/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad er der galt (omdysning)
Fra : Frank


Dato : 12-04-02 07:58


Hej,

Jeg har monteret en slipon Leovinci carbon på min helt standard CBR600f2 US
model og den lokale forhandler har så dyset den om.

Han gik fra de originale dyser i str. 135 til str. 145 og det har fjernet
det døde område mellem 3 og 6000 omdrejning.

MEN - Det har givet en lille men meget træls sideeffekt. Motoren tøver med
at give gas igen efter hver nedgasning. Det betyder at specielt ved bykørsel
hvor man korigere meget på rullen, så hakker den en del. Når man kører
agressivt og skyder den af kører den fint.

Jeg synes at cyklen lugter af benzin når den holder stille, så på den
baggrund mistænker jeg en for fed blanding, men giver jeg cyklen lidt choker
når den er varm er symptomet mindre og det tyder vel på for mager blanding.

Nogen kvalificerede bud.

PS.: Jeg spørger rent teknisk, så alle råd om hvordan jeg skal forholde mig
til forhandleren er spild af tid

Mvh
/Frank
CBR600



 
 
Carsten (12-04-2002)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 12-04-02 09:04

1) fik du KN og jetkit i samme ombæring eller er
udstødningen + dyser den eneste ændring ?

2) Har du nogen fornemmelse af om benzin-
forbruget er gået (væsentlig) op efter ændringen ?

Min egen F2'er har 142 dyser med KN filter
og laser udst. - uden jetkit. 145 lyder som for
store dyser - uden at jeg skal gøre mig alt
for klog på det

Carsten

"Frank" <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cb68577$0$201$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> Hej,
>
> Jeg har monteret en slipon Leovinci carbon på min helt standard CBR600f2
US
> model og den lokale forhandler har så dyset den om.
>
> Han gik fra de originale dyser i str. 135 til str. 145 og det har fjernet
> det døde område mellem 3 og 6000 omdrejning.
>
> MEN - Det har givet en lille men meget træls sideeffekt. Motoren tøver med
> at give gas igen efter hver nedgasning. Det betyder at specielt ved
bykørsel
> hvor man korigere meget på rullen, så hakker den en del. Når man kører
> agressivt og skyder den af kører den fint.
>
> Jeg synes at cyklen lugter af benzin når den holder stille, så på den
> baggrund mistænker jeg en for fed blanding, men giver jeg cyklen lidt
choker
> når den er varm er symptomet mindre og det tyder vel på for mager
blanding.
>
> Nogen kvalificerede bud.
>
> PS.: Jeg spørger rent teknisk, så alle råd om hvordan jeg skal forholde
mig
> til forhandleren er spild af tid
>
> Mvh
> /Frank
> CBR600
>
>



Frank (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 15-04-02 11:13


"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
news:3cb694fa$0$97311$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> 1) fik du KN og jetkit i samme ombæring eller er
> udstødningen + dyser den eneste ændring ?

Nope - kun dyser.

>
> 2) Har du nogen fornemmelse af om benzin-
> forbruget er gået (væsentlig) op efter ændringen ?

Nope - har kørt for lidt til at kunne måle det.



S.G (12-04-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 12-04-02 22:53

Min rf400 blrv dysset om og fik andre nåle i her sidste weekend.
Den tog ikke gassen ordentligt ved lave omdrejniger..
Det var pga nålen gav for meget benz.....
hvad med dine fjedre, er de osse skiftet???
hvis det er dysserne der er for store burde det kun være ved højre
omdrejninger det giver problemer..

anyway den der har dysset den om, skal have den ind igen (på egen regning)
da den jo ikke kører optimalt


"Frank" <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3cb68577$0$201$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> Hej,
>
> Jeg har monteret en slipon Leovinci carbon på min helt standard CBR600f2
US
> model og den lokale forhandler har så dyset den om.
>
> Han gik fra de originale dyser i str. 135 til str. 145 og det har fjernet
> det døde område mellem 3 og 6000 omdrejning.
>
> MEN - Det har givet en lille men meget træls sideeffekt. Motoren tøver med
> at give gas igen efter hver nedgasning. Det betyder at specielt ved
bykørsel
> hvor man korigere meget på rullen, så hakker den en del. Når man kører
> agressivt og skyder den af kører den fint.
>
> Jeg synes at cyklen lugter af benzin når den holder stille, så på den
> baggrund mistænker jeg en for fed blanding, men giver jeg cyklen lidt
choker
> når den er varm er symptomet mindre og det tyder vel på for mager
blanding.
>
> Nogen kvalificerede bud.
>
> PS.: Jeg spørger rent teknisk, så alle råd om hvordan jeg skal forholde
mig
> til forhandleren er spild af tid
>
> Mvh
> /Frank
> CBR600
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (13-04-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-04-02 13:05

> Jeg har monteret en slipon Leovinci carbon på min helt standard CBR600f2
US
> model og den lokale forhandler har så dyset den om.

