Ny mobiltelefon?
Fra : Jan Eliasen

Dato : 12-04-02 10:27

Fra : Peter Rongsted

Dato : 12-04-02 11:44

Jan Eliasen <jan@eliasen.dk> wrote:

>Hejsa
>
>MANGE numre i telefonbogen, og lange SMS'er... og T9-editor
>
>Jeg har ikke brug for WAP, jeg har ikke brug for kalender, smarte spil,
>GPRS og andet "pop". Bare lange SMS'er og at kunne have mere end 100 numre
>i telefonbogen.

De fleste billige telefoner har ikke selv noget hukommelse, der ligger
hele telefonbogen på sim-kortet. Mange telefoner understøtter i dag
sim-kort med op til 250 numre. I telefonerne med intern hukommelse
følger der normalt også nogle af de funktioner med, som du ikke har brug
for. Så det må blive et kompromis.

Hvis du sender mange SMS, så er Nokia bedst. Der vil det nok være 3330,
som er bedst. Den har plads til 100 numre + sim-kortets. Hvis du kan
vente lidt komme 3410 snart med plads til 200 numre + sim-kortet.

Jeg sender selv 1-2 SMS'er om dagen, og så er Ericssons T9 til at leve
med (jeg har en T68). Der vil T65 være et godt bud. Den fås billigt i
øjeblikket, og har en god telefonbog med flere numre for hver person.

Peter

Fra : Claus Rolsted

Dato : 12-04-02 14:29

"Jan Eliasen" <jan@eliasen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> GPRS og andet "pop". Bare lange SMS'er og at kunne have mere end 100 numre

Så kan du jo nøjes med en gammel Nokia 3310 (så desværre du undgår ikke
pop-funktionerne ) med eksempelvis et Telmore SIM-kort eller et andet
nyere sim-kort fra din egen udbyder. De fleste nyere sim-kort har plads til
150-250 navne.

> På forhånd tak, og hav en god weekend.

Tak i lige måde.

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-04-02 12:00

Hvis du VIRKELIG har brug for at kunne have MANGE numre i telefonbogen, så
kan du jo evt. prøve med en Alcatel 501 - så vidt jeg ved, kan den rumme
hele 1200 numre i den interne hukommelse(!).

Den har også ordbog (dog vist ikke T9), mens jeg ikke rigtig ved mht. lange
SMS'er. Desuden er den ret lille og let - og billig (jeg gav 599,- med 100
kr. taletid). Jeg ved dog ikke, hvor man kan få den mere, efter at den nye
511 er kommet på markedet. Muligvis har 511'eren lige så stor kapacitet,
kender den ikke.

Bare lige et alternativt bud

/Christian

Fra : Jens Olsen

Dato : 14-04-02 17:01

On Sun, 14 Apr 2002 12:59:45 +0200, "Karina og Christian"
<vaks@krudt.dk> wrote:

> [...]
>511 er kommet på markedet. Muligvis har 511'eren lige så stor kapacitet,

I min 511-manual står der: "Telefonlistens kapacitet afhænger af
SIM-kortet".

Jens