Ice Age (vs. Shrek)
Fra : _dentro_

Dato : 11-04-02 16:11

En fra min klasse har lige været inde og se Ice Age. Hun sagde at hun
var flad af grin lige fra da hun satte sig i stolen til hun gik. Og da
hun skulle fortælle om den var hun flad af grin. Hun sagde at Shrek
var sjov, men Ice Age var MEGAsjov. Er der nogen der kan bekræfte det,
for så skal den da ses... jeg mener - Shrek er da skide skæg, hvad mon
så ikke Ice Age er?

_dentro_

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-04-02 16:53

> [...]
> var sjov, men Ice Age var MEGAsjov. Er der nogen der kan bekræfte det,
> for så skal den da ses... jeg mener - Shrek er da skide skæg, hvad mon

Ice Age ER sjov og jeg har endda kun set den på dansk, så jeg har det bedste
tilgode. Shrek er sjov og Ice Age ligeså... begge film er lige sjove efter
min mening, jeg kan ikke vælge en frem for den anden, men nogen kæmpeforskel
er der ikke på det punkt.
Jeg er bare glad for at jeg kan se dem begge
Næste gang må knægten tage til takke med engelsk for sådan glæder jeg mig
til at se den.

sniper_Nolight

Fra : Rikke & Brian

Dato : 11-04-02 19:01

"_dentro_" <kena@mail.dk> wrote in message
> [...]
> var sjov, men Ice Age var MEGAsjov. Er der nogen der kan bekræfte det,
> for så skal den da ses... jeg mener - Shrek er da skide skæg, hvad mon

Ja Ice Age er rigtig skæg, og har mange sjove (især den lille bifigur er
god) og original påfund. Meeeeeen sjovere end Shrek det synes jeg bestemt
ikke, Shrek er en af min ynglings animationsfilm, musik, billede og humor i
den film er lige efter mit hoved, men det er jo en personlig sag.

Det der gør at Ice Age ikke lever op til de bedste Dreamworks og Disney (og
jeg er faktisk ikke fanatisk Disney fan, jeg synes de trænger til lidt
nytænkning) er at den godt nok har nytænkning, men den har også for meget
genbrug fra tidligere animationsfilm. Selvfølgelig vil film da genbruge,
Disney laver jo stort set den samme film om og om igen. Men Ice Age gør det
ikke så flot og charmerende som Disney kan når de er bedst, og Ice Age er
ikke så opfindsom som Dreamworks (Antz, Shrek). Men den er god og sjov, og
jeg vil anbefale alle at se den, glæder mig til der kommer mere fra deres
kant, jeg tror det kan gå hen og blive rigtig godt. Så vidt jeg har forstået
er det også deres første fuldspille tids animations film, så det er et
rigtig godt første forsøg. (kan ikke lige huske hvad studiet hedder, men det
er der nok mange herinde der kan hjælpe med)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-04-02 19:36

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS>
> Selvfølgelig vil film da genbruge,
> Disney laver jo stort set den samme film om og om igen.

Disney står bag Pixar, som lavede Monsters, Inc. Har du set den?

> [...]
> rigtig godt første forsøg. (kan ikke lige huske hvad studiet hedder, men det
> er der nok mange herinde der kan hjælpe med)

Ice Age er produceret af 20th Century Fox eller mere specifikt:
"Fox Animation Studios".

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Sandholt

Dato : 12-04-02 03:54

Jeg synes Ice age var morsom, men hold kæft hvor er historien banal og
amerikansk på den værste måde.

--
per

Fra : Rikke & Brian

Dato : 12-04-02 11:08

> "Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS>
>
> Disney står bag Pixar, som lavede Monsters, Inc. Har du set den?

Jep, den synes jeg også er rigtig god, men min Disney favorit er nok
Toystory II. Mange roser også A Bugs Life meget, men jeg synes da at
Dreamworks' Antz er meget sjovere, i hvertfald for voksne. Antz henvender
sig nok ikke så meget til børn som A Bugs life gør. Men jeg synes at det er
synd at Disney ikke ind i mellem satser lidt mere på det voksne publikum,
for de er virkelig dygtige. Mine ynglings Disney film, er tit dem der får
dårligst kritik, f.eks. er jeg vild med Herkules og Kejserens nye flip, og
Atlantis synes jeg faktisk også er rigtig god.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-04-02 14:29

> [...]
> dårligst kritik, f.eks. er jeg vild med Herkules og Kejserens nye flip, og
> Atlantis synes jeg faktisk også er rigtig god.

Jeg smutter lige så stille ud af denne tråd, for jeg må jo nok
indrømme, at jeg har hoppet over mange tegnefilm i de senere
år. Således har jeg ikke set en eneste af de titler, du nævner
herover, end ikke Toystory 2.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-04-02 17:19

> [...]
> dårligst kritik, f.eks. er jeg vild med Herkules og Kejserens nye flip, og
> Atlantis synes jeg faktisk også er rigtig god.

Helt enig... nogle rigtig gode Disneyfilm du der nævner.

sniper_Nolight

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-04-02 19:36

Fra : Tim Christensen

Dato : 12-04-02 16:18

> "Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS>
>
> Disney står bag Pixar, som lavede Monsters, Inc. Har du set den?

