Kvalitetsforskel??
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 12-04-02 09:29

Hej!

Når man kigger på prisen, burde der være forskel på, om man køber f.eks. et
GF3 TI200 eller GF4 MX440 af mærket Asus, Palit Microsystems, MicroStar
eller Suma.
Hvori ligger forskellen - eller betaler man mere for navnet?
Er Palit et acceptabelt køb til prisen?

God weekend

Mads

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-04-02 10:01

"Mads Jakobsen" <madsjakobsen@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> Microsystems, MicroStar eller Suma.

> Hvori ligger forskellen - eller betaler man mere for navnet?

Man betaler selvfølgelig noget for navnet, men generelt synes jeg at
ASUS' kort (jeg kender ikke lige de andre kort så godt) leverer en lidt
bedre billedkvalitet (i hvert fald i 2D, jeg kan ikke rigtig se
forskellen i 3D) end de øvrige nvidia-baserede kort - så der er givet
også forskel på de komponenter der anvendes.

Men derudover så er en del af prisforskellen også tit udtryk for at
ASUS leverer en fuld version af et eller andet spil med til kortet mens
de billigste alternativer ikke har et spil i kassen.

Jeg synes generelt godt at det kan betale sig at give et par hundreder
mere for et kort til ca. 1000 og så få et man er glad for, end at spare
de par hundrede og gå og ærgre sig over det bagefter.

Med venlig hilsen
Flemming

Fra : Anders Berg

Dato : 12-04-02 11:00

Hejsa...

Har lige købt et noname Geforce 3 ti200 hos Midt-data.dk til 1495,-

Og det er et kanon kort synes jeg. Synes ikke at det kan betale sig at
betale 500-600 kr mere for navnet bare for at det skal hedde Asus.

Mvh. Anders

Fra : Sebastian

Dato : 12-04-02 11:24

> [...]
et
> GF3 TI200 eller GF4 MX440 af mærket Asus, Palit Microsystems, MicroStar

Jeg har arbejdet i en stor Internetbutik som handler med hardware gennem det
sidste år, og har opdaget hvad forskellene er.

> Hvori ligger forskellen - eller betaler man mere for navnet?
> Er Palit et acceptabelt køb til prisen?

De faktorer som ændrer sig er :

1) Fejlprocent
2) Ramhastighed
3) Softwarebundle
4) Størrelse og type af køling

ASUS ligger som nummer SJOK når det kommer til fejlprocent. Rundt regnet er
25-30% af alle ASUS produkter fejlbehæftede, og kommer på den ene eller den
anden måde i kontakt med producentens reklamationsafdeling igen.

Microstar har den bedste eller næstbedste fejlprocent i grafikkort i dag.
Konkurrenter som også ligger med en god (lav) fejlprocent er InnoVISION og
SUMA.

Jeg mener ikke det kan betale sig at købe et dyrt mærke, med mindre det er
Microstar - her får du både en god softwarebundle og en lav fejlprocent.
SUMA har leveret gode kort med hurtige RAM-kredse (3.6 & 4.0 ns), så det er
også en faktor.

Billigere kort har til tider en grimmere og dårligere køler, men vælger du
eksempelvis Palit Daytona eller InnoVISION er det ikke noget problem.

Altså : køb billigt, med mindre du vil have software med.
ASUS skal man holde sig fra. Tag mit ord for det. ;)

/ Sebastian

Fra : Esben

Dato : 13-04-02 06:36

"Sebastian" <casm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Altså : køb billigt, med mindre du vil have software med.
> ASUS skal man holde sig fra. Tag mit ord for det. ;)

Det var noget af en voldsom nedsabling af Asus. Jeg kender selv kun til
deres bundkort, og de har forekommet mig uhyre stabile og fejlfri. Mener du
virkelig at hver fjerde eller tredje Asus grafikkort er fejlbehæftet?

--
Esben

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-04-02 10:16

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in news:a98g33$fgk$1@sunsite.dk:

> [...]
> til deres bundkort, og de har forekommet mig uhyre stabile og
> fejlfri. Mener du virkelig at hver fjerde eller tredje Asus

Nu ved jeg godt at jeg lige har anbefalet ASUS på trods af at mit
nuværende kort jeg købte for en måned siden skal sendes tilbage idet
der er en periodisk fejl på det.
Men derfor er jeg nu alligevel mere tilfreds med mit Asus korts
billedkvalitet på både TV og monitor end jeg var med mit Hercules
(nvidia- GF3Ti500) kort. Så jeg har ikke fortrudt at jeg gav 300 mere
for mit Asus kort end jeg kunne have købt et noname kort baseret på
samme GPU til.

Flemming

Fra : BentBent

Dato : 15-04-02 01:42

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in message

> [...]
> (nvidia- GF3Ti500) kort. Så jeg har ikke fortrudt at jeg gav 300 mere
> for mit Asus kort end jeg kunne have købt et noname kort baseret på

Da Tv-Out bliver dekodet via GPUen på GF4 MX kort, må TV-out kvaliteten være
ens på alle GF4 MX kort. GF4 kortene bliver også rost for deres bedre 2D
kvalitet frem for de tidligere versioner af GeForce, selvom jeg ikke kan se
forskel. Så det er måske der forskellen ligger (GF4 kontra GF3) frem for
fabrikatet?

Fra : Sebastian

Dato : 14-04-02 21:11

Esben <sordiahp@hotmail.com> skrev i news:a98g33$fgk$1@sunsite.dk
> [...]
du
> virkelig at hver fjerde eller tredje Asus grafikkort er fejlbehæftet?

Ja, det var det.

Hvor mange bundkort har du haft igennem hænderne? 5? 30?

Ja, det mener jeg. Deres bundkort opfører sig endnu værre, har set
fejlprocenter på deres A7V133 på over 40 i en sending.

Men mange har da gode erfaringer, jeg ved bare hvad statistikken siger.
Den taler imod.

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 15-04-02 18:15

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> lagde en arm i

> [...]
> deres bundkort, og de har forekommet mig uhyre stabile og fejlfri.
> Mener du virkelig at hver fjerde eller tredje Asus grafikkort er

Det var først mit 3. Asus A7M266 der virkede. Det første havde en fejl i HD
controlleren, det andet i AGP-porten. Købte ellers Asus i den tro at det
var kvalitet, da jeg var meget glad for mit gamle Aus P2L97. Jeg er bare
glad for at jeg ikke købte det over nettet, så havde jeg brugt en formue i
porto frem og tilbage.

--
Rune D. Jørgensen