GPZ styrkåbe på XS400 Seca?
Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-04-02 17:54

Jeg har fået opsnuset, at det er muligt at montere styrkåben fra en GPZ'er
på min XS400 Seca. Det ville jo være lækkert. Det er lige det jeg mangler.

Så er spørgsmålet bare, hvilken GPZ?
Er der nogen herinde, der har prøvet det, eller kender noget til det?

Jeg har en idé om at det muligvis kan være styrkåben fra en GPZ305. Den
ligner lidt.

Eller er der kåber fra andre modeller, der kan bruges?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 12-04-02 23:54

> Eller er der kåber fra andre modeller, der kan bruges?

Ja bl.a GPz550, har lagt et par billeder i dk.binær.motor

Se Subjekt: Yamaha XS400 Seca med GPz550 styrkåbe

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-04-02 07:47

> Ja bl.a GPz550, har lagt et par billeder i dk.binær.motor
> Se Subjekt: Yamaha XS400 Seca med GPz550 styrkåbe

Tak, det er jo lige det jeg ledte efter..
Ved du noget om, hvordan det er at tilpasse styrkåben?

Og så er det bare lige, hvor man får fat i en brugt gpz550 styrkåbe.
Ophuggere, måske?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 13-04-02 18:47

> [...]
> Ved du noget om, hvordan det er at tilpasse styrkåben?
>
> Og så er det bare lige, hvor man får fat i en brugt gpz550 styrkåbe.

Den på billeder er en efterligning af en GPz550 kåbe i glasfiber, som jeg
gav 600-700 kr.- for (ny), ham der har købt seca`en bruger vist ikke kåben,
skal jeg høre han af om han vil sælge, jeg kan ikke give nogen garanti for
svaret, men jeg vil gerne sende ham en mail. (svar mig privat hvis det har
interesse)

Fra : Claus Kenberg

Dato : 14-04-02 10:16

> Den på billeder er en efterligning af en GPz550 kåbe i glasfiber, som jeg
> gav 600-700 kr.- for (ny),
[SNIP]

Hej

Jeg kunne også godt bruge en. Hvor købte du den nye henne?
Var den lige til at skrue på, eller måtte du lave modificeringer? Hvad med
lygten?

På forhånd tak
Claus Kenberg
XS400 Seca

Fra : René Rattenborg

Dato : 14-04-02 15:14

Hejsa
Jeg har lige købt en Yamaha XS 400 SECA af Morten Juel i Næstved og han
råede mid til at spørge her i gruppen om det samme som i har gang i her. Så
hvis der er nogen der har sådan en kåbe som beskrevet her i inlæget vær
venlig at sælg den til mig MVH René Rattenborg (Helsingør-28510995)
snip

Fra : René Rattenborg

Dato : 14-04-02 15:32

Unskyld det forige indlæg. Det jeg er interesseret i er en Helkåbe og kun
det, var ikke opmærksom på, at en styrkåbe er det samme som en 1/4 kåbe
MVH René
"René Rattenborg" <rattenborg@SLETDETTEvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:a9c36k$1r5l$1@news.cybercity.dk...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-04-02 16:41

> Unskyld det forige indlæg. Det jeg er interesseret i er en Helkåbe og kun
> det, var ikke opmærksom på, at en styrkåbe er det samme som en 1/4 kåbe

Det tror jeg bliver meget svært at finde. Jeg har ihvertfald aldrig set
sådan noget til Secaen.
Hvis du finder billeder af en XS400 med fuldkåbe, så sig lige til, for det
kunne da være interessant at se.
--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : René Rattenborg

Dato : 14-04-02 19:40

Hejsa
Har ikke fundet en 400 Seca, men en Vision 550, og maskinerne ligner
hinanden meget så jeg tror faktisk at en sådan kåbe kan bruges, selvom den
kommer fra en vandkølet model
se billeder i dk.binaer.motor afsendt idag umildbar efter dette inslag
Mvh René

Fra : Armand

Dato : 14-04-02 21:30

Martin Sørensen <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en
> Det tror jeg bliver meget svært at finde. Jeg har ihvertfald aldrig
> set sådan noget til Secaen.

Den der bruges på GS 500 må da have størrelsen til en 400'er Seca også
:-/

Men iøvrigt forbeholder jeg mig den mening at udgiften til en helkåbe
hurtigt overstiger et niveau, som Seca'en m.fl. ikke kan bære :-|
Økonomien er lidt den samme som jeg ofte har kørt på omkring tuning.
Pengene er bedre gemt og brugt til næste model der i dette tilfælde så
kan vælges blandt de modeller der hár kåbe monteret

Se endvidere mit svar omkring kåbe på CB 500 Four i strengen begyndende
med:

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-04-02 07:00

> Den der bruges på GS 500 må da have størrelsen til en 400'er Seca også

Muligvis, men jeg tror ikke det kan komme til at se særligt godt ud.

> Men iøvrigt forbeholder jeg mig den mening at udgiften til en helkåbe
> hurtigt overstiger et niveau, som Seca'en m.fl. ikke kan bære :-|

Ja, det er nok også en af grundene til at man aldrig ser fuldkåbe på den.
Jeg har heller ingen interesse i en fuldkåbe pga. prisen, men vil blot have
en styrkåbe af hensyn til vindstøj på motorvej.

> Økonomien er lidt den samme som jeg ofte har kørt på omkring tuning.
> Pengene er bedre gemt og brugt til næste model der i dette tilfælde så
> kan vælges blandt de modeller der hár kåbe monteret

Jeps, og en model med kåbe det bliver det ihvertfald også. Lidt flere heste
ville heller ikke være af vejen.
Det er ikke sikkert det bliver med fuldkåbe, i øjeblikket kunne jeg godt
tænke mig en FZS600 eller SV650S, men der går mange år inden der er råd.. En
SV650S ser forøvrigt udmærket ud med fuldkåbe.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 15-04-02 21:46

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> writes:
> Jeg har heller ingen interesse i en fuldkåbe pga. prisen, men vil blot have
> en styrkåbe af hensyn til vindstøj på motorvej.
Øhhhhh, mangler du det? Min erfaring (også et par år på xs400) siger mig at man
får mindre vindstøj, men en konstant vindtryk, uden en styrkåbe. En sådan kan
tage en del af vindTRYKKET, og behøver ikke give generende støj omkring hovedet
.. Hvis den monteres så den turbulente (turbulerede?) vind fra skærmens overkan
rammer dig på brystet, støjer det ikke mere med vindsærm end uden, men alt i alt
kan man ikke sige at en styrkåbe/vindskærm dæmper vindstøj.

hygge
/Uffe
Bandit 600