Intercom
Fra : Henrik Olsen

Dato : 11-04-02 18:44

Er der ikke en venlig sjæl, der vil lade mig se og tale-/lytteprøve et
installeret intercomsystem "live"? Jeg ville gerne have et, men synes de
4-6.000 de tilsyneladende gode modeller koster er for voldsomt til bare at
turde bestille ind uden videre. Behøver ikke køre med det, men i det mindste
en stillestående vurdering. Også gerne bare anbefalinger/kommentarer på
nettet. Har spurgt tidligere om lidt kommentarer med uden det store
resultat.

Jeg ønsker mig et fører til passager system, gerne med tilslutning for
musik-/radiokilde og bike-to-bike radio, evt. telefon.

Jeg har set på Peltor, Autocom og Baehr, men er simpelthen for meget i
tvivl. Anlægget skal anvendes på en BMW K100RS, BMW System 4 Evo og Caberg
J1 Plus hjelme.

Umiddelbare tanker ang. ovenstående:

+ Autocom har stereolyd (andet er sjusket, hvis der alligevel er
musiktilslutningsmulighed)
+ Autocom ProM1 har alle ønskede tilslutningsmuligheder
-(?) Autocom skal have mikrofon (og tildels højttalere) siddende meget tæt
på mund og ører.
+ Baehr har justering af udgangsværdier for automatik (VOX og volumen) for
hver hjelm. Burde give mange tilpasningsmuligeder.
+ Baehr justerer lydstyrken dynamisk.
- Baehr (hverken Verso eller Verso Plus) har alle tilslutningsmuligheder,
med mindre man vælger meget dyr Ultimamodel.
- Baehr har monoudgang

Peltor har jeg for lidt information om...

Jeg ville også gerne finde en god, og ikke for dyr, installatør, som gerne
har prøvet det før (specielt mht. hjelmmontering, så det bliver pænt).

Links:
http://www.autocomamerica.com
http://www.motocom.dk (Baehr)
http://www.peltor.co.uk/homepage.htm

Fra : Kurt Jacobsen

Dato : 13-04-02 12:00

Hej jeg har et Peltor anlæg det funger godt på til ca 130 km/t der er 4
indstillinger for sinal/støj lidt afhængig af hastihed det har mulighed for
musik tilslutning
ps. du kan ikke prøve det da jeg ikke har fået det monteret på min nye mc
Kurt

Fra : Anet

Dato : 13-04-02 14:53

findes der ikke et sted man kan læse om det på danske og forhandles det
herhjemme

hilsen

Anet