Disney står ikke bag Pixar, Pixar er et uafhængigt selskab som har arbejdet
sammen med Disney om en række film her iblandt Monsters Inc og Tou Story
I+II.

Mvh

Tim

Fra : Martin Helbo

Dato : 12-04-02 19:47

> Disney står ikke bag Pixar, Pixar er et uafhængigt selskab som har
arbejdet
> sammen med Disney om en række film her iblandt Monsters Inc og Tou Story
> I+II.

Og det samarbejde ophører forhåbentlig snart. Pixar har vist kun to film
tilbage for Disney, om Toy Story 3 er en af dem kan de vist ikke blive enige
om.

/Martin Helbo

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-04-02 10:05

Toy Story 3 er en af dem kan de vist ikke blive enige
> om.

Det kan vi så bare håbe på, da Toy Story 2 stadig må siges at være den
bedste animationsfilm der er... men jeg synes generelt alle animationsfilm
på markedet indtil nu har været rigtig god kvalitet, der er ikke nogen jeg
vil sige er dårlige, de har alle hver især kvaliteter der gør dem rigtig
gode... selv toy story (den første) er stadig seværdig selvom grafikken nu
er en smule udetaljeret i forhold til de nyere film

sniper_Nolight

Fra : Rasmus Keil

Dato : 12-04-02 09:21

Efter min menning er Ice Age da meget sjov, men den når ikke Shrek til
sokkeholderne.

Rasmus

Fra : Martin Helbo

Dato : 12-04-02 16:13

Både Ice age og Shrek er kanonsjove.
Jeg mener dog at Shrek er den sjoveste. Den er bedre animeret, og historien
i Shrek har lidt mere indhold end Ice Age. Karaktererne i Ice Age er der
tilgengæld ikke noget i vejen med, nogle vanvittig sjove personer, jeg har
set den engelske version og dialogen mellem dem er hyleskæg.

Dog vil jeg lige indskyde, at efter min mening slår Pixar's Monsters Inc.
dem begge to, jeg glæder mig til at se om Pixar kan overgå sig selv (endnu
en gang).

/Martin Helbo

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-04-02 16:31

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> wrote in message

> Dog vil jeg lige indskyde, at efter min mening slår Pixar's Monsters Inc.
> dem begge to, jeg glæder mig til at se om Pixar kan overgå sig selv (endnu
> en gang).

Jeg har ikke set Ice Age, men vil mene, at Monsters Inc. er væsentligt
dårligere end Shrek. Indrømmet, Monsters Inc er utroligt flot lavet, men det
er ganske enkelt for meget en børnefilm for min smag. Der var nogle virkelig
sjove momenter, men som helhed var den ikke vanvittigt fed IMØ. Så kunne jeg
trods alt bedre lide Atlantis, selvom det også er en "ung" film, omend måske
til et lidt ældre publikum end Monsters inc. Men ingen af dem kommer i
nærheden af Shrek.

/Nikolaj

Fra : Martin Helbo

Dato : 12-04-02 19:46

> [...]
måske
> til et lidt ældre publikum end Monsters inc. Men ingen af dem kommer i

Jeg er enig i at Monsters Inc. nærmer sig børnefilm mere end Shrek, og jeg
er da heller ikke helt sikker på hvilken en af de to der er bedst, de har
begge nogle gode/forskellige kvaliteter, hvilket jo kun er et plus. Jeg
hælder dog på nuværende tidspunkt mest til Monsters Inc.
Men smag er jo heldigvis forskellig.

/Martin Helbo

Fra : Tim Christensen

Dato : 12-04-02 16:24

> [...]
> var sjov, men Ice Age var MEGAsjov. Er der nogen der kan bekræfte det,
> for så skal den da ses... jeg mener - Shrek er da skide skæg, hvad mon

Ice Age er sjov mest pga. af den lille Egern-ting, men historien er tynd og
en smule kvalmende. Shrek har er efter min mening bedre på alle punkter.

Mvh

Tim

Fra : Lasse

Dato : 12-04-02 23:07

Ice Age er kanon morsom (har dog kun set den med engelsk tale) begge film
har en ironisk form for humor, og begge er glimragende underholding
Lasse

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 13-04-02 09:12

> [...]
> var sjov, men Ice Age var MEGAsjov. Er der nogen der kan bekræfte det,
> for så skal den da ses... jeg mener - Shrek er da skide skæg, hvad mon

Jeg synes ikke den var sjovere. Langt fra. Den var sjov, men jeg var aldrig
glad af grin, som jeg var flere gange da jeg så Shrek første gang. Egentlig
synes jeg der er underligt, emnelinien taget i betragning, at der endnu ikke
er nogen der har nævnt de enorme ligheder der er mellem de to film. Hvis
ikke det var pga. den lange produktionstid på animationsfilm, ville jeg
fristes til at kalde Ice Age et Rip Off af Shrek. Mamuthen minder utroligt
meget om Shrek, den lille er fuldstændig magen til Donkey, og de er ude på
en "mission" sammen. Og et stykke inde i filmen kommer der en tredie figur
ind i gruppen som til at starte med nærer uvilje mod de to andre.

Og så var der alt for lidt af det lille egern, han frembragte de største
grin i salen.

Joakim