ESPELIER
Fra : Kristensen

Dato : 11-04-02 20:54

Jeg har p.t. træ æbletræer som danner et flot espalier på tværs i min
have. Træerne er desværre meget gamle og jeg må finde på en ertatning.

Hvilke er træer (ikker frugttræer) er velegnet som espalier.

Jeg vil lade de gamle tæer stå så længe (2 - 3 år)som muligt, hvor tæt
kan jeg sætte de ny træer på de gamle.

Hilsen

Søren Vægt

http://www.kandu.dk/

Fra : Astrid nielsen

Dato : 11-04-02 22:32

Jeg ville vælge storbladet lind. Jeg ved ikke om den decideret er velegnet
til espalier ( det er der sikkert andre i gruppen der ved ), men i hvert
fald kan den tåle at holdes i smal hækform og endog stynes. Vores
lindelysthus er vel ca. 50 år gammelt og stynes til de bare stammer hvert år
sidst på vinteren. Det er hammerflot både med de knortede bare stammer og om
sommeren med utroligt store, bløde, klart grønne blade.

Venlig hilen
Astrid Vest