Betaling on-line
Fra : - wolf -

Dato : 12-04-02 15:48

Hej,

Dette er muligvis ikke den gruppe til et sådant spørgsmål, men jeg fandt
ikke nogen passende gruppe under dk.edb.* træet.

Jeg er interesseret i at benytte mig at en Web-service, hvor jeg kan lade
kunder betale via Dankort eller Visa-Dankort. I stedet for at opbygge min
egen med SSL-abonnement og hvad ved jeg, er jeg interesseret i at høre, om
der findes danske virksomheder, der kan tilbyde en on-line betalingsudgave
af, hvad f.eks. PayPal gør? Problemet med PayPal o.l. er nemlig, at de ikke
vil lave overførsler under $25 til udlandet, og i øvrigt har særlige gebyrer
for udlandet.

Med venlig hilsen,

- wolf -

Fra : BN

Dato : 12-04-02 16:56

ja, de findes. Jeg har desværre ikke lnket mere. Mener at kunne huske at der
var 3. Men prøv at søge !!

BR BN

- wolf - <wolf@blazingangles-nospam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb6f38e$0$12063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : - wolf -

Dato : 12-04-02 17:13

"BN" <brn@nielsen.mail.dk> wrote in message
> ja, de findes. Jeg har desværre ikke lnket mere. Mener at kunne huske at
der
> var 3. Men prøv at søge !!

Jotak - jeg har (selvfølgelig) forsøgt at søge. Andre?

- wolf -

Fra : BN

Dato : 14-04-02 00:42

Min nysgerrighed blev vakt, så jeg har lige selv forsøgt at lede, men uden
held !! så undskyld for det lamme råd.

nyhedsmeddelelse:3cb70776$0$97326$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Fairware

Dato : 15-04-02 16:18

hmmm der er en der hedder cashcow kan ikke huske link...

Fra : Henrik Olesen

Dato : 13-04-02 06:21

www.startfirma.dk er der nogle eksempler i denne tråd:

http://www.startfirma.dk/startfirma/forum_vispost.php?id=108&pg_name=job&lng
=dk&kat=1518

Mvh Henrik

Fra : Martin Kiefer

Dato : 14-04-02 09:45

> [...]
> egen med SSL-abonnement og hvad ved jeg, er jeg interesseret i at høre, om

Har du kigget på www.freeepay.dk

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : - wolf -

Dato : 14-04-02 12:50

"Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> wrote in message

> Har du kigget på www.freeepay.dk

Nu har jeg. :)

Men www.freepay.dk har godt nok nogle hampre oprettelsesafgifter, synes jeg;
jeg er ikke helt begejstret for at skulle punge ud med 15 k, bare fordi jeg
har lavet min egen indkøbsvogn. Det ville være federe med en "pr.
transaktion" udgave.

- wolf -

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-04-02 10:46

> [...]
jeg
> har lavet min egen indkøbsvogn. Det ville være federe med en "pr.

ab ba hva ba?
Som jeg læser det skal man betale 49,- pr md hvis man har en omsætning under
4000,- pr. md. og 149,- hvis omsætningen er over 4000,- pr md?
Du er sikker på at de 15k du snakker om ikke er PBS's pris hvis man bruger
sin egen software? ... men det gør du jo netop ikke hvis du benytter dig af
freepay. Der bruger du jo deres software, hvis du forstår hvad jeg mener?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : - wolf -

Dato : 15-04-02 13:11

> [...]
af
> freepay. Der bruger du jo deres software, hvis du forstår hvad jeg mener?

Jeg er faktisk ikke sikker på, hvordan det hænger sammen. I hvert fald står
dokumentationen på Freepay ikke så klart, at jeg er stensikker. Freepay
forlanger ganske rigtigt de 49/149 kroner om måneden, men siger også, at der
oveni kommer gebyrer til PBS. Og her er det, at jeg ikke helt ved, hvor
grænsen mellem min software og Freepays software ligger.

Hvis jeg nu udvikler en indkøbskurv selv, men benytter Freepay til at få
betaling for totalen, så er det vel en kombination af min egen software og
Freepays software. Men det kan jeg selvfølgelig lige snakke med Freepay
om...

Tak for hjælpen!

- wolf -

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 16-04-02 07:44

> [...]
> oveni kommer gebyrer til PBS. Og her er det, at jeg ikke helt ved, hvor
> grænsen mellem min software og Freepays software ligger.

Gebyret til PBS kommer du ikke uden om. Det er 1000 kr om året pr
godkendt korttype. Altså 1000 for Dankort, 1000 for Mastercard osv.

> Hvis jeg nu udvikler en indkøbskurv selv, men benytter Freepay til at få

> betaling for totalen, så er det vel en kombination af min egen software og

Nemlig. Men der er andre der kan det samme som Freepay.

--
Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-04-02 10:24

On Tue, 16 Apr 2002 08:44:28 +0200, Kaare Rasmussen <kar@kakidata.dk>
wrote:

>Gebyret til PBS kommer du ikke uden om. Det er 1000 kr om året pr
>godkendt korttype. Altså 1000 for Dankort, 1000 for Mastercard osv.

Sidst jeg så priserne var det 1000 for dankort, 1000 for
internationale (i alt) og 1500 for både dankort og internationale.

/Knud

Berggreen Shareware Registration Service
Denmark - Norway - Sweden - Finland - Germany - Austria
http://www.berggreen.dk/
Member of Team OS/2 Denmark

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 16-04-02 10:42

> Sidst jeg så priserne var det 1000 for dankort, 1000 for
> internationale (i alt) og 1500 for både dankort og internationale.

OK, du har sikkert ret. Jeg ville blot pointere hvad det beløb egentlig
dækker, da der er en hel del forskellige beløb og afgifter involveret.

Hvis du vil have godkendt en softwareløsning til at tale med PBS koster
det et beløb (vist nok 15.000). Det er kun interessant for
betalingsservices, og man skal vel have særlige forhold for ikke at
benytte f.eks. Cashcow til det.

Vil du som butik modtage kreditkort skal du som sagt betale en årlig
afgift til PBS på minimum 1000,-. Derudover koster det et beløb pr.
transaktion til PBS (er det ikke 1,95 plus 0,15% af beløbet?)
Og så skal du enten have din egen betalingsserver (hvilket også kommer
til at koste penge) eller finde et firma der vil håndtere betalinger for
dig.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 18-04-02 11:34

> [...]
> Freepays software. Men det kan jeg selvfølgelig lige snakke med Freepay

Det er ikke selve indkøbskurven du får fra freepay, den skal du selv lave
(eller bruge noget eksisterende). Det er først når dine kunder rent faktisk
skal til at betale for de varer de har lagt i din indkøbskurv at freepay
kommer ind i billedet. Prøv og se den sample kode de har vist på deres side.

Og med hensyn til prisen, så er det rigtigt det andre allerede har sagt, at
der kommer et gebyr til PBS udover de 49/149 kr. pr. md.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk