen.

Mvh
Troels Lund

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-04-02 06:16

"Troels Lund" skrev
> [...]
renset
> alle fladerne startede den fuldstændigt fejlfrit igen.

Sidste år renoverede vi min lille brors starter.
Kullene var så nedslidte, at ledningerne var slidt fri.
Kullene blev udskiftet, og ankeret blev renoveret af et elektro firma (der
var nogle krater der blev drejet af).
Derefter var den som ny igen.
Min lille brors mc er en Honda CBX 550 F2 fra 87.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : KAWA

Dato : 12-04-02 22:43

Have samme problem med en kawasaki Z400, lederelæ og ensretter blev skiftet
og så virkede det, man kan rimelig nemt konstatere om det er fejlen med et
multimeter til 70-100 kr. fra det lokale byggemarked, få startet motoren op
og mål så mellem polerne på batteriet, skulle meget gerne være mlm. 12-14
Volt dc.

Dannie

Fra : Niels Thomsen

Dato : 15-04-02 22:46

Tak for hjælpen, jeg har nu fået stillet diagnosen defekt sator og
ensretter uha det er dyrt ..