Tegneprogram
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 11-04-02 21:00

Hej derude.

Kan i anbefale et godt tegneprogram til facadetegninger. De programmer jeg
har kendskab til er mest beregnet for indvendig møblering. Tegningerne skal
bruges i forbindelse med en ansøgning om byggetilladelse.
Har kig på Floor Plan 3D, men er i tvivl om funktionen omkring
facadetegninger.

Mvh. Fam. Nielsen

Fra : Ove Nielsen

Dato : 12-04-02 08:04

Hej Carsten

Der er ingen grund til at søge efter div prog. Det er ikke så vigtigt
hvordan det ser ud det vigtige er at det er målfast. Jeg har selv brugt
Paint til tegne min tilbygning og den gik lige igennem uden problemer.

Mvh endnu en Fam Nielsen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 12-04-02 09:46

Ove Nielsen skrev:

> Der er ingen grund til at søge efter div prog. Det er ikke så vigtigt
> hvordan det ser ud det vigtige er at det er målfast. Jeg har selv brugt
> Paint til tegne min tilbygning og den gik lige igennem uden problemer.

Du har jo fuldstændig ret!

Her i tråden kan du se, at jeg skriver lidt om CAD-programmer. Jeg
synes bare folk skal prøve, hvordan de er at arbejde med, hvis de har
lyst. Mange pc-ejere vil jo gerne prøve et nyt program. Så derfor...

Der er jo også den mulighed, bare at bruge papir og blyant, som for
mange ville være langt hurtigere. Jeg bruger da selv jævnligt noget
millimeter-papir, når der lige er lidt der skal tegens

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 12-04-02 09:13

Carsten Nielsen skrev:

> Kan i anbefale et godt tegneprogram til facadetegninger.

Dette spørgsmål er jo oppe en gang imellem, sådan et fikst program
til lige at tegne en smule med.

Du skal have et CAD-program, hvis du vil tegne rigtig for alvor. Men
du skal vide, at sådan et program, godt kan virke lidt aparte at
arbejde med i starten, hvis du aldrig har prøvet før. Men ellers er
det vældig spændende, når du først får "hul" på det.

> Har kig på Floor Plan 3D,

For sjov skyld har jeg prøvet lidt med dette program. Det blev nu ret
hurtigt afinstalleret igen. For mig virkede det for poppet i det. Jeg
kan oplyse, at du på biblioteket kan låne programmet. Der sker da ikke
meget ved at prøve det.

Der var engang et fint lille CAD-program: "Free TurboCAD". Sidst jeg
så efter det, var det godt nok taget af TurboCADs hjemmeside. Men kan
måske downloades et andet sted.

Men ellers: Prøv at dowloade et eller andet CAD-program. Der da som
regel mulighed for at prøve i 15-30 dage.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Emil

Dato : 12-04-02 16:22

On Thu, 11 Apr 2002 21:59:57 +0200, Carsten Nielsen wrote:

>Kan i anbefale et godt tegneprogram til facadetegninger. De programmer jeg
>har kendskab til er mest beregnet for indvendig møblering. Tegningerne skal
>bruges i forbindelse med en ansøgning om byggetilladelse.

Et godt program til formålet er Micrografx Designer. Den gamle
ver. 6 er udmærket, og findes på en forsiderom fra Alt om Data
oktober 1998 (kan lånes på biblo). Det er en komplet og gratis
version.

Det kan meget mere end du nogen sinde får brug for, så første
øvelse er at tilpasse menuerne til de få ting som skal bruges, så
det virker overskueligt.

Fordelen ved at bruge et sådant program i stedet for blyant og
papir er, at det er nemt at ændre i tegningerne.
Og så kan der udprintes målfaste tegninger, hvor man selv
bestemmer hvilke lag der skal udskrives.

Og så kan det bruges til mange andre ting (plan over køkkenhaven,
labels, boligindretning). Skriv hvis du vil vide mere.

>Har kig på Floor Plan 3D, men er i tvivl om funktionen omkring
>facadetegninger.

Det er et udmærket og nyttigt stykke legetøj, men glem alt om
fasadetegninger. Andre indretningsprogrammer:
http://www.waltherliving.de/wohnratgeber/einrichtungsplaner_646.htm
3D Interior Design 4,4 Mb www.hammel-furniture.dk

m.v.h. Emil