Vedr. siddende i selskabs bestyrelse samt ~
Fra : ENER

Dato : 12-04-02 07:31

Hej

Jeg sidder i bestyrelsen i et dansk ApS, sammen med en Norsk direktør og en
Dansk advokat -(formand for selskabet)

Min kones ApS ( ikke gift) der arbejder for det omtalte ApS er netop kommet
med i gruppen over kreditorer der ikke kan betales.

Firmaet vil lave en akkordordning på 30 % eller gå konkurs.

Jeg mener at de godt må betale arbejdene kreditorer ?? er dette ikke korrekt
?

De har pengene til at betale mig ! men de siger at pengene er frosset fast
indtil den tilspidssede situation er overstået, og så skal de gå til en
kreditor ordning.

Hvad siger i ???

Hvis jeg ikke arbejder, kan firmaet ikke løbe rundt. Det skal oplyses at
gælden ikke er større end at det kan overskues. kr. 700.000,- og at skylden
til min kones ApS udgør kr. 245.000,- incl moms.

Kan jeg iøvrigt for nogen problemer i forbindelse med en konkurs når nu at
jeg sidder i betyrelsen ?

Venlig hilsen

Jørgensen

Fra : Peter G C

Dato : 12-04-02 08:19

ENER <rj@mail.webbyen.dk> skrev:

[klip]

> Jeg mener at de godt må betale arbejdene kreditorer ?? er dette ikke
> korrekt ?

Hvis din hustru sidder i bestyrelsen kan hun selvfølgelig få vederlag
herfor. Hvis hun erlægger ydelser til selskabet kan hun selvfølgelig kræve
vederlag herfor.

Så umiddelbart er svaret ja.

> [...]
> indtil den tilspidssede situation er overstået, og så skal de gå til en

Det er op til dig. Du kan selvfølgelig sende sagen til inkasso, men det er
næppe et reelt alternativ.

> [...]
> skylden til min kones ApS udgør kr. 245.000,- incl moms.
>
> Kan jeg iøvrigt for nogen problemer i forbindelse med en konkurs når nu at

Du kan blive erstatningsansvarlig, hvis du ikke handler korrekt. Det er
derfor en god ide at få betalt så mange kreditorer som muligt. Husk at
behandle ALLE kreditorer ens. I må ikke favorisere en eller flere frem for
andre - det kan eventuelt omstødes.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : ENER

Dato : 12-04-02 08:56

Tak for det lyn hurtige svar.

Det er min kæreste og vi er ikke gift. Vi bor endnu ikke på samme adresse.
Hun sidder ikke i bestyrelsen for det omtalte aps, men i direktionen i det
ApS, som hun ejer. Jeg sidder som sagt i bestyrelsen i det aps vi arbejder
for.

Vil det vil sige at jeg ikke kan kræve en betaling her og nu fra firmaet,?
Da jeg har arbejder siden december måned hver eneste dag må jeg sq nok
indrømme at være sur !? skal jeg bare acceptere dette ?

Hvad skal jeg gøre ?

Hilsen

Jørgensen

Fra : Peter G C

Dato : 12-04-02 09:04

ENER <rj@mail.webbyen.dk> skrev:

> Tak for det lyn hurtige svar.

Velbekomme.

> [...]
> ApS, som hun ejer. Jeg sidder som sagt i bestyrelsen i det aps vi arbejder

Ok.

> Vil det vil sige at jeg ikke kan kræve en betaling her og nu fra firmaet,?

Hvordan plejer I at blive aflønnet?

> Da jeg har arbejder siden december måned hver eneste dag må jeg sq nok
> indrømme at være sur !? skal jeg bare acceptere dette ?

Acceptere det? Næh.

> Hvad skal jeg gøre ?

Ikke så meget lige nu - der er jo ingen penge. Tak en snak med
bestyrelsesformanden.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : ENER

Dato : 12-04-02 09:17

> Endnu en gang tak for det kanon hurtige svar !

> Hvordan plejer I at blive aflønnet?

Svar : Vi sender dem en faktura og de betaler !

> Ikke så meget lige nu - der er jo ingen penge. Tak en snak med
> bestyrelsesformanden.

Han siger at der er kun en ting at gøre og det er at acceptere de 30 %
akkord !

Vi må så acceptere de 30 % i akkord ?

Fra : Peter G C

Dato : 12-04-02 09:24

ENER <rj@mail.webbyen.dk> skrev:

[klip]

> Han siger at der er kun en ting at gøre og det er at acceptere de 30 %
> akkord !

Det lyder ikke godt. Så er der nok ikke så mange penge at komme efter.

> Vi må så acceptere de 30 % i akkord ?

Jeg kender intet til akkordforhandlinger. Du må spørge jeres advokat, hvad I
skal gøre.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter G C

Dato : 13-04-02 14:08

ENER <rj@mail.webbyen.dk> skrev:

[klip]

> Kan jeg iøvrigt for nogen problemer i forbindelse med en konkurs når nu at
> jeg sidder i betyrelsen ?

Du bør nok tage et kig på kapitaltabsreglerne - har selskabet tabt mere end
40 pct af anpartskapitalen, skal I enten få fat i nogle flere penge eller
lukke selskabet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com