Gør MS-Office PC'en langsom?
Fra : Hans-Jørgen Lorentze~

Dato : 01-02-01 23:15

Hej
Efter at vi har installeret MS-Office 2000 i min virksomhed, klager en del
brugere over at deres PC er blevet langsom. Kan det skyldes MS-Office?

Venlig hilsen
Hans-Jørgen Lorentzen

Fra : Steen-B

Dato : 02-02-01 08:35

On Thu, 1 Feb 2001 23:14:35 +0100, "Hans-Jørgen Lorentzen"
<hjl@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>Efter at vi har installeret MS-Office 2000 i min virksomhed, klager en del
>brugere over at deres PC er blevet langsom. Kan det skyldes MS-Office?

Hvis der er for lidt ram så gør den helt sikkert
/steen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 02-02-01 22:31

"Hans-Jørgen Lorentzen" <hjl@post3.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> Efter at vi har installeret MS-Office 2000 i min virksomhed, klager en del
> brugere over at deres PC er blevet langsom. Kan det skyldes MS-Office?

Jeg har en PIII med 256BM RAM og etter inatllasjon av MSOffice 2000 Service
Release 1 er den blitt langsommer, ja. Se i oppstartsgruppen, Office har
det med å legge inn en autooppstart der.

I øvrig er det slik at Microsoft jo betrakter enhver PC's harddisk som sin
egen eiendom, og bytter derfor ut grunnleggende windowsfiler uten videre.
På min PC har det bla.a medvirkte til at et par gamle Windows programmer som
ikke hadde problemer med å kjøre under Windows 98SE, slett ikke vil lenger
:(.

Med hilsen

--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spamblock 9' for E-post)

Fra : pre

Dato : 04-02-01 15:05

KB-artiklen Q239431 indeholder opdateret vejledning til optimering af
Word. Den kan hentes ved at sende en mail til
mshelp@microsoft.com. Skriv Q239431 som emne, al anden tekst er
overflødig. Der kommer en automatisk mail retur. Som bekendt behøver
man ikke at slæbe alt sit værktøj med sig, men kan nøjes med det, der er
nødvendigt for det aktuelle job.

Fra : Harald Staff

Dato : 04-02-01 10:05

I tillegg til Asles svar (se i Opstart-mappen); Office beskeftiger
virusprogrammer enormt, så om det er en virusscanner installert, så vil
kombinasjonen få en supermaskin ned på tilnærmet 486-nivå. Så får man
vurdere om det er en gevinst eller ej.

Beste hilsen Harald