Javascript: åbne nyt vindue maximeret
Fra : Martin Helbo

Dato : 12-04-02 19:37

Jeg har et link der åbner et nyt vindue, hvor jeg kan fastsætte højde,
bredde mm.
Men hvordan får jeg den til at åbne et maximeret vindue?

Koden:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function NewWindow(mypage, myname, w, h, scroll) {
var winl = (screen.width - w) / 2;
var wint = (screen.height - h) / 2;
winprops =
'height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+',scrollbars='+scroll+',r
esizable=no'
win = window.open(mypage, myname, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); }
}
// End -->
</script>

Linket ser således ud:
onClick="NewWindow(this.href,'link','500','300','no');return
false;">Link</a>

/Martin Helbo

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-04-02 19:42

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> wrote in message
> Jeg har et link der åbner et nyt vindue, hvor jeg kan fastsætte højde,
> bredde mm.
> Men hvordan får jeg den til at åbne et maximeret vindue?

Det bedste du kan gøre er at putte dette i det vindue der bliver åbnet:

screen.availHeight);window.moveTo(0,0);">

Men jeg vil anbefale dig at lade være, hvorfor ikke lade brugeren selv
bestemme hvad størrelse vinduet skal være.

Dette eller at åbne vinduet i fullscreen er eneste mulighed.

Der er en speciel gruppe til javascript, den hedder
news:dk.edb.internet.webdesign.clientside jeg har gjort så svar på dette
indlæg ryger derover, da diskusionen er offtopic her.

FUT: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside