Aprilia
Fra : kenneth

Dato : 11-04-02 19:57

Jeg er blevet tilbudt at købe en aprilia sunic 50 EU knallert, men den har
følgende defekter;
De såkaldte kugler skal skiftes.
Konsollet hvorpå bla. speedometeret sidder fastmonteret skal skiftses.
Selvstarteren fedter.
Kan nogen her i NG
oplyse mig om ca. priser og hvor man i dag køber billige reservedele henne.
Er der evt. noget man skal være ops. på
ved udskiftning af kuglerne, og rep. af selvstarter.
Det er 20 år siden jeg selv fræsede rundt på knallert, men da jeg er tidl.
automekanikker regner jeg med at jeg selv kan fikse den, hvis det da ellers
er regntabelt.
mvh.
Kenneth

Fra : Bendt Grunge

Dato : 11-04-02 20:16

"kenneth" <roed.vip@mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg er blevet tilbudt at købe en aprilia sunic 50 EU knallert, men den har
> følgende defekter;
> De såkaldte kugler skal skiftes.

Jeg tror du mener RULLER, dem der sidder i variatoren, de er både billige og
nemme at skifte.

> [...]
henne.
> Er der evt. noget man skal være ops. på
> ved udskiftning af kuglerne, og rep. af selvstarter.

Det er bare at skille varioen af og ud skifte det som er slidt, ruller
omkring en hund, og en klomplet vario hvis det hele er slidt 4-500Kr.
starter er jo "kun" en motor med tandhjul og kan også købes ny el. brugt.
altsammen noget man selv kan lave uden store problemer.

Der er www.t-hansen.dk
www.west-import.dk

og mange andre søg på jubii. efter scooter.

BG.