Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjælp til TNT2 / ALI
Fra : \(4173\)Thomas

Dato : 12-04-02 16:38

Hej !

Jeg søger lidt hjælp af div experter.
Har lige anskaffet mig et brugt Riva TNT 2 32mb og tv out, problemet er at
skærmen
fryser i spil, og skal rebootes.. jeg har hørt en fugl synge lidt om at, der
er problemer med
TNT2 kort og ALI chipset,, er det korrekt og er der slet intet at gøre.

Min pc er

AMD K6 350mhz
Asus P5a
128mb

Håber på lidt hjælp !

Mvh
Thomas
__________________________________________________________________ Thomas
Westerberg ICQ#: 101607880 Current ICQ status: + More ways to contact me i
See more about me:

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-04-02 19:19

"(4173)Thomas" <thowes@tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
> rebootes..
> jeg har hørt en fugl synge lidt om at, der er problemer
> med TNT2 kort og ALI chipset,, er det korrekt og er

Har du prøvet at opdatere BIOS, div. drivere til
bundkortets chipset mv. og til grafikkortet
(www.nvidia.com) ?

Du kan også tjekke om dine ram fungerer ordentligt:
www.memtest86.com

Jeg mener ikker er problemer med ALI og TNT2, kun
hvis ikke de nyeste drivere bruges.

AGP driver:
<http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=misc/utils/aliagp73.zip>

Måske nemmere selv at se alle driverne:
<http://www.asus.com.tw/download/mbdriver/mb-utility.htm>

Venligst
Mikael

Fra : \(4173\)Thomas

Dato : 12-04-02 23:17

Ja.. alt er opdateret, undtaget bios på tnt kortet, da jeg ikke kan finde
nogen ny bios til det.

og dit link til agp73 - er ikke til p5a, jeg har brugt agp68 som er til det.

men 1000 tak for din hjælp, nogen gange er man bare så frustreret over at
L.. ikke fungerer
ordentlig..

mvh
Thomas

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-04-02 09:16

"(4173)Thomas" <thowes@tdcadsl.dk> skrev:
> og dit link til agp73 - er ikke til p5a, jeg har brugt agp68
> som er til det.

Jo den er.
_____________________________________
ALi® AGP Driver (for P5A, P5A-B, P5A-VM)
aliagp73.zip ALi AGP Driver v1.73e for ASUS
Motherboards.
_____________________________________

Fra : \(4173\)Thomas

Dato : 14-04-02 21:37

Jo den og jeg så forkert, har opd agp og det hjalp med crash og genstart
tilfølge. hvis kører jeg den for "tungt" går den bare ud i windoze.

Jeg fandt også en ny bios til tnt2 ultra kortet, som dog opd det til et tnt
2 pro
kort (i bios)

men igen... det kører bedre end før...

tak for hjælpen..