Winexec --- Return Values
Fra : Bjarne

Dato : 12-04-02 13:25

Hej NG

Kort beskrivelse
Jeg har lavet lidt programmering på winexec, hvor jeg kalder Pkzip med div
parametre og få til sidst en zip fil

Hjælp !!!!

Nu ville jeg gerne om jeg kunne få returmeldinger om hvor vidt operationen
er gået godt / skidt
og som jeg ser det i help filen : kan jeg også se om den kaldte exe fil
eksistere ???

Er der en eller anden som gider at smide lidt "hint" eller "programstump",
således jeg kommer på sporet igen

Mvh

Bjarne

Return Values

If the function succeeds, the return value is greater than 31.
If the function fails, the return value is one of the following error
values:

Value Meaning
0 The system is out of memory or resources.
ERROR_BAD_FORMAT The .EXE file is invalid (non-Win32 .EXE or error in .EXE
image).
ERROR_FILE_NOT_FOUND The specified file was not found.
ERROR_PATH_NOT_FOUND The specified path was not found.

Fra : John Swartzch

Dato : 13-04-02 21:27

Hvis du bare vil teste resultatet af winexec er det vel bare at gøre sådan:

var i:integer;
begin
i := winExec(pchar(fname), SW_SHOWNORMAL);
if i<=31 then //der er sket en fejl
case i of
0:showmessage('ikke nok hukommelse');
ERROR_BAD_FORMAT : showmessage('The .EXE file is invalid
(non-Win32 .EXE or error in .EXE image)');
ERROR_FILE_NOT_FOUND: showmessage('The specified file was
not found');
ERROR_PATH_NOT_FOUND: showmessage('The specified path was
not found.');
end;
end;

-Thomsen