Hej Frank

Jeg kører med KN filter og Micron E2000 Race slipon. Min CBR kører perfekt.
Det eneste jeg hatr gjort er at løfte nålene 0,6 mm. Den snublede lidt ved
konstant 5000 rpm. De rygter jeg har hørt er at en CBR 600 ikke har brug for
andre nåle og fjedre før man begunder at motor-tune væsentligt. Når min går
fint med de std hoveddyser synes jeg det lyder lidt voldsomt du har fået 10
numre større i.

Læs dette link og bliv klogere:
http://www.factorypro.com//tech/carbtun.html

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Jens Jacob Bager Jen~ (13-04-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-04-02 13:30

Lige et par flere links
http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/mototech.html læs om karbs og tændrør
http://members.accesstoledo.com/fastlarry/banditcarbtunning.html

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Armand (14-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-04-02 15:54


Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> skrev i en
news:a996vf$2hq$1@eising.k-net.dk...
> > Jeg har monteret en slipon Leovinci carbon på min helt standard
> > CBR600f2 US model og den lokale forhandler har så dyset den om.
> Jeg kører med KN filter og Micron E2000 Race slipon. Min CBR kører
> erfekt.
> Det eneste jeg hatr gjort er at løfte nålene 0,6 mm. Den snublede lidt
ved
> konstant 5000 rpm.
> Når min går fint med de std hoveddyser synes jeg det lyder lidt
> voldsomt du har fået 10 numre større i.

Der har faktisk endnu ikke været nævnt noget om hvor kvalitativ en
dysning pågældende forhandler har udført :-/

- Har den været "rullet" á testkørt på et rullefelt?
- Har dette været under hjælp af en CO-tester, eller blot igennem simpel
kontrol af tændrørs-tilsodning?
- Er det overhovedet en operation at vedkommende har rutine i at udføre?

Udover at man sjældent kan forvente at få både i pose og sæk når man
monterer et betragteligt mere åbent udstødningsanlæg, så er inddysning
et job som kræver meget kendskab og tålmod, hvilket lettes af ordentlig
værktøj á rullefelt og CO-tester!!

--
Armand.




Frank (15-04-2002)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 15-04-02 11:15


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
news:a996vf$2hq$1@eising.k-net.dk...
> > Jeg har monteret en slipon Leovinci carbon på min helt standard CBR600f2
> US
> > model og den lokale forhandler har så dyset den om.
>
> Hej Frank
>
> Jeg kører med KN filter og Micron E2000 Race slipon. Min CBR kører
perfekt.
> Det eneste jeg hatr gjort er at løfte nålene 0,6 mm. Den snublede lidt ved
> konstant 5000 rpm. De rygter jeg har hørt er at en CBR 600 ikke har brug
for
> andre nåle og fjedre før man begunder at motor-tune væsentligt. Når min
går
> fint med de std hoveddyser synes jeg det lyder lidt voldsomt du har fået
10
> numre større i.
>

Det lyder interessant - Jeg tager dine erfaringer med til forhandleren i
morgen.

Takker
/Frank



Kenneth Sørensen (14-04-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 14-04-02 19:14


"Frank" <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> wrote in message
news:3cb68577$0$201$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> Hej,
>
> Jeg har monteret en slipon Leovinci carbon på min helt standard CBR600f2
US
> model og den lokale forhandler har så dyset den om.
>
> Han gik fra de originale dyser i str. 135 til str. 145 og det har fjernet
> det døde område mellem 3 og 6000 omdrejning.
>
> MEN - Det har givet en lille men meget træls sideeffekt. Motoren tøver med
> at give gas igen efter hver nedgasning. Det betyder at specielt ved
bykørsel
> hvor man korigere meget på rullen, så hakker den en del. Når man kører
> agressivt og skyder den af kører den fint.
>
> Jeg synes at cyklen lugter af benzin når den holder stille, så på den
> baggrund mistænker jeg en for fed blanding, men giver jeg cyklen lidt
choker
> når den er varm er symptomet mindre og det tyder vel på for mager
blanding.
>
> Nogen kvalificerede bud.
>
> PS.: Jeg spørger rent teknisk, så alle råd om hvordan jeg skal forholde
mig
> til forhandleren er spild af tid
>
> Mvh
> /Frank
> CBR600
>

Jeg tror du har ret i din formodning om en for fed blanding. Du kan checke
det selv, ved at køre en god tur med omdrejninger i mellemområdet for
derefter at checke om dine tændrør er våde/glinsende/sorte at se på; hvis de
er det er det en for fed blanding. Din forhandler har måske ikke haft
tid/muligheder for at lave en god inddysning, og har derfor dyset med en god
sikkerhedsmargen. Det er nemlig meget bedre at dyse til en for fed blanding,
end en for tør (det kan nemlig have langt mere katastrofale
overophedningsfølger).

/Kenneth



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste