Pas til tyskland
Fra : Kylle

Dato : 11-04-02 20:26

Hej

Skal man have pas for at rejse til Tyskland ?

KAn man få lavet et midlertidigt pas og hvad er prisen for dette?

Venlig hilsen Kylle

Fra : John K

Dato : 11-04-02 21:00

> Skal man have pas for at rejse til Tyskland ?

Ja.

"Schengen-samarbejdet indebærer, at personkontrollen ved grænserne mellem
Schengen-landene ophæves. Det betyder, at en person, der rejser fra et
Schengen-land, ikke vil få kontrolleret sit pas ved indrejsen i et andet
Schengen-land.
Man skal som rejsende i et andet Schengen-land fortsat være i besiddelse af
pas eller anden gyldig rejselegitimation. Danske statsborgere kan imidlertid
fortsat rejse i de nordiske lande uden at medbringe pas."

> KAn man få lavet et midlertidigt pas og hvad er prisen for dette?

Det kan politiet fortælle dig alt om.

Mvh

John K

Fra : John K

Dato : 11-04-02 21:02

> [...]
imidlertid
> fortsat rejse i de nordiske lande uden at medbringe pas."

Skal måske lige nævne at ovenstående ikke helt holder i praksis. Da jeg
krydsede den dansk-tyske grænse for en uge siden i tog, blev jeg bedt om at
fremvise mit pas.

Mvh

John K

Fra : [5000] Tony

Dato : 11-04-02 22:18

> af

Så er spørgsmålet - hvad er anden gyldig legitimation?

Tony

Fra : John K

Dato : 11-04-02 22:28

> Så er spørgsmålet - hvad er anden gyldig legitimation?

For danskernes vedkommende: et pas.

Mvh

John K

Fra : [5000] Tony

Dato : 11-04-02 22:39

> For danskernes vedkommende: et pas.

mao: pas eller pas - vælg selv?

Tony

Fra : RJI

Dato : 12-04-02 07:44

Tyskerne forlanger billed ID, dog er kørekort eller dankort ikke gældende.

Derfor skal man medbringe sit pas.

Det er kun den faste paskontrol der er væk, de laver ofte stikprøver.

Jeg er turistbuschauffør og støder ofte på denne forvirring iblandt mine
passagerer.

Fra : John K

Dato : 12-04-02 14:12

> [...]
>
> Det er kun den faste paskontrol der er væk, de laver ofte stikprøver.
>
> Jeg er turistbuschauffør og støder ofte på denne forvirring iblandt mine

Det tror jeg gerne. Jeg kender mange der lige vil et smut til Tyskland og
handle billigt ind.

Nå jeg siger "husk jeres pas" kigger de dumt på mig og siger at det skal man
da ikke bruge mere, og når de så finder ud af at det er rigtigt, er der
nogle der får sig en kedelig overraskelse, idet de skal til at spendere
penge på et nyt pas - så meget for en billig indkøbstur til Tyskland

Mvh

John K

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-04-02 21:54

Stikprøvekontrol

Jesper

--
Crossed many borders? Join and compete at Border Crossing Hitlist
http://www.nicolette.dk/hitlist

Fra : John K

Dato : 17-04-02 11:45

> Stikprøvekontrol