Genvejstast
Fra : The MaXx

Dato : 11-04-02 22:19

Hej gruppe.

Jeg arbejder på en applikation i VB6.
Jeg har ingen menulinie i min form og heller ingen Control-Box (eller hvad
linien med navnet for oven i et vindue nu heder).
Da jeg ikke har menu (må der ikke være) ved jeg ikke hvordan jeg laver
genvejstaster. Jeg kunne godt tænke mig at lave et par skjulte funktioner
som kun kan køres ved at lave en bestemt tastkombination... f.eks.
[Alt]+[Ctrl]+[L].

Hvordan kan dette gøres.

PS. jeg er rimelig newbie i VB, men ikke i prog. i almidelighed.

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 12-04-02 07:02

"The MaXx" <the_maxx80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> genvejstaster. Jeg kunne godt tænke mig at lave et par skjulte funktioner
> som kun kan køres ved at lave en bestemt tastkombination... f.eks.

Fang tasterne i formens KeyUp eller KeyDown event. Husk at sætte formens
KeyPreview til True, hvis du har kontroller på formen, som kan have focus -
ellers udløses key-eventen ikke på formen.

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : The MaXx

Dato : 12-04-02 10:27

> [...]
focus -
> ellers udløses key-eventen ikke på formen.

Mange tak for det gode svar det virker perfekt. Godt du fik det med
KeyPreview med, da en newbie som mig ikke lige havde gættet det.

The MaXx