Hvordan komprimerer man en Quicktime-film?
Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 12-04-02 14:02

Hej med jer

Hvordan komprimerer man en Quicktime-film?

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Mikael Kern

Dato : 12-04-02 15:04

> MediaCleaner Pro

mvh Mikael Kern

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals

Fra : Jesper

Dato : 12-04-02 19:04

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> Hej med jer
>
> Hvordan komprimerer man en Quicktime-film?

Med QuickTime Pro, koster $30. Skal kvaliteten være rimelig fordres
Sorenson Video 3.1 og den er halvdyr. MPEG har dog en bredere accept.
Terrans Cleaner 5 er glimrende både til MPEG, QuickTime og RealPlayer.
--
Jesper.
"Tanya Roberts doesn't really do much, but looks damn nice doing it"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-04-02 10:54

habor@navigations.net (Jesper) writes:

> Med QuickTime Pro, koster $30. Skal kvaliteten være rimelig fordres
> Sorenson Video 3.1 og den er halvdyr. MPEG har dog en bredere accept.
> Terrans Cleaner 5 er glimrende både til MPEG, QuickTime og RealPlayer.

Der er jo kommet en DivX encoder til Mac. Vil det efterhaanden give
mening at lave komprimerede film med dette?

Jeg har selv et videobaand->emailprojekt som jeg gaar saa smaat og
pusler med.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-04-02 12:52

In article <kkr8lhfftp.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Der er jo kommet en DivX encoder til Mac. Vil det efterhaanden give
> mening at lave komprimerede film med dette?

måske, det kommer i høj grad an på licenbetinggelserne for mpg4. - pt er
det officielle divx codec endnu kun til afkodning.

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 15-04-02 12:05

Hej igen

Jeg har faktisk købt Quicktime Pro for 1 års tid siden, version 4 - jeg
har bare ikke rigtig brugt det og glemt at jeg havde det. Men efter jeg
har tastet registreringsnummeret ind under "registration" i menuen, får
jeg f.eks. ikke adgang til at gemme quicktime-film og jeg har lige så få
valgmuligheder som før. Hvordan får jeg adgang til Quicktims Pro's
faciliteter?

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 15-04-02 21:11

In article <1faomu1.9iylyn1litku6N%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) wrote:

> [...]
> jeg f.eks. ikke adgang til at gemme quicktime-film og jeg har lige så få
> valgmuligheder som før. Hvordan får jeg adgang til Quicktims Pro's

Bruger du QuickTime 5? I så fald så funker din QT4 kode ikke, desværre,
med mindre du vil give Apple lidt flere penge til en QT5 kode.

Thomas Tvegaard