Andet multimedie
bentjuul 3670
Udskrift fra Quark
Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 11-04-02 20:34

Hej NG

Jeg sidder og skal udskrive et magasin fra Quark til en PDF fil. Jeg
vælger at udskrive filen gennem Adobe PS printer til en postscript fil,
der herefter køres gennem Adobe distiller. Mit problem er at magasinet
måler 165mm x 245 mm og papirformaterne fra printeren passer ikke, det
nærmeste er B5. Kan jeg ikke selv definere papirstørrelsen når jeg
udskriver til en fil ?

Thomas

Fra : Storm

Dato : 11-04-02 20:49

Thomas Bach Piekut <piekutxxx@mail.dk> wrote:

> [...]
> måler 165mm x 245 mm og papirformaterne fra printeren passer ikke, det
> nærmeste er B5. Kan jeg ikke selv definere papirstørrelsen når jeg

Jo, du kan.

Hvis du vil have 15 mm i hver side til hjørnemærker og beskæring (og det
er magasinets bredde der er 165 mm) sætter du dine indstillinger i
printmenuen sådan:

<http://home19.inet.tele.dk/storms/picture_2.gif>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 13-04-02 20:46

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis du vil have 15 mm i hver side til hjørnemærker og beskæring (og det
> er magasinets bredde der er 165 mm) sætter du dine indstillinger i

Jeg har ikke mulighed for at vælge Adobe Distiller i printerbeskrivelse.
Er det noget Acrobat selv lægger ind under installationen, for så er den
forsvundet, eller skal jeg lægge den ind i printerbeskrivelser manuelt ?

/Thomas

Fra : Storm

Dato : 14-04-02 07:41

Thomas Bach Piekut <piekutxxx@mail.dk> wrote:e_2.gif>

> Jeg har ikke mulighed for at vælge Adobe Distiller i printerbeskrivelse.
> Er det noget Acrobat selv lægger ind under installationen, for så er den
> forsvundet, eller skal jeg lægge den ind i printerbeskrivelser manuelt ?

Hvilket OS? Windows (XP er vist anderledes).

Du kan hente Adobe PS printerdriver på:
http://adobe.com/support/downloads/

eller på Acrobat CD'en

Start installeringsprogrammet "aps102eng.exe" (AdobePS 4.41 Win 95/98 -
PScript 5 til Win 2000, eller er der kommet nyere...)
_til valg af printerport vælger du File_. Så vil alle filer skrevet til
Acrobat Distiller-printeren blive skrevet som en postscriptfil.

Opret printeren som en Lokal printer.

Til printeren vælger du den særlige Distiller PPD.

PPD'en skulle gerne ligge under:

Acrobat 5.0 - Distiller - Xtras.

I browse dialogen hedder den ADIST5.PPD

Det skulle være det, kald evt printeren "ps til pdf", så du ikke er i
tvivl.

Kan du nu (efter en genstart) se den ny ps til pdf printer i oversigten
over printere, og kan du nu fra Quark vælge Adobe Distiller i
printerbeskrivelse?

Meld tilbage hvis det er skudt hus forbi.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 14-04-02 12:48

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvilket OS? Windows (XP er vist anderledes).

Jeg køre Mac OS 9.12

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 14-04-02 12:58

Thomas Bach Piekut <piekutxxx@mail.dk> wrote:

Jeg fandt ppd filen i distiller/xtras og lagde den ind i
printerbeskrivelser, så nu køre det bare !

Tak for hjælpen

Thomas Bach Piekut